Inloggen
Gezagvoerder

Boer, T.F. de

Naam: Boer, T.F. de
Schepen waarop deze gezagvoerder heeft gevaren

Aantal gevonden schepen: 2
Naam Bouwjaar Type Voortstuwing Ship id
GIRONDE 1852 General Cargo schip Steamship 8191 Bekijk schip
HOLLANDER 1884 General Cargo schip Steamship 2872 Bekijk schip

Overige informatie van deze gezagvoerder:

Familiegegevens en opleiding

Geen

Lidmaatschap zeemanscollege(s)

T.F. de Boer was met vlagnummer R46 in de periode 1883 t/m 1892 lid voor de vlag van het Rotterdamse zeemanscollege maatschappij tot Nut der Zeevaart. Dit betekende dat hij wèl de Maatschappijvlag mocht voeren, maar geen recht had op financiële tegemoetkomingen.058.

Opmerkingen in verband met lidmaatschap Zeemanscollege(s)

In het Jaarverslag 1892 van de Maatschappij tot Nut der Zeevaart (Maritiem Museum, Rotterdam) staat vermeld dat hij in dat jaar voor het vlaggenlidmaatschap heeft bedankt058.

De schepen van de kapitein

In de Jaarverslagen van de Maatschappij staat kapitein T.F. de Boer met vlagnummer R46 als gezagvoerder in de ledenlijsten van058:

  • 1883     geen vermelding van schip en boekhouder
  • 1885 t/m 1888, 1890, 1891 van het ss. “Gironde”   607 ton   varend voor J.Smit Cz te Alblasserdam

 

Bouma025 vermeldt T.F. de Boer als gezagvoerder gedurende:

  • 1882 t/m 1883 van het ijzeren schroefstoomschip “Hollander”, gebouwd in 1854 te Chester, 487 ton o.m., varend voor Smith & Co te Rotterdam. Het schip strandde op Ouessant en raakte wrak;
  • 1885 t/m 1898 op het schroefstoomschip “Gironde”, gebouwd in 1852 te Pt.Glasgow, 530 ton o.m., varend voor J.P.van Hoeij Smith te Rotterdam
  • 1897 t/m 1898 van het schroefstoomschip “Hollander”, gebouwd in 1884 te Rotterdam, 804 ton n.m., varend voor Smith & Co te Rotterdam.

 

Het ss. “Hollander” strandde op 18 november 1883 bij Ouessant en ging verloren. Het schip was op weg van Bordeaux naar Rotterdam. De Bemanning werd gered.

Het ss. “Hollander” werd gebouwd in 1854 bij G.Cram te Chester, mat 603 ton o.m. en voer voor J.Smith & Co te Rotterdam072.

Overige bijzonderheden

Geen