1981-04-27: |
NRC Handelsblad 27-04-1981: Advertentie. Executoriale verkoop m.s. „Fivel". Voor de Arrondissementsrechtbank te Rotterdam, Noordsingel 117, zal op 29 april 1981 te 11.00 uur ten verzoeke van 1. de naamloze vennootschap Scheepvaart Krediet N.V. en 2. de naamloze vennootschap Algemene Bank Nederland N.V., beiden gevestigd te Amsterdam, domicilie gekozen hebbende te Rotterdam aan het Weena 750 ten kantore van de advocaten maatschap Nauta van Haersolte, van wie Mr. M. A. van Peski ten deze als procureur optreedt, alsmede in alle overige gemeenten van Nederland ter respectieve gemeentesecretarie, worden verkocht ten laste van Jan Bont en Harm Roelf Dost, beiden wonende te Haren, Groningen, in privé en als enige leden van de rederij „Rederij motorschip Fivel", welke rederij tevens is gevestigd te Haren, Groningen, ter ten uitvoerlegging van twee in executoriale vorm uitgegeven grossen van aktes van schuldbekentenissen met hypotheekstelling respectievelijk verleden op 18 juni 1974 en 18 januari 1977 voor respectievelijk Mr F. H. Joekes, candidaatnotaris te Rotterdam en Mr H. J. B. Broekman, notaris te Groningen. Het schip is bestemd voor de vaart ter zee, is gebouwd in 1977 en gemerkt „4798 Z Gron 1977", een gladdektype, hebbende een hoofddek, een kampagnedek, een bootdek, een brugdek, een bakdek, een dubbele bodem, een stuurhuis, verblijven voor kapitein en bemanning in het achterschip, twee lichtmasten met een Liebherr mastkraan, capaciteit twee keer vijf ton, een motorkamer waarin geplaatst een Nohab Polar Marine dieselmotor, type F 212 V-D 825 nummer 2646 en met een afgesteld vermogen van 2448 pk, 12 cilinders viertakt, gebouwd op de scheepswerf Hoogezand B.V. te Hoogezand. Het schip heeft een bruto-inhoud van 1598,66 rt, een netto-inhoud van 1127,45 rt, een draagvermogen van 3075 ton op zomermerk. De afmetingen zijn 78.11 x 14.04 x 5.12 m. Het schip is teboekgesteld en ingeschreven op 3 januari 1977 in deel 187 nr. 4798 ten hypotheekkantore te Groningen. Het schip wordt verkocht met al het scheepstoebehoren. Het schip zal worden verkocht zoals het bij proces-verbaal van deurwaarder Leo Glimmerveen te Rotterdam op 6 januari 1981 in executoriaal beslag is genomen. De "Fivel" behoort in eigendom toe aan de „rederij motorschip Fivel", gevestigd te Haren, Groningen, van wie haar aansprakelijke leden zijn Jan Bont, reder te Haren, voor 85% en Harm Roelf Dost, reder te Haren, voor 15%, blijkens inschrijving in het handelsregister te Groningen is de rederij ingeschreven onder de naam: „Rederij Bont Dost m.s. Fivel" eveneens gevestigd te Haren, Groningen. Het schip ligt te Rotterdam bij de werf Waalhaven in de Waalhaven. De executie geschiedt tot verhaal van ƒ8.962.331,23, onverminderd renten en kosten. Eventuele gegadigden kunnen ter terechtzitting niet zelf opbieden of afmijnen, doch dienen zulks te doen door bemiddeling van een procureur of notaris. De veilconditiën zijn gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbank te Rotterdam. De eerste inzet van de executanten is ƒ 4.000.000,-- (vier miljoen gulden). Ten kantore van de advocaten maatschap Nauta van Haersolte, Keizersgracht 384 te Amsterdam zijn bij Mr. J. C. van Apeldoorn inlichtingen en permissiebiljetten ter bezichtiging verkrijgbaar. De procureur van executanten Mr M. A. van Peski |