Inloggen
REAEL - ID 5416

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1931
Categorie: Passenger-/cargo vessel
Voorstuwing: *** Onbekend ***
Type: Passenger-/cargovessel
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Nederlandsche Scheepsbouw-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Werfnummer: 209
Launch Date: 1931-03-28
Delivery Date: 1931-09-02
Technical Data

Engine Manufacturer: Gebr. Stork & Co., Hengelo, Overijssel, Netherlands
Motor Type: Steam, Compound
Number of Cylinders: 4
Eng. additional info: Stork Type (16½" & (2) 35 ½ ''x 35 ½ "
 
Gross Tonnage: 2558.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 1497.00 *** Onbekend ***
 
Length 1: 311.8 Feet (British) Length overall (Loa)
Beam: 46.7 Feet (British) Breadth, moulded
Depth: 17.125 Feet (British) Depth, moulded
Ship History Data

Date/Name Ship 1931-09-00 REAEL
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Eigenaar: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies
Callsign: TFPR

Date/Name Ship 1943-00-00 GYOSHO MARU
Manager: Government of Japan, Japan
Eigenaar: Government of Japan, Japan
Shareholder:
Homeport / Flag: Onbekend / Japan
Additional info: Note van Bill Schell: On checking I find that I had previously revised the entry in my files to change the name to GYOSHO MARU. She is listed as such on the first list by the American occupation authorities (SCAJAP) and given a control number "G 007"

Date/Name Ship 1947-05-29 REAEL
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Eigenaar: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies

Date/Name Ship 1948-02-00 REAEL
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Amsterdam / Netherlands
Callsign: PGYU

Ship Events Data

1942-01-30: Op 30 januari 1942 ter rede van Muntok door Japanse vliegtuigen aangevallen en beschadigd aan de grond gezet en geabandonneerd.
1943-02-01: Op 1 februari 1943 door de Japanners gelicht en hersteld.
Note van Bill Schell:
On checking I find that I had previously revised the entry in my files to change the name to GYOSHO MARU. She is listed as such on the first list by the American occupation authorities (SCAJAP) and given a control number "G 007" my notes show that under Japanese flag she belonged to the Dept. of the Army and was assigned to Osaka Shosen KK for operation. Found in Aug 1945 at Maizuru, repaired at Kobe in 1946 and returned to KPM in May 1947. It seems that she was allowed to sail under Japanese flag until the repairs were begun.
1945-08-00: In augustus 1945 te Maizuru teruggevonden. Op 7 februari 1946 te Kobe voor herstel, tijdelijk in de vaart voor de Nederlandse regering en op 29 mei 1947 te Kobe weer aan de K.O.M. teruggeven.
1948-01-20: Op 20.01.1948 liggende te Tandjong Priok voorzien van een nieuw brandmerk: 2184 Z AMST 1947
1959-03-00: Final Fate:
De REAEL werd in januari 1959 voor sloop verkocht aan de Hong Kong Salvage & Towage Co. Ltd., Hongkong. Zij arriveerde op 20 maart 1959 op haar laatste reis te Hongkong, waar zij werd gesloopt door Mollers Ltd. (opm. Mollers Ltd. was de volledige eigenaar van de Hong Kong Salvage & Towage Co. Ltd.)

Afbeeldingen


Omschrijving: De REAEL op de helling
Gemaakt door: Onbekend *
Onderwerp: Werf

Omschrijving: De REAEL
Gemaakt door: Onbekend
Onderwerp: Tewaterlating

Omschrijving:
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: De REAEL
Gemaakt door: Onbekend **
Onderwerp: Kade

Omschrijving: De REAEL
Gemaakt door: Unknown
Onderwerp: Kade

Omschrijving: Deel opname van de GYOSHO MARU
Gemaakt door: Onbekend **
Onderwerp: Havenopname