Inloggen
INO - ID 3044

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1936
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo
Type Dek: Shelterdeck open
Masten: One mast
Rig: 4 derricks
Material Hull: Steel
Dekken: 2
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Scheepsbouwwerf Gebroeders Pot, Bolnes, Zuid-Holland, Netherlands
Werfnummer: 862
Launch Date: 1936-01-18
Delivery Date: 1936-03-24
Technical Data

Engine Manufacturer: Machinefabriek Gebr. Stork & Co. N.V., Hengelo, Overijssel, Netherlands
Motor Type: Motor, Oil, 2-stroke single-acting
Number of Cylinders: 7
Power: 400
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Stork Type (275x480)
Speed in knots: 9
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 374.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 168.00 Net tonnage
Deadweight: 550.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 47000 Cubic Feet
Bale: 41000 Cubic Feet
 
Length 1: 51.46 Meters Registered
Beam: 8.94 Meters Breadth, moulded
Depth: 3.18 Meters Depth, moulded
Draught: 2.49 Meters Registered
Ship History Data

Date/Name Ship 1936-00-00 INO
Manager: Koninklijke Nederlandsche Stoomboot-Maatschappij N.V., Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. West-Indische Scheepvaart Maatschappij, Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Shareholder:
Homeport / Flag: Curaçao / Netherlands
Callsign: PJCB

Date/Name Ship 1956-05-00 INO
Manager: B. Beal, Pointe a Pitre (Guadeloupe), France
Eigenaar: B. Beal, Pointe a Pitre (Guadeloupe), France
Shareholder:
Homeport / Flag: Pointe a Pitre (Guadeloupe) / France
Additional info: Andere bron: H. Beal, C. Pompiere & M. Luc

Ship Events Data

1936-01-18: Het Vaderland 18-01-1936: INO. Amsterdam, 18 Jan. — Het motorvrachtschip Ino, in aanbouw bij Gebr. Pot te Bolnes voor rekening van de Kon. Ned. Stoomboot Mij. te Amsterdam. werd heden met goed gevolg te water gelaten. De afmetingen van de INO zijn gelijk aan die van de CLIO, eveneens van de K.NS.M.. die onlangs van dezelfde werf te water werd gelaten. Als bekend, zijn belde schepen bestemd voor de kustvaart in West lndië. De doopplechtigheid werd verricht door mevr. van Kuyk.
1936-03-24: De Telegraaf 25-03-1936: INO. Amsterdam, 24 Maart. Het nieuwe vracht INO, gebouwd op de scheepswerf Gebr. Pot te Bolnes voor de Kon. Ned. Stoomb. Mij., heeft heden op den Nieuwen Waterweg proefgevaren. Daarna vertrok het schip naar Amsterdam, waar het hedenavond wordt verwacht De Ino is een zusterschip van het onlangs in de vaart gekomen m.s. „Clio” en eveneens bestemd voor de kustvaart in West-Indië. Vooraf zal de „Ino” een reis naar Bordeaux maken en Zaterdag a.s. van Amsterdam vertrekken.
1965-01-07: Final Fate:
Bij Santa Marta, Colombia, gestrand en verloren gegaan.

Afbeeldingen


Omschrijving: Ino 1936
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: Ino 1936
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: INO
Gemaakt door: Onbekend *
Onderwerp: Kade