Inloggen
HERSTELLING - ID 12342


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:1816-08-02 / 1816-11-14 | Reden uitgevlagd: Verongelukt of vermist (zie final fate)

Identification Data

Bouwjaar: 18??
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Sailing Vessel
Type: Schoener
Material Hull: Wood
Construction Data

Technical Data

 
Length 1: 60.00 *** Onbekend *** Registered
Depth: 10.5 *** Onbekend *** Registered
Zeebrieven en Turksche passen

Record type Zeebrief
Zeebrief jaar: 1816
Datum agenda: 1816-08-02
Register nr: 18160617
Scheepsnaam: HERSTELLING
Type:
Lasten: 0
Gebouwd in binnen- of buitenland: Binnenlands
Zeebrief / Turksche pas verzocht door: Stoutjesdijk, Hendrik
Plaats: Zierikzee
Kapitein op moment van verzoek: Moller, Johan
Opmerkingen: Eerste zeebrief

Ship History Data

Date/Name Ship 1816-06-01 HERSTELLING
Manager: Hendrik Stoutjesdijk, Zierikzee, Zeeland, Netherlands
Eigenaar: Hendrik Stoutjesdijk, Zierikzee, Zeeland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Zierikzee / Netherlands

Date/Name Ship 1817-01-04 HERSTELLING (DE)
Manager: Jan Timmerman, Petten, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: Jan Timmerman, Petten, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Petten / Netherlands
Additional info: NLG 2.500,- Waarschijnlijk gekocht voor de sloop

Ship Events Data

1816-11-04: Final Fate:
De schoender de HERSTELLING, kapt. J. Möller, is in de nacht van 14 november 1816 bij Petten gestrand. Het wrak wordt in januari 1817 verkocht, waarschijnlijk voor de sloop.

Gezagvoerders

Datum vanaf: 1816
Kapitein: Moller, Johan
Overige informatie: 0

Algemene informatie

1816

RC 191116
Amsterdam, 16 november. Den 14 november, des ochtends, is bij Petten gestrand het Koffschip ELISABETH, kapt. Sibolds (opm: VROUW ELISABETH, kapt. D. Sijbolds), met masten en spieren van Riga naar la Rochelle; hetzelve is lek (opm: waarschijnlijk ter plaatse gesloopt).
Ook is dienzelfden nacht aldaar gestrand het Schoonerschip de HERSTELLING, kapt. J. Möller, van Bristol naar Dordrecht, met ballast (opm: het wrak werd in januari 1817 door Jan Timmerman, aannemer van zeewerken te Petten, gekocht en waarschijnlijk ter plaatse gesloopt).