Inloggen
CONFIANCE II - ID 1468

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1893
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: *** Onbekend ***
Type: Tjalk
Construction Data

Scheepsbouwer: E.J. Smit & Zn.'s Scheepswerven N.V., Westerbroek, Groningen, Netherlands
Launch Date: 1893-00-00
Delivery Date: 1893-00-00
Technical Data

Net Tonnage: 98.00 Gross tonnage
 
Ship History Data

Date/Name Ship 1893-00-00 CONFIANCE II
Manager: Jacob Wijnstok, Martenshoek, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Jacob Wijnstok, Martenshoek, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Martenshoek / Netherlands
Callsign: NKVD

Ship Events Data

1905-00-00: PGC 02.01.1905: 31.12.1904:
De Ned. Tjalk “Confiance II”, kapt. J.N. Wijnstok, van Londen naar Kopenhagen, is bij Cuxhaven gestrand. Het schip zit hoog en droog en zal lading moeten lossen om vlot te komen.
NRC 06.01.1905: Londen, 3 januari.
Lloyd’s agent te Cuxhaven seint, dat het schip “Confiance II”I zware bodemschade heeft. Het schip zit over de gehele lengte geboeid en niet blootgesteld. Met hoogwater zit het nog hoog en droog. De enige weg om assuradeuren groot verlies te besparen is onmiddellijk te lossen. Het kan niet zonder gehele lossing vlot gebracht worden.
NRC 10.01.1905: Cuxhaven, 7 januari.
Het bergen van de “Confiance II” is opgedragen aan de firma Mutzelfeldt. Door de storm is de lichter “Rose”, waarin een groot gedeelte der lading overgescheept was, op drift geslagen en op de buitendijk gestrand.
PGC 24.01.1905
De “Confiance II” heeft de reis voortgezet. (opm: zie PGC 02.01.1905 en 06.01.1905)
DS 01.02.1905: Londen, 1 februari.
De tjalk “Confiance II” is vlot en te Cuxhaven binnen gebracht.
PGC 04.02.1905: Cuxhafen, 1 februari.
De Ned. tjalk “Confiance II”, de 30ste december bij de Gredener buitendijk gestrand, is gister afgebracht en in de Baumronne voor anker gebracht.
PGC 09.02.1905: Cuxhaven, 6 februari.
Het Ned. schip “Confiance II”, dat alleen enig zeilverlies heeft, neemt de geloste lading naphta weder in en zet daarna de reis voort.
1906-01-00: Final Fate:
Op 6/7.01.1906, tijdens een reis van Hamburg naar Keulen met een lading klei, gezonken 13 mijl zuidwest van Haaks vuurschip. De bemanning werd gered.