Inloggen
SOEGIO - ID 6015

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1944
Categorie: Tug
Voorstuwing: Steamship
Type: Tug
Standaard scheepstype: Empire Tug Hoedic
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Cochrane & Sons Ltd, Selby, Great Britain
Werfnummer: 1280
Launch Date: 1944-00-00
Delivery Date: 1944-05-04
Technical Data

Engine Manufacturer: Armos & Smith Ltd, Hull, Great Britain
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 800
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 380, 630 & 1060-680
Speed in knots: 10
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 274.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 226.00 Net tonnage
 
Length 1: 32.05 Meters Registered
Beam: 8.08 Meters Registered
Depth: 3.71 Meters Registered
Ship History Data

Date/Name Ship 1944-05-04 EMPIRE BETSY
Manager: William Watkins Ltd., London, Great Britain
Eigenaar: Ministry of (War) Transport, London, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: London / Great Britain

Date/Name Ship 1944-09-12 EMPIRE BETSY
Manager: The Admiralty, London, Great Britain
Eigenaar: The Admiralty, London, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: London / Great Britain

Date/Name Ship 1945-00-00 EMPIRE BETSY
Manager: Townsend Brothers Ferries Ltd, London, Great Britain
Eigenaar: Ministry of (War) Transport, London, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: London / Great Britain

Date/Name Ship 1946-00-00 SOEGIO
Manager: N.V. De Bataafsche Petroleum Maatschappij, The Hague, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. De Bataafsche Petroleum Maatschappij, The Hague, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: The Hague / Netherlands
Callsign: PKLZ
Additional info: In Willemstad gestationeerd

Ship Events Data

1946-07-27: De sleepboten 'Beatrix' en 'Margriet' sleepten de drijvende stoomkraan/bok 'De Valk' van Rotterdam naar Willemstad, Curacao. In Willemstad werd de bok in het Julianadok (van Shell) drooggezet en daarna sleepte de 'Soegio', met assistentie van de 'Beatrix' en 'Margriet' het Julianadok met de bok er in van Willemstad naar Soerabaja. Alle reparatiefaciliteiten in Soerabaja waren in de oorlog vernield en het droogdok, de bok en de sleepboten bleven alle achter in Soerabaja. Dit was een gezamelijk projekt van de BPM/Shell en de Koninklijke Marine om faciliteiten in Soerabaja te herstellen.
De schrijver Anthony van Kampen was aan boord en schreef daarover het boek 'Zeeslepers op de evenaar'.
1948-02-12: Final Fate:
Gezonken op positie 02.36° Z / 116.33° O in de Straat van Makassar. Het schip is vermoedelijk op een zeemijn gelopen.