Inloggen
SCHEEPVAART II - ID 5745


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:1896-09-00 / 1911-05-25 | Reden uitgevlagd: Verkocht naar het buitenland

Identification Data

Bouwjaar: 1896
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: *** Onbekend ***
Type: Lichterschip (LASH)
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Sir Raylton Dixon & Co., Middlesbrough on Tees, Great Britain
Launch Date: 1896-00-00
Delivery Date: 1896-09-00
Technical Data

 
Net Tonnage: 654.00 *** Onbekend ***
 
Length 1: 52.02 Meters Length overall (Loa)
Beam: 10.14 Meters Breadth, moulded
Depth: 4.14 Meters Depth, moulded
Zeebrieven en Turksche passen

Record type Zeebrief
Zeebrief jaar: 1896
Datum agenda: 1896-05-22
Register nr: 0
Scheepsnaam: SCHEEPVAART II
Type:
Lasten: 0
Zeebrief / Turksche pas verzocht door: Los, V. R.
Plaats: Rotterdam
Opmerkingen: voorlopige
uitreiking door vice consul Middlesborough1895-05-22, uitreiking86-

Bekijk de overige zeebrieven / Turksche passen van dit schip
Ship History Data

Date/Name Ship 1896-09-00 SCHEEPVAART II
Manager: N.V. Scheepvaart- & Steenkolen Maatschappij, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Scheepvaart- & Steenkolen Maatschappij, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PRVJ

Date/Name Ship 1911-00-00 SEKUNDA
Manager:
Eigenaar:
Shareholder:
Homeport / Flag: Onbekend / Onbekend

Date/Name Ship 1912-00-00 BUNKERSTATION II
Manager:
Eigenaar:
Shareholder:
Homeport / Flag: Onbekend / Onbekend

Date/Name Ship 1912-00-00 RUHR
Manager:
Eigenaar:
Shareholder:
Homeport / Flag: Onbekend / Onbekend

Ship Events Data

1896-00-00: PGC - Provinciale Groninger Courant
(Geen plaats of datum) Van de werf der scheepsbouwmeesters Sir Raylton Dixon & Co te Middlesbro is de 13e dezer te water gelaten het eerste door de American Petroleum Co voor de Scheepvaart & Steenkolen Maatschappij te Rotterdam in aanbouw gegeven stalen lichterschepen (opm: de SCHEEPVAART I, zie ook PGC 010696). Deze vaartuigen worden onder speciaal toezicht naar Lloyd’s klasse 100 A1 gebouwd. Ze zijn 170 voet lang, 32 voet breed en 13.7 voet diep. Ze hebben een laadvermogen van 1000 ton. Deze stalen lichters zullen van Engeland naar Rotterdam en terug worden gesleept door een kolenboot (opm: zie PGC 190696), die zelf ongeveer 1700 ton kan laden. Ze zijn voorzien van ballasttanks, zeilen en zware ankers en kettingen om, wanneer het stoomschip wegens slecht weer de sleeptrossen moet laten slippen, geheel zeewaardig te zijn.

Hoewel het dit bericht over de SCHEEPVAART I gaat, gelden de data ook voor de SCHEEPVAART II.
JS 281122
1911-05-25: RN - Rotterdamsch Nieuwsblad
IJmuiden, 25 mei. De zeelichter SCHEEPVAART II, welke heden naar Newcastle vertrok, is onderhands verkocht aan de firma Mumm & Matthiessen in Kiel, waarheen het schip van Newcastle met een lading steenkolen zal vertrekken.
1929-00-00: 1929 uit Register.

Kroniekberichten

Toon kroniekberichten