Inloggen
MAETSUYCKER - ID 3908


In dienst
Onder Nederlands Indische vlag tussen:1890-11-04 / 1930-06-23

Identification Data

Bouwjaar: 1890
Categorie: Passenger-/cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: Vracht-/passagiersschip
Type Dek: Shade deck
Masten: Two masts
Material Hull: Steel
Dekken: 3
Construction Data

Scheepsbouwer: Firma L. Smit & Zoon, Kinderdijk, Zuid-Holland, Netherlands
Launch Date: 1890-07-05
Delivery Date: 1890-11-04
Technical Data

Engine Manufacturer: N.V. Koninklijke Maatschappij 'De Schelde', Flushing (Vlissingen), Zeeland, Netherlands
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 1000
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 20, 31 & 51-42
Speed in knots: 12
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 1278.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 639.00 Net tonnage
Deadweight: 990.00 tons deadweight (1016 kg)
Bale: 40000 Cubic Feet
 
Length 1: 258.50 Feet (British) Registered
Beam: 34.20 Feet (British) Registered
Depth: 17.50 Feet (British) Registered
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
12 16 0 825 0 853
Zeebrieven en Turksche passen

Record type Zeebrief
Zeebrief jaar: 1890
Datum agenda: 1890-07-0
Register nr: 0
Scheepsnaam: MAETSUYKER
Type:
Lasten: 0
Zeebrief / Turksche pas verzocht door: Koloniƫn
Plaats: niet gemeld
Opmerkingen: ja
1890-11-12, zb uitgereikt36-

Ship History Data

Date/Name Ship 1890-11-04 MAETSUYCKER
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Eigenaar: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies

Ship Events Data

1892-02-16: Damaged
JC 16.02.1892: Aan het verslag der voornaamste gebeurtenissen in het Gouvernement Atjeh en Onderhorigheden, lopende van 17 januari tot en met 2 februari 1892 wordt onder meer het volgende ontleend: De 28e januari kwam het stoomschip MAETSUYCKER der Koninklijke Paketvaart Maatschappij ter rede Oleh-leh aan met het bericht, dat tussen Padang en Atjeh brand aan boord was ontstaan en hierdoor enige vertraging van de reis was ondervonden. De aard der aangerichte schade liet echter toe dat het schip, na enige reparatiƫn te hebben ondergaan, de 1e februari zijn reis naar de Noord- en Oostkust (opm: van Sumatra) voortzette.
1931-09-15: Final Fate: Scrapped

De MAETSUYCKER werd op 23 juni 1930 uit de dienst genomen en te Singapore opgelegd. Zij werd daar op 15 september 1931 voor Straits $7.100,- voor sloop verkocht en te Singapore gesloopt door Chop Hock Kee.

Afbeeldingen


Omschrijving:
Collectie: Lindenborn, Marien
Vervaardiger: Unknown

Omschrijving:
Collectie: Grootenboer, Ton
Vervaardiger: Unknown

Omschrijving: in Padang
Collectie: Lous, C.
Vervaardiger: Onbekend **
Kroniekberichten

Toon kroniekberichten