Inloggen
LA CAMPINE - ID 3561

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1890
Categorie: Tanker
Voorstuwing: Steamship
Type: Tanker, Oil
Type Dek: Spar deck
Material Hull: Steel
Dekken: 2
Construction Data

Scheepsbouwer: Palmer's Shipbuilding & Iron Company Ltd., Jarrow on Tyne, Great Britain
Werfnummer: 632
Launch Date: 1890-00-00
Delivery Date: 1890-02-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Palmer's Shipbuilding & Iron Company Ltd., Jarrow on Tyne, Great Britain
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 1100
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 22,35 & 58-42
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 2557.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 1982.00 Net tonnage
 
Length 1: 309.70 Feet (British) ***Unknown***
Beam: 39.00 Feet (British) ***Unknown***
Depth: 26.30 Feet (British) ***Unknown***
Ship History Data

Date/Name Ship 1890-02-00 LA CAMPINE
Manager: F. Speth & Co., Antwerp, Belgium
Eigenaar: F. Speth & Co., Antwerp, Belgium
Shareholder:
Homeport / Flag: Antwerp / Belgium

Date/Name Ship 1891-00-00 LA CAMPINE
Manager: N.V. American Petroleum Company, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. American Petroleum Company, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands

Ship Events Data

1917-03-13: Final Fate:
Op reis in ballast van Rotterdam naar New York werd de LA CAMPINE op 13 maart 1917 des morgens te 8.45 uur op de Noordzee in positie 56˚00’NB en 04˚57’OL door de Duitse onderzeeboot ‘UC.50’ aangehouden. Men moest het schip verlaten omdat men zogenaamd in het blokkadegebied voer, hetgeen niet waar was. De 32 opvarenden van de LA CAMPINE gingen in de boten en de Duitse onderzeeboot begon het schip te beschieten. De LA CAMPINE zonk ten gevolge van dit geschutvuur om 13.45 uur op 13 maart 1917 en ging verloren. De 32 opvarenden werden later door een Britse onderzeeboot opgemerkt, die de sloepen op sleeptouw nam tot men hen kon overgeven aan het Noorse stoomschip Norden.