Inloggen
ECUADOR - ID 1881

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1915
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
Categorie: Passenger-/cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: Passenger-/cargovessel
Type Dek: Awning deck
Masten: Two masts
Material Hull: Steel
Dekken: 3
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Koninklijke Maatschappij 'De Schelde'. Scheepswerf en Machinefabriek, Flushing (Vlissingen), Zeeland, Netherlands
Werfnummer: 159
Date Laid Down: 1914-04-25
Launch Date: 1915-03-27
Delivery Date: 1915-10-14
Technical Data

Engine Manufacturer: N.V. Koninklijke Maatschappij 'De Schelde', Flushing (Vlissingen), Zeeland, Netherlands
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 3350
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: Stoommachine nr. 312 (29"- 47"- 77'/48") 4 stuks Schotse ketels van de KMS - nrs. 739 t/m 742.
Speed in knots: 13
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 5688.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 3517.00 Net tonnage
Deadweight: 5750.00 tons deadweight (1016 kg)
Bale: 189000 Cubic Feet
 
Length 1: 380.60 Feet (British) Registered
Beam: 48.70 Feet (British) Registered
Depth: 32.60 Feet (British) Registered
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
111 0 100 0 0 211
Ship History Data

Date/Name Ship 1915-10-14 ECUADOR
Manager: Koninklijke Nederlandsche Stoomboot-Maatschappij N.V., Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Koninklijke West-Indische Maildienst, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Amsterdam / Netherlands
Callsign: NMST

Date/Name Ship 1916-03-28 ECUADOR
Manager: Pacific Mail Steamship Co. Inc., San Francisco (Cal.), U.S.A.
Eigenaar: Pacific Mail Steamship Co. Inc., San Francisco (Cal.), U.S.A.
Shareholder:
Homeport / Flag: San Francisco (Cal.) / U.S.A.
Callsign: LFSQ

Date/Name Ship 1925-00-00 ECUADOR
Manager: W.R. Grace & Co. Inc., San Francisco (Cal.), U.S.A.
Eigenaar: Panama Mail Steamship Co. Inc., San Francisco (Cal.), U.S.A.
Shareholder:
Homeport / Flag: San Francisco (Cal.) / U.S.A.
Callsign: LFSQ

Date/Name Ship 1931-00-00 SANTA OLIVIA
Manager: Grace Steamship Co. Inc., New York (N.Y.), U.S.A.
Eigenaar: Grace Steamship Co. Inc., New York (N.Y.), U.S.A.
Shareholder:
Homeport / Flag: New York (N.Y.) / U.S.A.
Callsign: LFSQ
Additional info: Call sign1934: WNCW

Date/Name Ship 1936-00-00 SANTA OLIVIA
Manager: Libby, Mc. Neill & Libby Inc., San Francisco (Cal.), U.S.A.
Eigenaar: Libby, Mc. Neill & Libby Inc., San Francisco (Cal.), U.S.A.
Shareholder:
Homeport / Flag: San Francisco (Cal.) / U.S.A.
Callsign: WNCW

Date/Name Ship 1937-00-00 DAVID W. BRANCH
Manager: Libby, Mc. Neill & Libby Inc., San Francisco (Cal.), U.S.A.
Eigenaar: Libby, Mc. Neill & Libby Inc., San Francisco (Cal.), U.S.A.
Shareholder:
Homeport / Flag: San Francisco (Cal.) / U.S.A.
Callsign: WNCW
Additional info: Supply ship voor de Alaska Cannery Trade.

Date/Name Ship 1947-00-00 LUXOR
Manager: Compañiá Victoria de Vapores, Panama, Panama R.P.
Eigenaar: Compañiá Victoria de Vapores, Panama, Panama R.P.
Shareholder:
Homeport / Flag: Panama / Panama R.P.
Callsign: HPYB

Date/Name Ship 1948-00-00 NEGBAH
Manager: Zim Israël Navigation Company Ltd., Haifa, Israel
Eigenaar: Zim Israël Navigation Company Ltd., Haifa, Israel
Shareholder:
Homeport / Flag: Haifa / Israel
Callsign: 4XVD

Ship Events Data

0000-00-00: In 1925 Panama Mail SS Co (W.R. Grace & Co. Inc. mgrs) San Francisco( USA) service Inter Coastal Service Los Angelos, Mazatlan, San Jose de Guatemala, Acajutla, La Libertad, Corinto, Punta Arenas, Balboa, Cristobal & Havana ,New-York. Na de stranding van de "Colombia" in deze dienst, was andere tonnage nodig en werden de 2 overgebleven Dutchies herdoopt in "Santa Olivia" en "Santa Isabel", en ingezet in de New-York naar Valparaiso dienst.
1915-03-27: Tewaterlating van het passagiersschip ss. ECUADOR op de werf van de Koninklijke Maatschappij 'De Schelde' te Vlissingen, als tweede passagiersschip van een serie van drie schepen bestemd voor de Koninklijke West-Indische Maildienst. (Zusterschepen: "Colombia" & "Venezuela".)
1915-12-31: Het vrachtschip ss. ECUADOR van de Koninklijke West-Indische Maildienst (KWIM), op weg van Buenos Aires naar Amsterdam, loopt bij het lichtschip 'South Goodwin' op een mijn. Het schip kan in drijvende toestand worden gehouden en met begeleiding van de zeesleper 'Noordzee' van L. Smit & Co's Internationale Sleepdienst op 16 januari Amsterdam bereiken.

1916-01-00: In januari 1916 verkocht aan Hennevig Bros. Te Kristiana (Noorwegen) en door deze in maart 1916 doorverkocht naar de U.S.A., zonder onder Noorse vlag gevaren te hebben.

1916-08-00: Bij de Pacific mail Service was de 1e afvaart 28 augustus 1916 van San Francisco. Na een rondreis van 80 dagen met aanloophavens Honolulu, Manila, Hong-Kong, Shanghai en Yokohama weer terug in San Francisco. De 3 schepen bleken een slechte stabiliteit te hebben wanneer leeg gelost en zonder bunkers. De "Colombia" was al eens bijna gekapseisd in Amsterdam en de "Ecuador" haalde het zelfde kunstje uit in San Francisco. Daarna werd bij alle 3 schepen in het onderruim permanente ballast geplaatst
1940-00-00: Tijdens WO II ; service als Troopship.
1947-00-00: In 1947 in brand geraakt in een Mexicaanse haven op een reis naar Europa. Daarna verkocht voor sloop naar Nederland. Op de sloopwerf aangekocht door de ZIM Line en in dienst.
1952-00-00: In 1952: verbouwd en weer in de vaart.
1956-12-13: Final Fate:
In het najaar van 1956 werd de NEGBAH voor sloop verkocht naar Italië en arriveerde op 13 december bij de sloopwerf van A.R.D.E.M. te Savona. In haar tijd bij ZIM bracht schip meer dan 60.000 immigranten naar Israel.

Afbeeldingen


Omschrijving: ECUADOR
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: als David M Branch genomen door de Canadian Forces in WO II

Omschrijving: als Negbah in Napels oktober 1954 gemaakt door Eric Johnson's
Gemaakt door: