Inloggen
LEOPOLD GRAAF VAN LIMBURG STIRUM - ID 16184


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:1866-02-09 / 1879-04-14 | Reden uitgevlagd: Verongelukt of vermist (zie final fate)

Identification Data

Bouwjaar: 1866
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Sailing Vessel
Type: Bark
Masten: Three masts
Material Hull: Wood, oak, sheathed with copper
Dekken: 2
Construction Data

Scheepsbouwer: Jan van Duyvendijk Teuniszoon, Lekkerkerk, Zuid-Holland, Netherlands
Date Laid Down: 1864-06-15
Launch Date: 1865-08-07
Delivery Date: 1866-01-23
Technical Data

Gross Tonnage: 399.00 lasts
Gross Tonnage 2: 755.00 tons (oude meting)
 
Length 1: 41.80 Meters Registered
Beam: 7.43 Meters Registered
Depth: 5.47 Meters Registered
Configuration Changes

Datum 00-00-1866
Type: Additional Ship Data
Omschrijving: Meetbrief Rotterdam, 21 december 1865.

Zeebrieven en Turksche passen

Record type Zeebrief
Zeebrief jaar: 1866
Datum agenda: 1866-02-09
Register nr: 18660043
Scheepsnaam: LEOPOLD GRAAF VAN LIMBURG STIRUM
Type: Bark
Lasten: 399
Gebouwd in plaats: Ridderkerk
Gebouwd in binnen- of buitenland: Binnenlands
Zeebrief / Turksche pas verzocht door: Hartog & Glazener
Plaats: Rotterdam
Kapitein op moment van verzoek: Keuker, A.H.
Opmerkingen: 1868 - 568-datum besluit nieuwe zeebrief01-09-1868-42- schip ligt in :Rotterdam
Nr oude zeebrief : 1e zeebrief
Gebouwd te Ridderkerk

Bekijk de overige zeebrieven / Turksche passen van dit schip
Ship History Data

Date/Name Ship 1866-01-23 LEOPOLD GRAAF VAN LIMBURG STIRUM
Manager: Firma Hartig & Glazener, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: partenrederij, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands

Date/Name Ship 1874-06-00 JEANNETTE MARIANNE LOUISE
Manager: Ferdinand Richard Pedro Victor, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: Ferdinand Richard Pedro Victor, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Amsterdam / Netherlands

Bezitters van parten (aandelen) in het schip

Bijlage bij Rott.3.03.17.01.3675.601 barkschip
LEOPOLD GRAAF VAN LIMBURG STIRUM:

Firma Hartog & Glazener, boekhouders, Rotterdam (11/60e part)

Jan van Duyvendijk Teuniszoon, scheepsbouwmeester, Lekkerkerk (13/60e part)
Dirk Keus, havenmeester, Rotterdam (3/60e part)
A. Koch, vleeshouwer, Rotterdam (1/60e part)
Firma Ruys & Kellar, cargdoors, Rotterdam (2/60e part)
Firma B. Veth & Co., kooplieden, Delft (2/60e part)
Firma E.L. de Jonge, kooplieden, Rotterdam (1/60e part)
Gerardus Arnoldus Blankenheym, brander, Rotterdam (2/60e part)
N.H. Keuker, scheepsgezagvoerder, Rotterdam (4/60e part)
Jhr. Mr. H.M. de Brauw, lid 2de kamer, Gouda (2/60e part)
Firma L.J. Einthoven & Co. fabrikanten, 's-Gravenhage, 2/60e part)
Petrus Freerichs Rijken, zeilmaker, Rotterdam (2/60e part)
Willem Kolman, ijzerkoper, Dordrecht (2/60e part)
J.A. van Vollenhoven, houtkoper, Rotterdam (1/60e part)
Leopold, Graaf van Limburg Stirum van Warmond, rentenier, 's-Gravenhage (1/60e part)
Jan Smit Fopszoon, scheepsbouwmeester, Alblasserdam (1/60e part)
Magtildus Magdalenus van Dam, assuradeur, Rotterdam (1/60e part)
Firma Meijer & Blessing, winkeliers, Rotterdam (1/60e part)
G.J. Minderop, medicinae doctor, Rotterdam (1/60e part)
Jhr. Mr. H.M.C. Clifford, hofmaarschalk van Z.M., 's-Gravenhage
Barend Jan van Eck, particulier, Arnhem (2/60e part)
Firma Gebr. Chabot, kassiers & makelaars, Rotterdam (2/60e part)
Firma R. Mees & Zoonen, kassiers en makelaars, Rotterdam (1/60e part)
Firma T.& W. van Dam, makelaars, Rotterdam (1/60e part)

 

 

Ship Events Data

1866-08-31: Grounded
Rotterdam, 15 oktober 1866. Volgens schrijven van kapt. N.H. Keuker, gedateerd Singapore 5 september jl., heeft het barkschip LEOPOLD GRAAF VAN LIMBURG STIRUM, de 3e sept. van Cardiff te Singapore aangekomen, in de avond van de 31e augustus, in Straat Riouw, op het Krokodillen Rif gestoten. Na het uitbrengen van werp- en tuianker kwam het schip, na zes uren te hebben vast gezeten, weer vlot, met welke manoeuvre twee ankers en trossen verloren gingen, terwijl het schip, vlot zijnde, een duim water per uur maakte.
1869-12-21: Grounded
St. Helena, 26 februari 1870. De LEOPOLD GRAAF VAN LIMBURG STIRUM, kapt. Campbell, van Batavia naar Amsterdam, is hier de 22e binnengekomen. Hetzelve heeft de 21e december in Straat Sunda gestoten, doch kwam weer vlot zonder water te maken, met verlies van een anker, een gedeelte ketting en een tros, na daarvan weer hier voorzien te zijn, heeft hetzelve de reis vervolgd.
1874-04-14: Sold at auction
Advertentie. De makelaars F.N. Montauban van Swijndregt, W. van Dam H.Hz., B.C.D. Hanegraaff, H.N. Montauban van Swijndregt, H.H. van Dam, C.H. van Dam en H. Montauban van Swijndregt te Rotterdam, zullen als lasthebbende van hun meesters, op dinsdag 14 april 1874, des middags ten 12 uur, in de zaal aan de Scheepmakershaven, No. 29, publiek veilen het snelzeilend, gekoperd en kopervast Nederlands barkschip LEOPOLD GRAAF VAN LIMBURG STIRUM, laatst gevoerd door kapt. T. Mammes. Volgens meetbrief lang 41,80 meters, wijd 7,43 meters, hol 5,47 meters en alzo groot 755 tonnen of 399 lasten. Met al zijn rondhout, staand en lopend want, ankers, kettingen, touwen, zeilen en verdere scheepsgereedschappen, zoals het is liggende in het Grote Dok te Duinkerken.
Nader informatiën bij bovengemelde makelaars.
Het barkschip LEOPOLD GRAAF VAN LIMBURG STIRUM is heden in deze publieke veiling verkocht voor NLG 50.500 aan de heer G. Blankenheym te Rotterdam.
1876-06-29: Damaged
St. Helena, 17 augustus 1876. Het Nederlandse schip JEANNETTE MARIANNE LOUISE, kapt. Jurrjens, van Menado, laatst van Batavia naar Amsterdam, heeft van 26 tot 29 Juni, op 33° ZB en van 28º30’ tot 23º OL zware stormen uit het NW doorstaan, waarin het schip op zijde geworpen werd, de boegspriet sprong, verschansingen wegsloegen en meerdere schade ontstond.
1879-04-14: Final Fate: Missing

Rotterdam, 3 juni 1879. Naar aanleiding van het lange uitblijven van het Nederlandse barkschip JEANNETTE MARIANNE LOUISE, kapt. Jurjens (opm: bouwjaar 1866, kapt. J.J.P.Jurgens), 29 november van Samarang naar Falmouth voor order vertrokken, en aldaar tot heden niet gearriveerd, ontvangen wij een schrijven van kapitein J.G. Kuchler, voerende het schip (opm: fregat) MAASSLUIS, waarin deze meldt dat eerstgenoemd schip zich onder de Linie en later de 11e of 12e april, op ongeveer 100 mijlen of circa twee dagen zeilen van het Engels Kanaal, in zijn nabijheid bevond, dat de 14e april ene hevige storm uit het N.O. opstak, waardoor zijn schip (de MAASSLUIS) op zijde geworpen werd, ruim vier voet water in het ruim kreeg, de lading overzeilde, de pompen verstopt raakten en de verschansing, boten en watervaten weggeslagen werden. Daar de JEANNETTE MARIANNE LOUISE zich in zijne onmiddellijke nabijheid bevond, is het aan te nemen, dat dit schip ook door dezelfde storm werd belopen, en mocht evenals de MAASSLUIS veel water gemaakt hebben, zo is zijn mening dat de lading, die, zoals kapt. Kuchler denkt, geheel uit suiker bestaat, in het onderruim gesmolten is, en het schip, dat naar hij vermoedt, een vast tussendek heeft, door het smelten van de lading in het ruim topzwaar geworden en tengevolge daarvan verongelukt is. De MAASSLUIS arriveerde 26 april, dus 14 dagen na het zien van de JEANNETTE MARIANNE LOUISE, te Brouwershaven, terwijl van het laatstgenoemd schip, dat naar Falmouth bestemd was, dus een veel kortere reis, tot heden niets werd vernomen.

Gezagvoerders

Familiegegevens en opleiding

Nicolaas Hendrik Keuker werd geboren op 24 juni 1826 te Amsterdam als zoon van de Lutherse Nicolaas Hendrik Keuker en Wilhelmina Hayers. Hij woonde te Rotterdam o.a. aan de Boomgaardslaan Wijk 15 nr. 643.

Hij was getrouwd met Jannigje Hasmann, geboren 10 oktober 1825 te Krimpen aan de Lek, Nederlands Hervormd.

Hij overleed op 21 maart 1878 te Delfshaven005.

 

Lidmaatschap zeemanscollege(s)

N.H.Keuker was met vlagnummer R392 in de periode 1853 t/m 1878 effectief lid van het Rotterdamse zeemanscollege Maatschappij tot Nut der Zeevaart058.

 

Opmerkingen in verband met lidmaatschap Zeemanscollege(s)

In het Jaarverslag 1878 van de Maatschappij (Maritiem Museum, Rotterdam) staat vermeld dat hij in dat jaar is overleden058.

 

De schepen van de kapitein

In de Jaarverslagen van de maatschappij staat kapitein N.H.Keuker met vlagnummer R392 als gezagvoerder in de ledenlijsten van058:

*    1855                         de bark “Hongkong”                                       137 last     voor J.Vroege te Alblasserdam

*    1858, 1859, 1862   de bark “Hollands Trouw”                             387 last     voor J.Vroege te Alblasserdam

*    1863, 1864              geen vermelding van schip en boekhouder

*    1865 t/m 1867        de bark “Leopold Gr.v.Limburg Styrum” 400 last        voor Harog & Glazener te R’dam

*    1874, 1877              geen vermelding van schip en boekhouder

 

Bouma025 vermeldt N.H.Keuker als gezagvoerder gedurende:

*    1854 t/m 1856 van de bark “Hong Kong”, gebouwd in 1845 te Elshout, 260 ton o.m., varend voor J.Vroege te Alblasserdam. Vermist op reis van Calcutta naar Falmouth;

             De “Hong Kong”, op weg van Calcutta naar Falmouth, onder gezag van kapitein Kenker (sic). “Na op 8 Febr. 1855 op 5o17’N.br en 23o7’W.l. te zijn gepraaid er verder niets van vernomen.” 078.

*    1857 t/m 1863 van de bark “Hollands Trouw”, gebouwd in 1852 te Elshout, 733 ton o.m., varend voor J.Vroege te Alblasserdam;

*    1865 t/m 1868 van de bark “Leopold Graaf van Limburg Stirum”, gebouwd in 1865 te Lekkerkerk, 756 ton o.m., varend voor Hartog & Glazener te Rotterdam;

*    1871 van de bark “Leopold Graaf van Limburg Stirum”, gebouwd in 1865 te Lekkerkerk, 756 ton o.m., varend voor Hartog & Glazener te Rotterdam.

 

Overige bijzonderheden

Geen

 

 

Datum vanaf: 1866
Kapitein: Keuker, Nicolaas Hendrik
Overige informatie: 0

Familiegegevens en opleiding

Geen

 

De schepen van de kapitein

Bouma025 vermeldt C.Campbel als gezagvoerder gedurende:

*    1869 t/m 1870 van de bark “Leopold Graaf van Limburg Stirum”, gebouwd in 1865 te Lekkerkerk, 756 ton o.m., varend voor Hartog & Glazener te Rotterdam;

*    1872 t/m 1876 van de brik “Candati”, gebouwd in 1863 te Alblasserdam, 237 ton o.m., varend voor de Groot-Roelants & Co te Schiedam. Het schip werd verkocht naar Batavia als “Mabel”;

*    1878 van de bark “Professor Simon Thomas”, ex Sindbad, ex Johannes Christiaan, gebouwd in 1858 te Zwolle, 481 ton o.m., varend voor de Groot, Roelants & Co te Schiedam.

 

Uit: Jaarbericht 2014 van Marhisdata

 

Overige bijzonderheden

C.Campbell vertrok van Brouwershaven op 13 oktober 1869 met de “Graaf Leopold van Limburg Stirum” en 1 landmachtofficier. Hij arriveerde te Batavia op 29 januari 1870 na een reis van 108 dagen065.

 

 

Datum vanaf: 1869
Kapitein: Campbell, C.

Familiegegevens en opleiding

Nicolaas Hendrik Keuker werd geboren op 24 juni 1826 te Amsterdam als zoon van de Lutherse Nicolaas Hendrik Keuker en Wilhelmina Hayers. Hij woonde te Rotterdam o.a. aan de Boomgaardslaan Wijk 15 nr. 643.

Hij was getrouwd met Jannigje Hasmann, geboren 10 oktober 1825 te Krimpen aan de Lek, Nederlands Hervormd.

Hij overleed op 21 maart 1878 te Delfshaven005.

 

Lidmaatschap zeemanscollege(s)

N.H.Keuker was met vlagnummer R392 in de periode 1853 t/m 1878 effectief lid van het Rotterdamse zeemanscollege Maatschappij tot Nut der Zeevaart058.

 

Opmerkingen in verband met lidmaatschap Zeemanscollege(s)

In het Jaarverslag 1878 van de Maatschappij (Maritiem Museum, Rotterdam) staat vermeld dat hij in dat jaar is overleden058.

 

De schepen van de kapitein

In de Jaarverslagen van de maatschappij staat kapitein N.H.Keuker met vlagnummer R392 als gezagvoerder in de ledenlijsten van058:

*    1855                         de bark “Hongkong”                                       137 last     voor J.Vroege te Alblasserdam

*    1858, 1859, 1862   de bark “Hollands Trouw”                             387 last     voor J.Vroege te Alblasserdam

*    1863, 1864              geen vermelding van schip en boekhouder

*    1865 t/m 1867        de bark “Leopold Gr.v.Limburg Styrum” 400 last        voor Harog & Glazener te R’dam

*    1874, 1877              geen vermelding van schip en boekhouder

 

Bouma025 vermeldt N.H.Keuker als gezagvoerder gedurende:

*    1854 t/m 1856 van de bark “Hong Kong”, gebouwd in 1845 te Elshout, 260 ton o.m., varend voor J.Vroege te Alblasserdam. Vermist op reis van Calcutta naar Falmouth;

             De “Hong Kong”, op weg van Calcutta naar Falmouth, onder gezag van kapitein Kenker (sic). “Na op 8 Febr. 1855 op 5o17’N.br en 23o7’W.l. te zijn gepraaid er verder niets van vernomen.” 078.

*    1857 t/m 1863 van de bark “Hollands Trouw”, gebouwd in 1852 te Elshout, 733 ton o.m., varend voor J.Vroege te Alblasserdam;

*    1865 t/m 1868 van de bark “Leopold Graaf van Limburg Stirum”, gebouwd in 1865 te Lekkerkerk, 756 ton o.m., varend voor Hartog & Glazener te Rotterdam;

*    1871 van de bark “Leopold Graaf van Limburg Stirum”, gebouwd in 1865 te Lekkerkerk, 756 ton o.m., varend voor Hartog & Glazener te Rotterdam.

 

Overige bijzonderheden

Geen

 

 

Datum vanaf: 1870
Kapitein: Keuker, Nicolaas Hendrik

Familiegegevens en opleiding

Teunis Mammes werd geboren te Rotterdam op 29 september 1822 als zoon van de schippersknecht Harmen Mammes en Adriana van der Maas.

Hij trouwde op 29 juni 1853 te Rotterdam met Wilhelmina Johanna de Blij.

Teunis bracht zijn leven in Rotterdam door. In 1860 woonde hij aan de Schotsedijk (Wijk 3 nr.97), in 1862 aan de Zwijnenstraat (Wijk 3 nr. 330), in 1863 aan de Leuvenhaven, in 1866 in de Herderstraat en tenslotte in de Brakelstraat (Wijk 15 nr. 3) alwaar hij op 27 januari 1876 overleed. Hij liet geen onroerende goederen na. Of hij nog verder vermogen naliet is niet bekend005.

Zie voor gedetailleerde gegevens, inclusief de reisschema’s met de gevoerde lading, het oorspronkelijke typoscript van Rimkus005

 

Lidmaatschap zeemanscollege(s)

T.Mammes was met vlagnummer R83 in de periode 1855 tot aan zijn dood in 1876 effectief lid van het Rotterdamse zeemanscollege Maatschappij tot Nut der Zeevaart058.

T.Mammes was in 1866 en 1874-1875 afwisselend commissaris van de Maatschappij058.

 

Opmerkingen in verband met lidmaatschap Zeemanscollege(s)

Geen

 

De schepen van de kapitein

Tijdens zijn huwelijk was Teunis Mammeshij stuurman en in 1855 kreeg hij een aanstelling als kapitein op de bark “Ceres” van Vlierboom & Zn te Rotterdam. Hij wisselde in 1860 naar de “Doggersbank, in 1863 naar de “Nova Zembla, in 1867 naar de “Allegonda Jacoba” en in 1871 naar de “Leopold, Graaf van Limburg Stirum”. Mogelijk heeft hij in 1864 nog even het commando gehad op de “Remigius Adolphinus”, maar dit schip werd te Kaap de Goede Hoop afgekeurd.

Teunis voer vooral op Oost-Indië. maar een enkele keer ook op plaatsen elders. Zo deed hij in 1862 met een lading kolen Rangoon aan, en in 1865/66 Hong-Kong. Hij was met vlagnummer R83 lid van het Rotterdamse zeemanscollege.

Zie voor gedetailleerde gegevens, inclusief de reisschema’s met de gevoerde lading, het oorspronkelijke typoscript van Rimkus005

 

In de Jaarverslagen van de Maatschappij (Maritiem Museum) staat kapitein T.Mammes met vlagnummer R83 als gezagvoerder in de ledenlijsten van058:

*    1855, 1858, 1859 bark “Ceres”                           184 last     varend voor C.Vlierboom & Zonen te Rotterdam

*    1862                       geen vermelding van schip en boekhouder

*    1863 t/m 1865      “Nova Zembla”                     383 last     varend voor C.Vlierboom & Zonen te Rotterdam

*    1866                       geen vermelding van schip en boekhouder

*    1867                       “Allegonda Jacoba”               370 last     varend voor C. Schloss & Co te Rotterdam

*    1874                       geen vermelding van schip en boekhouder

 

Bouma025 vermeldt T.Mammes als gezagvoerder gedurende:

*    1855 t/m 1860 op de bark “Ceres”, gebouwd in 1839 te Rotterdam, 356 ton o.m., varend voor C.& A.Vlierboom te Rotterdam;

*    1861 t/m 1862 op het fregat “Doggersbank”, gebouwd in 1840 te Rotterdam, 695 ton o.m., varend voor C.Vlierboom & Zn te Rotterdam;

*    1864 op het fregat “Remigius Adolphus”(sic) ex Admiraal van Kinsbergen, gebouwd in 1830 te Rotterdam, 750 ton o.m., varend voor van Zeylen & Dekker te Rotterdam. “Afgekeurd in averij te Kaap de Goede Hoop”;

Bouma doet deze melding onder de naam F. Mammes. In Zeetijdingen van 25 november 1865 wordt dit schip vermeld met als kapitein D.F.Browning, die in Bouma met D.Forbes Browning als voorgaande kapitein is vermeld. Zeetijdingen vermeldt voorts: “Afgek. in avarij aan de K.d.G.H.”.

*    1864 t/m 1866 op het fregat “Nova Zembla”, gebouwd in 1844 te Rotterdam, 723 ton o.m., varend voor C.& A.Vlierboom te Rotterdam.

      Zeetijdingen 16 augustus 1866. Kapitein T.Mammes: “Gestr. en wrak bij Brouwershaven wrak verkocht voor ƒ8000,- “;

*    1868 t/m 1871 op de bark “Allegonda Jacoba”, gebouwd in 1857 te Capelle aan de IJssel, 698 ton o.m., varend voor Schloss & Co te Rotterdam. Het schip voer in 1872 voor J.Vriezendorp & Zn te Dordrecht en werd herdoopt in “Henriëtte Suzanne”;

*    1872 t/m 1874 op de bark “Leopold, Graaf van Limburg Stirum”, gebouwd in 1865 te Lekkerkerk, 756 ton o.m., varend voor Hartog & Glazener te Rotterdam. Het schip werd in 1875 verkocht aan F.P.R.Victor te Rotterdam en herdoopt in “Jeannette Marianne Louise”;

 

Overige bijzonderheden

De bark “Leopold Graaf van Limburg Stirum” onder kapitein T.Mammesvertrok op 03 september 1872 van Vlissingen en arriveerde, via Kaap Hoorn, op 26 februari 1873 te Callao. Het vertrok op 10 maart naar de Guanape eilanden in Peru en voer vervolgens weer via Callao naar Duinkerken, aankomst 08 januari 1874.121

 

Zierikzeesche Courant 02 april 1864

Te Brouwershaven is gearriveerd op 29 maart 1864 de “Nova Zembla”, kapt. T.Mammes, komend van Batavia en met bestemming Rotterdam. Aan boord waren 3 gepasporteerde militairen.

 

 

Datum vanaf: 1872
Kapitein: Mammes, Teunis

Familiegegevens en opleiding

Geen

 

De schepen van de kapitein

Bouma025 vermeldt J.P.P.Jurrjens als gezagvoerder gedurende:

*    1872 t/m 1874 van het fregat “Stad Dokkum”, van stapel in 1855, afbouw in 1856 op de werf “Koning William” te Amsterdam, gebouwd onder scheepsbouwmeester A. v/d Hoogte Amsterdam, 390 ton o.m., varend voor F.R.P.Victor te Amsterdam. Het schip was als bark getuigd;

*    1875 t/m 1879 van de bark “Jeannette Marianne Louise”, ex Leopold Graaf van Limburg Stirum, gebouwd in 1865 te Lekkerkerk, 755 ton o.m., varend voor F.R.P.Victor te Amsterdam. Het schip werd in 1879 vermist op reis van Semarang naar Falmouth.

 

Overige bijzonderheden

Geen

 

 

Datum vanaf: 1874
Kapitein: Jurjens, J.P.P.

Kroniekberichten

Toon kroniekberichten
Akten

NA-Den Haag Archiefnummer Rott.3.03.17.01.3675.601
DVD VIII – 194?, 1943
BIJLBRIEF
Naam schip LEOPOLD GRAAF VAN LIMBURG STIRUM

plaats en datum acte Rotterdam, 23 januari 1866

type schip bark

bouwwerf/verkoper Jan van Duyvendijk Teuniszoon, scheepsbouwmeester te Lekkerkerk

gevoerd door kapt.
eigenaar/aankoper zie bijlage

te voeren door kapt. N.H. Keuker

grootte in tonnen 755 ton of 399 last (meetbrief Rotterdam, 21 december 1865)

tuigage / aantal dekken
afmetingen lang 41,80 m., breed 7,43 m., hol 5,47 m.

kiellegging 15 juni 1864

tewaterlating 7 augustus 1865, geheel volbouwd.

plaats / datum registratie Rotterdam, 24 januari 1866

nummer van registratie deel 94, folio 106, recto, vak 8

notaris W.S. Burger Wzn, notaris te Rotterdam

prijs
Bijzonderheden: bevestigende verklaring van burgemeester van Lekkerkerk is bijgevoegd.





researcher/datum research: ML / 080809












Bijlage bij Rott.3.03.17.01.3675.601 barkschip
LEOPOLD GRAAF VAN LIMBURG STIRUM

Aankopende eigenaren:
Firma Hartog & Glazener te Rotterdam (boekhouders en 11/60e part)
Jan van Duyvendijk Teuniszoon, scheepsbouwmeester te Lekkerkerk (13/60e part)
Dirk Keus, havenmeester te Rotterdam (3/60e part)
A. Koch, vleeshouwer te Rotterdam (1/60e part)
Firma Ruys & Kellar, cargadoors te Rotterdam (2/60e part)
Firma B. Veth & Co., kooplieden te Delft (2/60e part)
Firma E.L. de Jonge, kooplieden te Rotterdam (1/60e part)
Gerardus Arnoldus Blankenheym, brander te Rotterdam (2/60e part)
N.H. Keuker, scheepsgezagvoerder te Rotterdam (4/60e part)
Jhr.Mr. H.M. de Brauw, lid 2e Kamer te Gouda (2/60e part)
Firma L.J. Einthoven & Co., fabrikanten te ’s-Gravenhage (2/60e part)
Petrus Freerichs Rijken, zeilmaker te Rotterdam (2/60e part)
Willem Kolkman, ijzerkoper te Dordrecht (2/60e part)
J.A. van Vollenhoven, houtkoper te Rotterdam (1/60e part)
Leopold, Graaf van Limburg Stirum van Warmond, rentenier te ’s-Gravenhage (1/60e part)
Jan Smit Fopszoon, scheepsbouwmeester te Alblasserdam (1/60e part)
Magtildus Magdalenus van Dam, assuradeur te Rotterdam (1/60e part)
Firma Meijer & Blessing, winkeliers te Rotterdam (1/60e part)
G.J.G. Minderop, medicinae doctor te Rotterdam (1/60e part)
Jhr.Mr. H.M.C. Clifford, hofmaarschalk van Z.M. te ’s-Gravenhage (1/60e part)
Barend Jan van Eck, particulier te Arnhem (2/60e part)
Firma Gebr. Chabot, kassiers en makelaars te Rotterdam (2/60e part)
Firma R. Mees & Zoonen, kassiers en makelaars te Rotterdam (1/60e part)
firma T. & W. van Dam, makelaars te Rotterdam (1/60e part)
ML / 080809

Naam LEOPOLD GRAAF VAN LIMBURG STIRUM
Archiefinstelling Nationaal Archief Den Haag
Jaar 1866
Toegang 3.03.17.01
Inventaris 3675