Inloggen
CONCURRENT - ID 1455

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1902
Classification Register: Germanischer Lloyd (GL)
Nat. Official Number: 5883 GRON 1902
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Sailing Vessel
Type: Tjalk
Material Hull: Iron
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: E.J. Smit & Zn.'s Scheepswerven N.V., Hoogezand, Groningen, Netherlands
Delivery Date: 1902-03-00
Technical Data

Gross Tonnage: 81.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 67.67 Net tonnage
Deadweight: 130.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 2: 24.96 Meters Registered
Beam: 5.02 Meters Breadth, moulded
Depth: 2.10 Meters Depth, moulded
Ship History Data

Date/Name Ship 1902-04-24 CONCURRENT
Manager: Egbert Pronk, Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Egbert Pronk, Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands

Date/Name Ship 1914-03-23 CONCURRENT
Manager: Cornelis Stienstra, Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Cornelis Stienstra, Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Additional info: Aankoopprijs Hfl. 7.000,--

Date/Name Ship 1916-03-07 CONCURRENT
Manager: Derk Roelof Kajuiter, Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Derk Roelof Kajuiter, Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: NKTR
Additional info: Aankoopprijs Hfl. 7.700,--

Date/Name Ship 1919-03-28 CONCURRENT
Manager: Fransiscus Johannes Bonninga, Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Fransiscus Johannes Bonninga, Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Additional info: Aankoopprijs Hfl. 20.000,--

Ship Events Data

1902-04-24: Eerste meting te Hoogezand op 24-04-1902. nr. Hz316N. Plaats werf: Hoogezand. Bouwjaar: 1902. Lengte:24 m 96 cm, breedte: 5 m 02 cm, waterverplaatsing: 147,801 ton. Eigenaar: E. Pronk.
1902-04-24: Dagregister deel 15, nummer 474, den vier en twintigsten April 1900 twee. Ik ondergeteekende Egbert Pronk, schipper gedomicilieerd te Hoogezand, verklaar bij deze te zijn de eenige eigenaar van het stalen tjalkschip genaamd “Concurrent” gebouwd te Hoogezand, hebbende een dek en een mast zijnde groot netto 67 67/100 tonnen van 2 83/100 kubieke meter, thans liggende te Hoogezand en gevoerd wordende door mij schipper. Sappemeer 23 April 1902 w.g. E. Pronk. In de kantlijn staat bijgescheven 5883.
1910-02-05: Nieuws van de Dag, 08-02-1910: Delfzijl, 5 Febr. De gestrande tjalk CONCURRENT is door de sleepboot Norderney vlot en te Wilhelmshaven binnengebracht
1912-06-19: NRC 19.06.1912: Delfzijl 18 juni:
Heden zijn hier binnengesleept het klipperschip “Anna”, schipper Pronk, en de tjalk “Concurrent, schipper Pronk. Nabij Carolinensiel zijn deze schepen met elkaar in aanvaring geweest. De bakboordsboeg van de ”Anna” werd ingedrukt en de “Concurrent” had averij aan de zeilen en zeilboom, terwijl het boord ingedrukt is. De “Anna” had bestemming Hamburg-Antwerpen en de “Concurrent” Delfzijl-Flensburg.
1922-11-00: Final Fate:
11.1922 vermist na vertrek uit de monding van de Gröne Sund (Møn), Denemarken.
NRC 23.03.1923: Uit de ten dienste staande gegevens neemt de Raad voor de Scheepvaart aan dat de tjalk “CONCURRENT” op 23.11.1922 in zeewaardige toestand van Stubbekjöbing is vertrokken. Het schip was niet overladen. Vermoedelijk is het in stormweer gebleven, indien het althans niet nog door een drijvende mijn is getroffen; bij gebrek aan gegevens is de Raad niet in staat de oorzaak vast te stellen.


Afbeeldingen


Omschrijving: Huurovereenkomst Cuncurrent 14.07.1918.
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: Huurovereenkomst Concurrent 14.07.1918.
Gemaakt door: Unknown