Inloggen
Menu
Home
Over ons
Doelstelling
Organisatie
Bestuur
Medewerkers
RvA
ANBI rapportage
Beleidsplan
Jaarverslag 2023
Jaarverslag 2022
Jaarverslag 2021
Jaarverslag 2020
Privacy
Sponsoren
Zoeken
Schip
Database
Kronieken
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Gebeurtenissen
Scheepstypen/kenmerken
Rederij/scheeps(mede-)eigenaar
Database
Part Eigenaren (19e Eeuw)
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Scheepswerf
Werf informatie
Werf bouwlijsten
Machinebouwer
Gezagvoerder
Zeemanscollege
Kronieken
Monsterrollen
Scheepsnaam
Familienaam
Gebeurtenissen
Foto's
Historie
Bronnen
Maritiem Portal
Koopvaardijvloot
Research
Omvang en Mutaties
Lijsten Koning
Koopvaardijvloot 1826
Zuidelijke Nederlanden 1830
Collecties
Gezagvoerders 19e eeuw
Zeemanscolleges
Kaaphoornvaarders
Sonttol registers
Maritiem Digitaal
Publicaties
Scheepsregisters
Boeken/Naslagwerken
Zeebrieven Teun van der Zee
Diverse
Links
Contact
CARIBE II - ID 1276
Terug naar het overzicht
In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:
0000-00-00 / 0000-00-00
Identification Data
Bouwjaar:
1940
Classification Register:
Lloyd's Register of Shipping (LR)
IMO nummer:
5135745
Categorie:
Cargo vessel
Voorstuwing:
Motor Vessel
Type:
General Cargo schip
Type Dek:
Shelterdeck open
Masten:
Two masts
Rig:
2 derricks
Lift Capacity:
2 ton each
Material Hull:
Steel
Dekken:
2
Construction Data
Scheepsbouwer:
N.V. Scheepswerven Gebr. van Diepen
, Waterhuizen, Groningen, Netherlands
Werfnummer:
841
Launch Date:
1940-01-00
Delivery Date:
1940-03-07
Technical Data
Engine Manufacturer:
Klöckner-Humboldt-Deutz A.G.
, Cologne (Köln), Germany
Motor Type:
Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders:
7
Power:
350
Power Unit:
BHP (APK, RPK)
Eng. additional info:
Deutz (1939) Type (280x450)
Speed in knots:
10
Number of screws:
1
Gross Tonnage:
394.00 Gross tonnage
Net Tonnage:
111.00 Net tonnage
Deadweight:
550.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain:
42300 Cubic Feet
Bale:
40400 Cubic Feet
Length 1:
57.30 Meters Length overall (Loa)
Length 2:
52.00 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam:
8.46 Meters Breadth, moulded
Depth:
4.90 Meters Depth, moulded
Draught:
2.80 Meters Draught, maximum
Ship History Data
Date/Name Ship
1940-03-07
CARIBE II
Manager:
Compania Naviera del Caribe
, Caracas, Venezuela
Eigenaar:
Compania Naviera del Caribe
, Caracas, Venezuela
Shareholder:
Homeport / Flag:
Caracas / Venezuela
Date/Name Ship
1940-12-00
EMPIRE DAFFODIL
Manager:
Great Yarmouth Shipping Co. Ltd.
, Yarmouth (England), Great Britain
Eigenaar:
Ministry of (War) Transport
, London, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag:
London / Great Britain
Date/Name Ship
1946-10-00
GREENFINCH
Manager:
General Steam Navigation Co. Ltd.
, London, Great Britain
Eigenaar:
General Steam Navigation Co. Ltd.
, London, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag:
London / Great Britain
Callsign:
MNRR
Date/Name Ship
1966-03-00
MOIRA
Manager:
G.M. Moundreas Bros.
, Piraeus, Greece
Eigenaar:
G.M. Moundreas Bros.
, Piraeus, Greece
Shareholder:
Homeport / Flag:
Piraeus / Greece
Date/Name Ship
1966-10-00
STAR OF MEDINA
Manager:
Orri Navigation Lines S.A.
, Jeddah, Saudi Arabia
Eigenaar:
Orri Navigation Lines S.A.
, Jeddah, Saudi Arabia
Shareholder:
Homeport / Flag:
Jeddah / Saudi Arabia
Callsign:
HZAP
Ship Events Data
1940-00-00:
Gebouwd in Zweedse opdracht voor S.G. Hallstrom te Stockholm, maar door de oorlogsdreiging onder Nederlandse vlag gebracht als "Caribe II" voor H. Mulder, Glimmen. (Scheepsmakelaar) Voor de oplevering verkocht aan Compania Naviera del Caribe, Caracas. Op 09.07.1940, beschadigd door vliegtuig bommen, zuid west van Wight. Naar Portland gebracht en dan naar Southampton voor reparatie. Onderweg van Spanje naar Zweden op 07.08.1940 t.h.v. Deal door de Engelse Marine aangehouden. Schip en lading werden in beslag genomen en ingebracht bij het Ministry of War Transport te Londen als "Empire Daffodil" (Gr. Yarmouth Shipping Co. Ltd., managers) Londen, Engeland.
1940-03-20:
Algemeen Handelsblad 20-03-1940: Verkochte schepen. Naar men ons mededeelt zijn de nieuwe gebouwde Nederlandsche motorschepen „Caribe I" en „Caribe II" naar Stockholm verkocht. Over den verkoop van het Nederlandsche motorschip „Venus" wordt onderhandeld met Noorsche koopers.
1994-00-00:
Final Fate:
Lloyd's laat de registratie vervallen omdat het nog bestaan van het schip twijfelachtig is. (Het schip zou al in 1975 gesloopt zijn.)
Afbeeldingen
Omschrijving:
Proefvaart en oplevering
Collectie:
Marhisdata - Rotterdam
Vervaardiger:
Foto Dijkstra, Delfzijl
Onderwerp:
Proefvaart
Omschrijving:
CARIBE II
Collectie:
-
Vervaardiger:
Foto Dijkstra, Delfzijl
Onderwerp:
Proefvaart
Omschrijving:
GREENFINCH
Collectie:
Johannes, Leo M.
Vervaardiger:
Unknown
Omschrijving:
GREENFINCH
Collectie:
-
Vervaardiger:
Hill, Charlie A.
Onderwerp:
Havenopname
Omschrijving:
GREENFINCH
Collectie:
-
Vervaardiger:
Onbekend *
Onderwerp:
Luchtfoto
Terug naar het overzicht