Inloggen
Menu
Home
Over ons
Doelstelling
Organisatie
Bestuur
Medewerkers
RvA
ANBI rapportage
Beleidsplan
Jaarverslag 2023
Jaarverslag 2022
Jaarverslag 2021
Jaarverslag 2020
Privacy
Sponsoren
Zoeken
Schip
Database
Kronieken
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Gebeurtenissen
Scheepstypen/kenmerken
Rederij/scheeps(mede-)eigenaar
Database
Part Eigenaren (19e Eeuw)
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Scheepswerf
Werf informatie
Werf bouwlijsten
Machinebouwer
Gezagvoerder
Zeemanscollege
Kronieken
Monsterrollen
Scheepsnaam
Familienaam
Gebeurtenissen
Foto's
Historie
Bronnen
Maritiem Portal
Koopvaardijvloot
Research
Omvang en Mutaties
Lijsten Koning
Koopvaardijvloot 1826
Zuidelijke Nederlanden 1830
Collecties
Gezagvoerders 19e eeuw
Zeemanscolleges
Kaaphoornvaarders
Sonttol registers
Maritiem Digitaal
Publicaties
Scheepsregisters
Boeken/Naslagwerken
Zeebrieven Teun van der Zee
Diverse
Links
Contact
BEVESIER - ID 960
Terug naar het overzicht
In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:
0000-00-00 / 0000-00-00
Identification Data
Bouwjaar:
1957
Classification Register:
Bureau Veritas (BV)
IMO nummer:
5043708
Nat. Official Number:
142 Z TIEL 1957
Categorie:
Cargo vessel
Voorstuwing:
Motor Vessel
Type:
General Cargo schip
Type Dek:
Shelterdeck open
Masten:
Two masts
Rig:
2 derricks. 2 winches
Lift Capacity:
3 ton each
Material Hull:
Steel
Dekken:
2
Construction Data
Scheepsbouwer:
N.V. Scheepswerf 'De Waal'
, Zaltbommel, Gelderland, Netherlands
Werfnummer:
665
Launch Date:
1957-07-11
Delivery Date:
1957-10-29
Technical Data
Engine Manufacturer:
L. Smit & Zoon's Scheeps-& Werktuigbouw N.V.
, Kinderdijk, Zuid-Holland, Netherlands
Motor Type:
Motor, Oil, 2-stroke single-acting
Number of Cylinders:
4
Power:
500
Power Unit:
BHP (APK, RPK)
Eng. additional info:
Smit-Bolnes nr. 7012 Type SB304 (300x550) 275 rpm.
Speed in knots:
10
Number of screws:
1
Gross Tonnage:
400.00 Gross tonnage
Net Tonnage:
224.00 Net tonnage
Deadweight:
703.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain:
50477 Cubic Feet
Bale:
47077 Cubic Feet
Length 1:
57.50 Meters Length overall (Loa)
Length 2:
54.70 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam:
8.83 Meters Breadth, moulded
Depth:
5.34 Meters Depth, moulded
Draught:
3.27 Meters Draught, maximum
Ship History Data
Date/Name Ship
1957-10-29
BEVESIER
Manager:
E. Wagenborg's Scheepvaart- & Expeditiebedrijf N.V.
, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar:
Jacobus Johannes Weeber
, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag:
Rotterdam / Netherlands
Callsign:
PDCJ
Date/Name Ship
1968-02-26
BEVESIER
Manager:
E. Wagenborg's Scheepvaart- & Expeditiebedrijf N.V.
, Delfzijl, Groningen, Netherlands
Eigenaar:
Jan Teekman & Wed. Aaltje Teekman-Galenkamp
, Zwolle, Overijssel, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag:
Delfzijl / Netherlands
Callsign:
PDCJ
Additional info:
Resp. 3/5 en 2/5 deel.
Date/Name Ship
1973-03-09
BEVESIER
Manager:
Wagenborg Shipping B.V.
, Delfzijl, Groningen, Netherlands
Eigenaar:
Aaltje Teekman-Galenkamp
, Zwolle, Overijssel, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag:
Delfzijl / Netherlands
Callsign:
PDCJ
Date/Name Ship
1975-11-10
BEVESIER
Manager:
Wagenborg Scheepvaart B.V.
, Delfzijl, Groningen, Netherlands
Eigenaar:
Teekman Scheepvaart B.V.
, Delfzijl, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag:
Delfzijl / Netherlands
Callsign:
PDCJ
Date/Name Ship
1976-02-03
OCEAN STAR
Manager:
Fernson Shipping Company
, Sharjah, United Arab Emirates
Eigenaar:
Fernson Shipping Company
, Sharjah, United Arab Emirates
Shareholder:
Homeport / Flag:
Sharjah / United Arab Emirates
Ship Events Data
1957-07-25:
Als BEVESIER, zijnde een motorkustschip, metende ± 670 m3 bruto inhoud volgens opgave Bewaarder, liggende te Zaltbommel, door H. Greeuw, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Rotterdam, van haar brandmerk voorzien door het inbeitelen van 142 Z TIEL 1957 op het achterschip aan B.B. zijde in achterschot dekhuis, 3.50 m. uit hekplaat, 1.40 m. uit lengteas en 1.60 m. uit dek.
1959-04-01:
Het Vrije Volk 04-04-1960: 6000ste schip in de haven. (Van een onzer verslaggevers) Vanmiddag is het Nederlandse schip Bevesier als 6000ste van dit jaar in de Rotterdamse haven binnengelopen. De Bevesier kwam met stukgoed van Kingslyn en koos ligplaats in de Jobshaven. Vorig jaar kwam het 6000ste schip op 8 april binnen.
1960-10-31:
NvhN 31-10-1960: Benoorden Borkum. Matroos van Nederlandse coaster vermist. In de nacht van zaterdag op zondag heeft het Rotterdamse m.s. BEVESIER op de Noordzee benoorden Borkum enkele uren gezocht naar de 25-jarige matroos W. F. Kooning uit Schiedam, die omstreeks twee uur 's nachts aan boord werd vermist. Ook andere schepen werd verzocht naar de vermiste uit te zien. Het zoeken had echter geen resultaat, zodat moet worden aangenomen dat de matroos is verdronken. De Bevesier was met een lading zout van Delfzijl naar Zweden. Het schip had zaterdagmiddag de Groninger havenstad verlaten. Toen de matroos werd vermist was de coaster op de Noordzee ter hoogte van rorouteboei P. 8, Na enkele uren vergeefs gezocht te hebben, heeft de Bevesier de tocht naar Zweden voortgezet. De jongeman is op onverklaarbare wijze over boord geraakt.
Het Vrije Volk 31-10-1960: Matroos van kustvaarder vermist. (Van een onzer verslaggevers) De Nederlandse kustvaarder Bevesier heeft in de nacht van zaterdag op zondag in de buurt van Norderney enige uren vruchteloos gezocht naar een van haar bemannigsleden, de 25-jarige matroos W. Kooning uit Schiedam. De man werd plotseling gemist: aangenomen wordt dat hij overboord is geslagen en verdronken. Er stond een harde wind. De Bevesier, 400 brt groot, was met een lading stukgoed op weg van Delfzijl naar Gotenburg. Kapitein is de heer L. Taal, die de naspeuringen na enige uren moest opgeven en de reis naar Zweden voortzette. Matroos Kooning was ongehuwd.
1966-06-27:
Het Vrije Volk 27-06-1966: Brand op met zwavel geladen kustvaarder. (Van een onzer verslaggevers) In het voorruim van de Rotterdamse kustvaarder Bevesier (400 brt.) van de rederij J. J. Weeber heeft dit weekeinde een brand gewoed in de lading zwavel. Het vuur werd zaterdagavond om zeven uur, toen het schip bij Hoek van Holland voer, ontdekt. De Europoort 1 en de HD 13 van de Havendienst stoomden naar de Bevesier op en ook twee gereedschapswagens, een autospuit en twee bluseenheden kwamen er later bij. Men oordeelde het echter verstandiger de luiken van het voorruim voorlopig dicht te houden. Zaterdagnacht werd de Bevesier versleept naar de St. Laurenshaven, waar men met vijf lage- drukstralen en twee hoge-drukstralen aan de blussing begon. Om vijf uur 's morgens was het karwei geklaard.
1978-12-06:
Final Fate:
Tijdens laden van uien gekapseisd en gezonken in dock 13 te Bombay. In juli 1979 gelicht en op een ponton versleept naar Vishwanath Rupa. In augustus verkocht aan locale slopers en uiteindelijk was de sloop in maart 1983 gereed.
Afbeeldingen
Omschrijving:
BEVESIER
Collectie:
Oostmeijer, Jan
Vervaardiger:
Otten, J. M. (Jean)
Onderwerp:
Proefvaart
Omschrijving:
BEVESIER
Collectie:
Johannes, Leo M.
Vervaardiger:
Unknown
Omschrijving:
BEVESIER
Collectie:
Martens, R.G. (Rob)
Vervaardiger:
Monteny, G.
Omschrijving:
BEVESIER, Harlingen
Collectie:
-
Vervaardiger:
Olinga, F.J. (Frits)
Omschrijving:
BEVESIER
Collectie:
Bolhuis, R.J. van (Riemer)
Vervaardiger:
Onbekend
Terug naar het overzicht