Inloggen
LEERDAM - ID 9176


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1902
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: General Cargo schip
Type Dek: Flush deck
Material Hull: Wood
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: G.H. Uitdenboogaard, Werf 'Hollandsch Trouw', Maassluis, Zuid-Holland, Netherlands
Delivery Date: 1902-00-00
Technical Data

Engine Manufacturer: N.V. Alblasserdamsche Machinefabriek, Alblasserdam, Zuid-Holland, Netherlands
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 170
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 8 1/2, 11 3/10 & 22-15 3/4
Speed in knots: 9
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 155.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 82.00 Net tonnage
Deadweight: 230.00 tons deadweight (1016 kg)
 
Length 1: 109.8 Feet (British) Registered
Beam: 21.3 Feet (British) Registered
Depth: 10.9 Feet (British) Registered
Configuration Changes

Datum 00-00-1917
Type: Rebuilt
Omschrijving: Voorjaar 1917 verbouwd van stoomvislogger tot vrachtschip.

Ship History Data

Date/Name Ship 1917-05-00 LEERDAM
Manager: Unknown
Eigenaar: Unknown
Shareholder:
Homeport / Flag: Onbekend / Onbekend
Callsign: PJCQ

Date/Name Ship 1918-00-00 LEERDAM
Manager: Van der Eb & Dresselhuys' Scheepvaart Maatschappij N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: Van der Eb & Dresselhuys' Scheepvaart Maatschappij N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PJCQ

Date/Name Ship 1919-00-00 LEERDAM
Manager: W. Bird, Guernsey, Great Britain
Eigenaar: Bird's Shipping Company Ltd, Guernsey, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: Guernsey / Great Britain

Date/Name Ship 1922-00-00 LEERDAM
Manager: E. Parker, Guernsey, Great Britain
Eigenaar: E. Parker, Guernsey, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: Guernsey / Great Britain

Ship Events Data

1902-00-00: Opgeleverd als stoomvislogger LEERDAM MA 6 aan N.V. Visscherij Maatschappij 'Maassluis', Maassluis.
1917-05-30: Werd verkocht aan een Amsterdamse combinatie en verbouwd voor de vrachtvaart. Kwam echter op 29 mei al met een lading hout in Zaandam aan.
1923-01-14: Op reis in ballast van Belfast naar Preston gestrand bij Point of Ayr. Zij kwam vlot en werd op sleeptouw genomen maar zonk nog dezelfde dag bij Ramsay. Het wrak werd in maart 1923 gelicht en gesloopt.