Inloggen
MYTILUS - ID 8795

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1916
Nat. Official Number: 194 Z 'S HAGE 1927
Categorie: Tanker
Voorstuwing: Steamship
Type: Tanker, Oil
Type Dek: Full scantling
Material Hull: Steel
Dekken: 2
Construction Data

Scheepsbouwer: Swan, Hunter & Wigham Richardson Ltd., Wallsend on Tyne, Great Britain
Werfnummer: 975
Delivery Date: 1916-08-16
Technical Data

Engine Manufacturer: Swan, Hunter & Wigham-Richardson Ltd., Wallsend on Tyne, Great Britain
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 2800
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 27, 45 & 74-48
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 5723.0 Gross tonnage
Net Tonnage: 3464.0 Net tonnage
Deadweight: 8450.00 tons deadweight (1016 kg)
 
Length 1: 412.3 Feet (British) ***Unknown***
Beam: 53.4 Feet (British) ***Unknown***
Depth: 31.1 Feet (British) ***Unknown***
Ship History Data

Date/Name Ship 1916-08-16 MYTILUS
Manager: Anglo Saxon Petroleum Co. Ltd., London, Great Britain
Eigenaar: Anglo Saxon Petroleum Co. Ltd., London, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: London / Great Britain

Date/Name Ship 1927-00-00 MYTILUS
Manager: N.V. Petroleum Maatschappij 'La Corona', The Hague, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Petroleum Maatschappij 'La Corona', The Hague, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: The Hague / Netherlands

Date/Name Ship 1928-10-00 MYTILUS
Manager: A/S Jensens Rederi IV, Arendal, Norway
Eigenaar: Jorgen P. Jensen, Arendal, Norway
Shareholder:
Homeport / Flag: Arendal / Norway

Date/Name Ship 1946-00-00 MYTILUS
Manager: Anglo Saxon Petroleum Co. Ltd., London, Great Britain
Eigenaar: Anglo Saxon Petroleum Co. Ltd., London, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: London / Great Britain

Ship Events Data

1940-00-00: De MYTILUS werd op 17 september 1940 overgenomen door de Britse Admiraliteit en uit gerust als vuurschip tijdens een mogelijke Duitse invasie in Engeland. De bedoeling was, dat zij bij zo’n invasie brandende chemicaliën zou sproeien op de Duitse invasievloot. Nadat de dreiging van een Duitse invasie over was , werd de MYTILUS gedurende de rest van de oorlog gebruikt als bunkerschip in een Britse haven en na de oorlog overgedragen aan de Shell. Zij maakte nog een reis, vertrok op 30 september 1946 van London en arriveerde op 15 november 1946 te Singapore, ging daarna naar Pladjou (Sumatra) en werd daar als opslagtanker opgelegd.
1950-11-00: Final Fate:
De MYTILUS werd in juni 1950 voor sloop verkocht naar Pakistan en vervolgens te Karachi gesloopt. (volgens Skipet 1/97 blz. 25 Najaar 1959 verkocht voor sloop naar India en arriveerde op 3 november 1950 op haar laatste reis aan de sloperswerf te Bombay).

Afbeeldingen


Omschrijving:
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: De Mytilus na verkoop onder dezelfde naam maar met Noorse vlag
Gemaakt door: Unknown