Inloggen
FOXHOL - ID 8736


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1921
Classification Register: Germanischer Lloyd (GL)
IMO nummer: 5604875
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: General Cargo schip
Type Dek: Flush deck
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Scheepswerf Firma J. Smit & Zoon, Foxhol, Groningen, Netherlands
Werfnummer: 34
Launch Date: 1920-11-00
Delivery Date: 1921-07-00
Technical Data

Engine Manufacturer: E.J. Smit & Zoon, Hoogezand, Groningen, Netherlands
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 400
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 12 1/5, 19 3/10 & 32 7/10-21 1/4
Speed in knots: 10
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 555.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 303.00 Net tonnage
Deadweight: 800.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 2: 50.28 Meters Length overall (Loa)
Beam: 8.17 Meters Breadth, moulded
Depth: 3.44 Meters Depth, moulded
Draught: 3.14 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1921-07-00 FOXHOL
Manager: Jan Jacob Onnes, Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Jan Jacob Onnes en H. Hulshof, Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Additional info: Heeft niet gevaren. Direct na oplevering opgelegd.

Date/Name Ship 1922-07-27 MARON
Manager: Paul Günther, Hamburg, Germany
Eigenaar: Hamburgische Südsee A.G., Hamburg, Germany
Shareholder:
Homeport / Flag: Hamburg / Germany
Callsign: RCPT
Additional info: Kapt. Wesselhoft.

Date/Name Ship 1926-11-27 KÄTE GRAMMERSDORF
Manager: Karl Grammerstorf, Kiel, Germany
Eigenaar: Karl Grammerstorf, Kiel, Germany
Shareholder:
Homeport / Flag: Kiel / Germany
Callsign: LBDT

Ship Events Data

1921-00-00: Direct na de proefvaart opgelegd voor de verkoop.
1926-02-20: Op Falsterbro Riff gestrand. Na berging op 22 februari, gesleept door de Zweedse sleepboot POSEIDON aan de westzijde van Falsterbro gezonken. Later geborgen en aan Grammerstorf verkocht.
1928-11-27: Final Fate:
In de nacht van 26 op 27 november 1928 op reis van Great Yarmouth naar Stettin met een lading haring in vaten, kreeg het schip slagzij tijdens zware storm, daarna gezonken nabij Smiths Knoll lichtschip. De oorzaak van de slagzij was dat de vaten stuk gegaan waren.