Inloggen
DAMSTERDIJK - ID 8618


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 2007
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
IMO nummer: 9346665
Nat. Official Number: 21580 Z 2007
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo schip
Masten: Gearless
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Chowgule and Company Private Ltd., Mormugao, India
Werfnummer: C 0173
Launch Date: 2007-01-02
Delivery Date: 2007-09-10
Technical Data

Engine Manufacturer: M.A.K. Caterpillar Motoren G.m.b.H., Kiel, Germany
Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 6
Power: 1980
Power Unit: kW
Eng. additional info: MAK Type 6M25 (255x400)
Speed in knots: 11.5
 
Gross Tonnage: 2984.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 1551.00 Net tonnage
Deadweight: 4450.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 5818 Cubic Meters
 
Length 1: 89.95 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 84.98 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 14.40 Meters Breadth, moulded
Depth: 7.35 Meters Depth, moulded
Draught: 5.79 Meters Draught, maximum
Configuration Changes

Datum 00-07-2012
Type: Remeasurement
Omschrijving: In 07-2012 hermeten. Nu: 4891 tons Dwt - 6,22 m Dg.

Ship History Data

Date/Name Ship 2007-09-00 DAMSTERDIJK
Manager: Navigia Shipping B.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Beheermaatschappij Damsterdijk B.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PHKS

Date/Name Ship 2012-08-16 DAMSTERDIJK
Manager: Navigia Shipping B.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Damsterdijk II B.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PHKS

Date/Name Ship 2017-07-00 DAMSTERDIJK
Manager: SCG Management B.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Damsterdijk 2.0 B.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PHKS

Ship Events Data

2012-07-02: Coming from Klaipeda, the DAMSTERDIJK suffered an engine failure after having left the Holtenau Locks in the Kiel Canal westbound on July 2, 2012, around 7 p.m. After the engine could not get started again, the German tugs "Wolf", 368 gt (IMO: 9036260), and "Bugsier 11", 180 gt (IMO: 7700192), were called from Brunsbuettel on July 3 around 2 a.m. and took the cargo ship in tow towards the communal port in Rendsburg where the ship arrived at 7.30 a.m. Both tugs returned to their stations after the ship was safely moored at the quay around 8 a.m.

Afbeeldingen


Omschrijving: De DAMSTERDIJK, op 3 januari 2011 liggende te Goole (UK)
Gemaakt door: Goncharov, A. (Andrey)

Omschrijving: DAMSTERDIJK op 12-08-2011 te Moville Bay Lough Foyle-Donegal.
Gemaakt door: Skelly, Liam

Omschrijving: DAMSTERDIJK op 14-04-2012 te Sharpness.
Gemaakt door: Goudriaan, J. (Koos)

Omschrijving: DAMSTERDIJK inkomend Delfzijl op 4 Augustus 2013.
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: DAMSTERDIJK Delfzijl op 4 Augustus 2013
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: DAMSTERDIJK op 26-06-2018 Lloydkade, Rotterdam.
Gemaakt door: Goudriaan, J. (Koos)
Onderwerp: Kade

Omschrijving: DAMSTERDIJK 2007 op 26-06-2018 Lloydkade, Rotterdam.
Gemaakt door: Bolhuis, Riemer J. van
Onderwerp: Kade

Omschrijving: DAMSTERDIJK op 27-06-2020 in de Kon. Wilhelminahaven te Vlaardingen.
Gemaakt door: Goudriaan, J. (Koos)

Omschrijving: DAMSTERDIJK op 19 maart 2022 aankomst Rouen, Frankrijk.
Gemaakt door: Vries, G. de