Familiegegevens en opleiding
Geen
De schepen van de kapitein
Bouma025 vermeldt P.K.Falk als gezagvoerder gedurende:
* 1874 van het schroefstoomschip “Watergeus”, gebouwd in 1874 te Antwerpen, 650 ton o.m., varend voor Engels & Co te Vlissingen.
Overige bijzonderheden
In het Commissie verslag van de “Enquete omtrent den Toestand van de Nederlandsche Koopvaardijvloot 1874-1875” staat een interview dd 20 augustus 1874 met de heer J.G.Engels, scheepsreder te Vlissingen en wonende te Amsterdam.
Zijn rederij bestaat uit 2 ijzeren stoomboten, bestemd voor de grote vaart.
In vraag 3854 meldt de heer Engels over zijn schepen: “Het eene, de Tromp, groot 3000 ton, is bestemd voor de groote vaart; het andere, de Watergeus, groot 798 ton, voor de vaart op de Oostzee en de Middellandsche Zee…..”
Familiegegevens en opleiding
Geen
De schepen van de kapitein
Bouma025 vermeldt H.Meijer als gezagvoerder gedurende:
* 1875 t/m 1879 van het schroefstoomschip “Watergeus”, gebouwd in 1874 te Antwerpen, 650 ton o.m., varend voor Engels & Co te Vlissingen.
Overige bijzonderheden
Geen
Familiegegevens en opleiding
Geen
Lidmaatschap zeemanscollege(s)
J.C.F.Muller was met vlagnummer R122 in de periode 1879 t/m 1885 lid voor de vlag van het Rotterdamse zeemanscollege Maatschappij tot Nut der Zeevaart. Dat betekende dat hij wèl de Maatschappijvlag mocht voeren, maar geen aanspraak kon maken op financiële tegemoetkomingen058.
Opmerkingen in verband met lidmaatschap Zeemanscollege(s)
Geen
De schepen van de kapitein
In de Jaarverslagen van de Maatschappij (Maritiem Museum, Rotterdam) staat kapitein J.C.F.Muller met vlagnummer R122 als gezagvoerder in de ledenlijsten van058:
* 1880 van het ss. “Watergeus” 700 ton n.m. varend voor Engels & Co te Vlissingen
* 1881 t/m 1883 van het ss. “Watergeus” 825 ton varend voor Engels & Co te Antwerpen
Bouma025 vermeldt J.C.F.Muller als gezagvoerder gedurende:
* 1880 t/m 1882 van het schroefstoomschip “Watergeus”, gebouwd in 1874 te Antwerpen, 650 ton o.m., varend voor Engels & Co te Vlissingen. Het schip werd in 1882 verkocht naar België.
Overige bijzonderheden
Geen
|