Inloggen
GRAAF VAN BIJLANDT - ID 8198


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1876
Categorie: Passenger-/cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: Vracht-/passagiersschip
Type Dek: Shade deck
Material Hull: Steel
Dekken: 3
Construction Data

Scheepsbouwer: Caird & Co. Ltd., Greenock, Great Britain
Werfnummer: 204
Launch Date: 1876-07-31
Delivery Date: 1876-07-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Caird & Co. Ltd., Greenock, Great Britain
Motor Type: Steam, Compound
Number of Cylinders: 2
Power: 1000
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 34 & 60-39
Speed in knots: 12
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 1208.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 686.00 Net tonnage
 
Length 1: 256.20 Feet (British) ***Unknown***
Beam: 31.60 Feet (British) ***Unknown***
Depth: 17.3 Feet (British) ***Unknown***
Ship History Data

Date/Name Ship 1876-07-00 GRAAF VAN BIJLANDT
Manager: N.V. Nederlandsch-Indische Stoomvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Eigenaar: N.V. Nederlandsch-Indische Stoomvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies
Callsign: TDMF

Date/Name Ship 1891-01-00 GRAAF VAN BIJLANDT
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Eigenaar: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies

Date/Name Ship 1904-04-00 TOYOTOMI MARU
Manager: K. Ishigaki, Uraga, Japan
Eigenaar: K. Ishigaki, Uraga, Japan
Shareholder:
Homeport / Flag: Uraga / Japan

Ship Events Data

1876-07-31: NRC 040876
Stoomvaartberichten. De 31e juli is te Greenock te water gelaten het stoomschip GRAAF VAN BIJLANDT, gebouwd door de heren Caird & Co. voor rekening van de Nederlandsch Indische Stoomvaartmaatschappij, bestemd voor de vaart in Nederlandsch Indië. Het is tevens zodanig ingericht dat het voor hospitaalschip gebruikt kan worden; al het benodigde daarvoor is er op aanwezig.
1906-06-15: Final Fate:
De ‘TOYOTOMI MARU’ is op 15 juni 1906 ter hoogte van Myongchkyon (Urago, kust van Korea) op een drijvende mijn gestoten, gezonken en verloren gegaan.

Afbeeldingen


Omschrijving:
Gemaakt door: Unknown