Inloggen
Menu
Home
Over ons
Doelstelling
Organisatie
Bestuur
Medewerkers
RvA
ANBI rapportage
Beleidsplan
Jaarverslag 2020
Jaarverslag 2019
Jaarverslag 2018
Jaarverslag 2017
Jaarverslag 2016
Jaarverslag 2015
Privacy
Sponsoren
Zoeken
Schip
Database
Kronieken
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Gebeurtenissen
Scheepstypen/kenmerken
Rederij/scheeps(mede-)eigenaar
Database
Part Eigenaren (19e Eeuw)
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Scheepswerf
Werf informatie
Werf bouwlijsten
Machinebouwer
Gezagvoerder
Zeemanscollege
Kronieken
Monsterrollen
Scheepsnaam
Familienaam
Gebeurtenissen
Foto's
Historie
Bronnen
Maritiem Portal
Koopvaardijvloot
Research
Omvang en Mutaties
Lijsten Koning
Koopvaardijvloot 1826
Zuidelijke Nederlanden 1830
Collecties
Gezagvoerders 19e eeuw
Zeemanscolleges
Kaaphoornvaarders
Sonttol registers
Maritiem Digitaal
Publicaties
Scheepsregisters
Boeken/Naslagwerken
Zeebrieven Teun van der Zee
Diverse
Links
Contact
IJSSEL TRADER - ID 7403
Terug naar het overzicht
In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:
0000-00-00 / 0000-00-00
Identification Data
Bouwjaar:
2003
Classification Register:
Germanischer Lloyd (GL)
IMO nummer:
9264738
Nat. Official Number:
20266 Z R 2003
Categorie:
Cargo vessel
Voorstuwing:
Motor Vessel
Type:
Containerschip
Rig:
2 cranes
Lift Capacity:
50 ton each.
Material Hull:
Steel
Dekken:
1
Construction Data
Scheepsbouwer:
Zhejiang Yangfan Group. Co. Ltd.
, Hangzhou, China
Werfnummer:
2006
Date Laid Down:
2002-05-14
Launch Date:
2002-10-08
Delivery Date:
2003-06-30
Technical Data
Engine Manufacturer:
M.A.K. Caterpillar Motoren G.m.b.H.
, Kiel, Germany
Motor Type:
Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders:
7
Power:
6300
Power Unit:
kW
Power kw:
6300
Eng. additional info:
MAK Type 7M43 ( (430x610)
Speed in knots:
17
Number of screws:
1
Gross Tonnage:
6704.00 Gross tonnage
Net Tonnage:
3557.00 Net tonnage
Deadweight:
8329.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Teu:
660
Length 1:
132.6 Meters Length overall (Loa)
Length 2:
123.50 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam:
19.20 Meters Breadth, extreme
Depth:
9.20 Meters Depth, moulded
Draught:
7.220 Meters Draught, maximum
Ship History Data
Date/Name Ship
2003-10-00
IJSSEL TRADER
Manager:
Reider Shipping B.V.
, Winschoten, Groningen, Netherlands
Eigenaar:
C.V. Scheepvaartonderneming IJssel Trader
, Winschoten, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag:
Winschoten / Netherlands
Callsign:
PBKN
Date/Name Ship
2005-00-00
CMA CGM SAMURAI
Manager:
Reider Shipping B.V.
, Winschoten, Groningen, Netherlands
Eigenaar:
C.V. Scheepvaartonderneming IJssel Trader
, Winschoten, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag:
Winschoten / Netherlands
Callsign:
PBKN
Date/Name Ship
2006-00-00
IJSSEL TRADER
Manager:
Reider Shipping B.V.
, Winschoten, Groningen, Netherlands
Eigenaar:
C.V. Scheepvaartonderneming IJssel Trader
, Winschoten, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag:
Winschoten / Netherlands
Callsign:
PBKN
Date/Name Ship
2008-04-00
ISLANDER
Manager:
Reider Shipping B.V.
, Winschoten, Groningen, Netherlands
Eigenaar:
C.V. Scheepvaartonderneming IJssel Trader
, Winschoten, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag:
Winschoten / Netherlands
Callsign:
PBKN
Date/Name Ship
2014-04-00
TRUONG HAI STAR 3
Manager:
Chu Lai - Truong Hai Ship Co.
, Quy Nhon City, Vietnam
Eigenaar:
Chu Lai - Truong Hai Ship Co.
, Quy Nhon City, Vietnam
Shareholder:
Homeport / Flag:
Quy Nhon City / Vietnam
Callsign:
3WHK9
Ship Events Data
2013-06-25:
Reider Shipping B.V. in Winschoten maakt heeft bekendgemaakt dat 25 juni het faillissement is uitgesproken van Scheepvaartbedrijf ms IJssel Trader C.V. en Scheepvaartbedrijf ms Schelde Trader C.V. Ook de beherend vennoten IJssel Trader Beheer B.V. en Schelde Trader Beheer B.V. zijn failliet verklaard. ‘Het faillissement is door de rederij zelf aangevraagd maar komt onverwacht omdat de rederij op verzoek van de financierende bank (de HSH Nordbank in Hamburg) een reddingsplan voor de schepen had gemaakt en het proces van herstructurering zich in de afrondende fase bevond', stelt Reider Shipping in een persbericht. De ms IJssel Trader en ms Schelde Trader zijn in 2003 gekocht met behulp van de inbreng van commanditair kapitaal via zogeheten Scheeps CV-constructies. De participanten konden deelnemen met een minimale inleg van 15.000 euro. Destijds is in totaal voor beide schepen 9,6 miljoen euro aan commanditair kapitaal bijeengebracht. (Opm: Dit zijn het vijfde en zesde faillisement van Reider Shipping, Winschoten. De eerste vier waren de Maas Trader, de Merwe Trader, de Linge Trader en de Waal Trader.)
Afbeeldingen
Omschrijving:
IJssel Trader 2003
Collectie:
Bolhuis, R.J. van (Riemer)
Terug naar het overzicht