1970-10-27: |
Final Fate: Op 27.10.1970 wordt de teboekstelling als zeeschip doorgehaald en krijgt ze op 29.10.1970, als HAAI, zijnde een motorschip, metende 221.522 m3 verplaatsing volgens binnenmeetbrief, afgegeven te Groningen, no. G11742 d.d. 14-03-1966, liggende te Groningen, een nieuw brandmerk door het inbeitelen van 4357 B GRON 1970 op het achterschip aan B.B. zijde in het achterschild van de denneboom, 8.70 m. uit hekplaat, 0.80 m. uit lengteas en 0.62 m. uit dek. (Opm.: De door de Bewaarder vermelde oude merken 396 Z ZWOLLE 1929 zijn vernietigd.) Eigenaar is dan nog van Roelof Brouwer te Groningen, die het schip op dezelfde dag verkoopt aan Harm Roelf Roelfs, schipper te Delfzijl, die het schip herdoopt in "David". In 197? krijgt ze een nieuwe hoofdmotor: 2tew 2 cyl 60 PK Renes dieselmotor, bouwjaar 1964, motornummer 4696. Op 23.06.1989 verkocht aan Alida de Pagter te Leeuwarden. Op 04.05.1990 verkocht aan Wieger Portena, ijzerwerker te Leeuwarden. Op 03.10.1994 verkoopt Wieger Portena het stalen motorschip genaamd “Haai” aan Michael Beresford Blyth, Upminster, Essex, Engeland. Het houdt haar Nederlandse registratie. Op 26.08.1998 wordt het schip bij executie verkocht aan Jan van Wengerden, scheepstimmerman en Henriëtte Elisabeth van den Bout, beide wondende te Wijns (Bartlehiem) enige vennoten van de V.O.F.” Scheepsservice Bartlehiem”. Op 17.11.1998 wordt het schip verkocht aan Anne Boukje Hokwerda en Peter Sijperda te Heeg. Op 30.06.2000 wordt het schip verkocht aan Jan Jan Bosma en Suzie de Bloeme te Alem. Het staat dan te boek als “Lincentia” voorheen “Haai”, gebouwd in het jaar 1928 te Dedemsvaart, gebrandmerkt 4357 B GRON 1970, hebbende dek, mast, vooronder, laadruim, roef en machinekamer, voortbewogen door een zestig paardekrachten (60 PK) Renes dieselmotor, type onbekend, motornummer 4696. Op 24.02.2006 verkocht aan Raphaël Gabriël Michaël van Seumeren te ’s Hertogenbosch. Het schip heet nu weer “Haai” voorheen “Licentia”.
Het staat 11.2010 nog zo bij het Kadaster te boek. |