Inloggen
VAN DER CAPELLEN - ID 6867


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1902
Categorie: Passenger-/cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: Vracht-/passagiersschip
Type Dek: Shade deck
Dekken: 2
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Nederlandsche Scheepsbouw-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Werfnummer: 46
Launch Date: 1902-07-02
Delivery Date: 1902-08-20
Technical Data

Engine Manufacturer: Nederlandsche Fabriek van Werktuigen & Spoorwegmaterieel N.V, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 700
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 17, 26 3/4 & 46 1/4 - 36.
Speed in knots: 10
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 1052.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 600.00 Net tonnage
Deadweight: 1140.00 tons deadweight (1016 kg)
Bale: 38000 Cubic Feet
 
Length 1: 223.7 Feet (British) Registered
Beam: 36.0 Feet (British) Registered
Depth: 14.1 Feet (British) Registered
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
12 10 0 617 0 639
Ship History Data

Date/Name Ship 1902-08-00 VAN DER CAPELLEN
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Eigenaar: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies
Callsign: TJHB

Ship Events Data

1933-11-00: Final Fate:
De VAN DER CAPELLEN, sinds 1 december 1932 opgelegd in de afvoerreserve, werd op 5 oktober 1933, samen met de JANSSENS en bloc, voor NLG 10.500 voor sloop verkocht aan de NV. Asiatic Trading Co. (een dochteronderneming van een te Osaka (Japan) gevestigde onderneming), Soerabaja. Zij werd op 26 oktober 1933 door het stoomschip MERAK van Tandjong Priok naar Soerabaja gesleept, waar zij op 3 november 1933 op haar laatste reis arriveerde en vervolgens gesloopt werd.

Afbeeldingen


Omschrijving:
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: VAN DER CAPELLEN
Gemaakt door: Onbekend **