Inloggen
UMEAZEE - ID 6782

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1984
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
IMO nummer: 8306448
Nat. Official Number: 17036 Z ROTT 1984
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo
Masten: Gearless
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: B.V. Scheepswerf 'Waterhuizen' J. Pattje, Waterhuizen, Groningen, Netherlands
Werfnummer: 355
Launch Date: 1983-12-07
Delivery Date: 1984-02-07
Technical Data

Engine Manufacturer: Motoren Werke 'Mannheim' A.G. (MWM), Mannheim, Germany
Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 6
Power: 956
Power Unit: kW
Eng. additional info: MWM nr. 444.06.00003 Type IBD444L6 (230x320)50 rpm
Speed in knots: 10
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 1999.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 1024.00 Net tonnage
Deadweight: 3035.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Teu: 72
 
Length 1: 91.12 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 86.82 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 11.41 Meters Breadth, moulded
Depth: 6.02 Meters Depth, moulded
Draught: 4.85 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1984-02-08 UMEAZEE
Manager: Scheepvaartbedrijf Noordlijn B.V., Emmen, Drenthe, Netherlands
Eigenaar: Rederij m.s. Umeazee C.V., Emmen, Drenthe, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Delfzijl / Netherlands
Callsign: PICP

Date/Name Ship 1985-00-00 UMEAZEE
Manager: NORA Reederei und Verwaltungsgesellschaft, Haren/Ems, Germany
Eigenaar: Rederij m.s. Umeazee C.V., Emmen, Drenthe, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Delfzijl / Netherlands
Callsign: PICP

Date/Name Ship 1988-03-28 SEAWISP
Manager: Seawisp Marine Co Ltd., Limassol, Cyprus
Eigenaar: Seawisp Marine Co Ltd., Limassol, Cyprus
Shareholder:
Homeport / Flag: Limassol / Cyprus
Callsign: P3UR2

Date/Name Ship 1992-09-19 SENARA
Manager: Sociedade de Navegacao (Sena), Leixoes, Portugal
Eigenaar: Sociedade de Navegacao (Sena), Leixoes, Portugal
Shareholder:
Homeport / Flag: Leixoes / Portugal
Callsign: CSJR

Date/Name Ship 1995-10-27 SEAWISP
Manager: Mundo Schiffahrts G.m.b.H. & Co., Limassol, Cyprus
Eigenaar: Mundo Schiffahrts G.m.b.H. & Co., Limassol, Cyprus
Shareholder:
Homeport / Flag: Limassol / Cyprus
Callsign: P3UR2

Date/Name Ship 1996-05-04 MUNDO I
Manager: Mundo Schiffahrts G.m.b.H. & Co., Limassol, Cyprus
Eigenaar: Damagon Shipping Co Ltd., Limassol, Cyprus
Shareholder:
Homeport / Flag: Limassol / Cyprus
Callsign: P3UR2

Date/Name Ship 1996-05-04 MUNDO I
Manager: Mundo Schiffahrts G.m.b.H. & Co., Limassol, Cyprus
Eigenaar: Mundo Schiffahrts G.m.b.H. & Co., Limassol, Cyprus
Shareholder:
Homeport / Flag: Limassol / Cyprus
Callsign: P3UR2

Date/Name Ship 1999-06-26 NEREA
Manager: Steermar Shipmanagement Services Ltda., Funchal (Madeira Island), Portugal
Eigenaar: Fisterra Shipping Inc., Madeira, Portugal
Shareholder:
Homeport / Flag: Madeira / Portugal
Callsign: CQWP

Date/Name Ship 2005-02-00 RONA
Manager: J. Caspi Cargo Lines Ltd., Haifa, Israel
Eigenaar: Rona Shipping Ltd., Bratislava, Slovakia
Shareholder:
Homeport / Flag: Bratislava / Slovakia
Callsign: OMNL

Date/Name Ship 2006-06-00 LENA
Manager: J. Caspi Cargo Lines Ltd., Haifa, Israel
Eigenaar: Rona Shipping Ltd., Bratislava, Slovakia
Shareholder:
Homeport / Flag: Bratislava / Slovakia
Callsign: OMNL

Date/Name Ship 2008-03-03 LENA
Manager: Kaspi Lojistik Ve Dis Tic Ltd., Istanbul, Turkey
Eigenaar: Rona Shipping Ltd., Bratislava, Slovakia
Shareholder:
Homeport / Flag: Bratislava / Slovakia
Callsign: OMNL

Date/Name Ship 2008-12-00 LENA
Manager: J. Caspi Cargo Lines Ltd., Haifa, Israel
Eigenaar: Lena Shipping Ltd., Marshall Islands
Shareholder:
Homeport / Flag: Batumi (Batum) / Georgia

Date/Name Ship 2011-07-09 BURCIN
Manager: Zain Shipping Company S.A., Tartous, Syria
Eigenaar: Yildiz Shipping Company Ltd, Istanbul, Turkey
Shareholder:
Homeport / Flag: Zanzibar / Tanzania
Callsign: 5IM459

Ship Events Data

1983-12-07: NvhN 06-12-1983: Advertentie. Tewaterlating m.s. M.S. UMEAZEE, Op woensdag 7 december 1983 om 14.00 uur zal bnr. 355, het m.s. Umeazee, in aanbouw voor de rederij Noordlijn B.V. te Emmen te water worden gelaten. De Rijksweg tegenover de Scheepswerf zal vanaf dat tijdstip enige tijd voor het verkeer worden afgesloten. B.V. Scheepswerf Waterhuizen J. Pattje.
1984-02-24: NvhN 24-02-1984: M.S. Umeazee overgedragen. Scheepswerf Waterhuizen J. Pattje te Waterhuizen heeft het eerste Nederlandse 2.000 GT schip voor onbeperkte vaart overgedragen aan de rederij Noordlijn BV te Emmen. Het schip heeft de hoofdafmetingen: lengte 91,12 m; breedte 11,30 m; holte 6,00 m; diepgang 4,70 m; hold gram 125.000 cbft en deadweight 3.000 ton. Er is een MWM-hoofdmotor geïnstalleerd met een vermogen van 1350 pk. Het schip is gebouwd onder toezicht van Bureau Veritas +1 3/3 E, Deep Sea en de Nederlandse Scheepvaartinspectie. Het zal voornamelijk containers en gestorte lading vervoeren en het kan door zijn lage, hydraulisch beweegbare opbouw ook de Rijn, de Rhóne en de Seine bevaren. Een tweede schip van dit ontwerp is voor dezelfde rederij in aanbouw bij Scheepswerf Harlingen. Werkgevers en werknemers in de Kleine Handelsvaart onderhandelen momenteel over een nieuwe bemanningsschaal voor dit type schepen. In Duitsland varen soortgelijke schepen reeds enige jaren met een bemanning van 5 à 6 mensen. In Nederland moet dit type schip momenteel nog varen met een bemanning van 10 man. De scheepswerf onderhandelt momenteel over de bouw van nog een aantal van deze schepen, echter is het volgens werfdirecteur, de heer G. C. W. Speld, noodzakelijk dat de bemanningsvoorschriften op een vergelijkbaar niveau met die van Duitsland komen.
1992-06-26: Op 26-06-1992, tijdens de reis van Lissabon (Prt) naar San Ciprian (Esp) machineschade opgelopen en naar Aveiro gevaren voor reparatie. Op 13-07-1992 reparaties voltooid en reis vervolgd.
1993-03-16: Onderweg met een lading schroot van Bremen naar Pasajes bij het binnenlopen van de bestemmingshaven in dichte mist aan de grond gelopen. Ernstige schade aan roer, die verloren ging, en aan het vlak. Door een sleepboot dezelfde dag losgetrokken en naar Pasajes gesleept. Gelost en daar gerepareerd en in 05.1993 weer in de vaart.
2013-11-25: Final Fate:
Op 25.11.2013 op de rede van Aliaga, Turkije om gesloopt te worden. 31.12.2013 sloop voltooid door Bereketith IHR Ltd, Aliaga.

Afbeeldingen


Omschrijving: Proefvaart UMEAZEE - 2 febr. 1984
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving: Proefvaart
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving: UMEAZEE
Gemaakt door: Skyfotos Ltd.
Klik hier voor website fotograaf

Omschrijving: SEAWISP
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: MUNO I
Gemaakt door: Unknown