1953-10-24: |
Final Fate: Het schip werd in december 1953 bij Scheepswerf Niestern te Groningen verbouwd voor de binnenvaart en de zeebrief werd ingetrokken. Het werd op 30-10-1953 als TWIOD, zijnde een motorschip, metende 199.102 m3. verplaatsing volgens binnenmeetbrief, afgegeven te Groningen No. G 5859 d.d. 10-06-1941, liggende te Lemmer, door C.J.A. Matthijssen, ambtenaar van de Scheepsmetingsdienst te Groningen, van en nieuw brandmerk voorzien, door het inbeitelen van 3058 B GRON 1953 op het achterschip aan S.B. zijde op achterkant roef, 0.95 m. uit hekplaat, 0.60 m. uit lengteas en 1.12 m. uit dek. (Opm.: De door de bewaarder vermelde oude merken 300 Z GRON 1927 zijn niet gevonden.) Het wordt dan omschreven als: Motorschip met 1 dek, 1 laadruim, een achteronder en woonroef, een stuurhut en een machinekamer waarin is geplaatst een 4 cyl. 4 tact Skodamotor van 80 PK (bouwjaar 1946) motornr. 2781 vermeld op het cylinderblok. Het was op 24 oktober 1953 'Twiod' van Jannes Kornelis Bonninga. Op 17 november 1953 van Kornelis Jannes Bonninga. Op 23 november 1956 verkocht aan Johannes de Vries, Groningen. Op 2 april 1963 'Berjo' van Jan Oechies te Deventer. Op 22 november 1966 van Johanna Isabella Hofman te Zwolle, weduwe van Jan Oechies. Op 14 mei 1969 'Twee Gebroeders' van Hendrik Vlieger te Sittard. Op 6 maart 1974 'Marlo' van Louw Wolthuizen te Homelum. Op 22 juni 1982 'Dolfijn' van Hendrik de Oude te Amsterdam. Op 22 september 1986 van Johannes Nieveen te Amsterdam. Op 15 oktober 1986 'Mascha' van Martinus Wijbenga en Walburga Maria Johanna van der Hoek te Haarlem. Op 7 december 2005 verkocht aan Harald Diederik Falkeisen te Diemen en Marcel Visser te Amsterdam. Op 23 mei 2007 'Mascha' van Wonko Choong Yun Limborgh te Amsterdam. Staat in november 2010 nog zo in het Kadaster te boek. |