1962-12-13: |
Final Fate: 13.12.1962 als “PAM 13” naar de binnenvaart. Ze op 28-03-1963 wordt als PAM 13, zijnde een stalen motortankschip, metende 474.740 m3 verplaatsing volgens binnenmeetbrief afgegeven te Rotterdam no. R26330N d.d. 21-06-1961, liggende te Rotterdam, door K. Huijser, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Rotterdam van brandmerk 11418 B ROTT 1962 voorzien door het inbeitelen op het achterschip aan S.B. zijde in achterwand van de roef, 3.25 m. uit hekplaat, 0.60 m. uit lengteas en 1.62 m. uit dek. (Opm.: De door de Bewaarder vermelde oude merken 6043 Z ROTT 1962 zijn vernietigd.) Omschrijving: stalen motortankschip gebouwd te R'dam in 1937, hebbende voor- en achterpiek, voor- achterwoning, voor-achter cofferdam, 3 ladingtanks aan SB zijde, 3 ladingtanks aan BB zijde machinekamer, verhoogd achterdek, voortbew. d/e 200 PK 4 cil. Bolnes diesel voortstuwingsmotor type 4 L, 430 omw.min. motornr. 1947 op cil 1 aan voorkant motor, Houttuinpompinstallatie. Op 03.07.1970 “PAM 13” van Calpam Nederland C.V. te Utrecht. 21.09.1970 “Calpam 13” van de zelfde eigenaren. 23.07.1973 “Calpam 13” van Calpam Nederland B.V. te Utrecht. 18.02.1974 “Calpam 13” van Scheepsbouw Maatschappij “De Hoop” te Schiedam. 26.11.1974 “ROTEB 7” van de Gemeente Rotterdam (Roteb = Dienst voor Reiniging, Ontsmetting, Transport en Bedrijfswerkplaatsen voor de Gemeente Rotterdam. Op 26.11.1974 wordt de teboekstelling in het Kadaster doorgehaald. |