Inloggen
TEMPO - ID 6454


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1963
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
IMO nummer: 6400537
Nat. Official Number: 3952 Z GRON 1963
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: Koelschip
Type Dek: Shelterdeck open
Masten: Two masts
Rig: 2 derricks
Material Hull: Steel
Dekken: 2
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Nieuwe Noord-Nederlandsche Scheepswerven, Groningen, Groningen, Netherlands
Werfnummer: 328
Launch Date: 1963-09-27
Delivery Date: 1963-12-06
Technical Data

Engine Manufacturer: Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg A.G., German Federal Republic
Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 9
Power: 2500
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: 2 x MAN Type's G9V30/45 (300x450) Nrs. 402/807 en 402/808 elk 1250 PK.
Speed in knots: 15
Number of screws: 2
 
Gross Tonnage: 499.00 GRT (open)
Gross Tonnage 2: 1115.00 GRT (closed)
Net Tonnage: 280.00 NRT (open)
Net Tonnage 2: 628.00 NRT (closed)
Deadweight: 1036.00 tons deadweight open (1000 kg)
Deadweight 2: 1675.00 tons deadweight closed (1000 kg)
Refrigerated: 66610 *** Onbekend ***
 
Length 1: 78.36 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 75.04 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 11.12 Meters Breadth, moulded
Depth: 2.52 Meters Depth, moulded
Draught: 4.74 Meters Draught, maximum
Configuration Changes

Datum 00-00-1979
Type: Shiptype/category changed
Omschrijving: In 1979 omgebouwd tot "fish factory ship". Op 04.04.1980 aankomst te Akutan en ter plaatse in gebruik als drijvende opslagplaats voor vis, later ook als visfabriek.

Ship History Data

Date/Name Ship 1963-12-06 TEMPO
Manager: N.V. Scheepvaartkantoor Groningen, Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Eiso Hendrik Schuur en Dr. Bettina Spaanstra-Polak, Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PHXF

Date/Name Ship 1974-07-30 TEMPO
Manager: Seatrade Groningen B.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Rederij 'Tempo', Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder: Schuur B.V., Dr. Bettina Spaanstra-Polak, Alberd Schuur en Annie Leontine Willy Samama-Polak
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PHXF

Date/Name Ship 1974-11-13 TEMPO
Manager: Seatrade Groningen B.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Scheepvaartbedrijf 'Santa Lucia' B.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder: Johan Adolf van Overklift
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PHXF

Date/Name Ship 1977-12-27 TEMPO
Manager: Seatrade Groningen B.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Van Diepen's Scheepsbouw- en Beheer Maatschappij B.V., Waterhuizen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PHXF

Date/Name Ship 1978-04-19 TEMPO
Manager: Seatrade Groningen B.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: C.V. Scheepvaartonderneming Tempo, Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder: Van Diepen's Scheepsbouw- en Beheer Maatschappij B.V.
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PHXF

Date/Name Ship 1979-04-03 TEMPEST
Manager: Trident Seafoods Corp., Seattle (Wash.), U.S.A.
Eigenaar: Trident Seafoods Corp., Seattle (Wash.), U.S.A.
Shareholder:
Homeport / Flag: Seattle (Wash.) / U.S.A.
Callsign: WQZ4061

Ship Events Data

1963-09-28: NvhN 28-09-1963: Tewaterlating ms TEMPO. Bij de Nieuwe Noord-Nederlandse Scheepswerven te Groningen is met goed gevolg te water gelaten het nieuwe koelschip Tempo, dat wordt gebouwd voor rekening van de heer E. Schuur te Groningen. De Tempo is van het shelterdecktype en meet 960 d.w. en heeft de volgende afmetingen lengte o.a. 79.50 m, lengte tussen de loodlijnen 71,50 m , breedte 11.10 De beladen diepgang bedraagt: 3,71-4,70 m. De voortstuwing zal geschieden door twee, elk 1250 pk (beladen snelheid circa 15 knoop). In de machinekamer zal voorts worden opgesteld 3 MAN hulp motoren van elk 240 PK en een hulpmotor van 23 pk. De bouw geschiedt onder toezicht van Lloyds Register of Shipping en Scheepvaart Inspectie voor onbeperkte vaart. Op de vrijgekomen helling zal de kiel worden gelegd voor een tankschip groot ca. 1000 ton voor Nederlandse rekening. Dit schip zal worden voorzien van een 1000 pk Smit Bolnes motor.
1963-11-29: Bij het Kadaster teboekgesteld als TEMPO van Eise Hendrik Schuur, reder te Groningen. Op 30-07-1974 van de Rederij m.s. Tempo, gevestigd te Groningen. De leden van deze rederij zijn: Dr. Bettina Henriëtte Polak, z.b. te Haren, g.m. Mr. Johannes Spaanstra 28%, Annie Leontine Willy Polak, z.b. te Laren, g.m. Salomon Silvie André Samama 8%, Alberd Schuur, scheepsexpert te Rotterdam 8% en Schuur B.V. gevestigd te Groningen 56%. Op 13-11-1974 van het scheepvaartbedrijf Santa Lucia B.V. te Groningen. Op 27-12-1977 van van Diepen's Scheepsbouw en Beheermaatschappij B.V., gevestigd te Waterhuizen. Op 19-04-1978 van C.V. Scheepvaartonderneming Tempo, gevestigd te Groningen, waarvan de beh. vennote: Beheer Maatschappij Tempo B.V., gevestigd te Groningen.
1963-11-29: Als TEMPO, zijnde een motorschip, groot 1412.32 m3 bruto inhoud, volgens meetbrief afgegeven te 's Gravenhage no 13046 d.d. 26-11-1963, liggende te Groningen, door T. van 't Hof, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Groningen, van haar brandmerk voorzien door het inbeitelen van 3952 Z GRON 1963 op het achterschip midscheeps in de achterwand van de kombuis op het shelterdek, 9.30 m. uit hekplaat, 0.0 m. uit lengteas en 1.21 m. uit dek.
1963-12-06: NvhN 06-12-1963: Proefvaart m.s. TEMPO. Op de Eems heeft de proefvaart plaatsgevonden van het nieuwe koelschip Tempo, dat werd gebouwd bij de Nieuwe Noord Nederlandse Scheepswerven te Groningen voor rekening van de heer E Schuur e.a. te Groningen. De Tempo is van het shelterdecktype meet 960 ton d.w. en heeft een lengte over alles van 78,35 m. De voortstuwine geschiedt door twee MAN-motoren van elk 1250 pk.
1978-05-26: De Telegraaf 26-05-1978: Forse schadevergoeding wegens aanvaring. Van een onzer verslaggevers. Groningen, vrijdag. Rederij Seatrade Groningen B.V. moet een schadevergoeding betalen van 1 miljoen Deense kronen (ongeveer 400.000 gulden). Het koelschip TEMPO van de Groningse rederij had enige tijd geleden in een Groenlandse haven twee Deense vissersschepen aangevaren, waardoor deze flinke schade opliepen.
1979-03-26: NvhN 26-03-1979: De Rotterdamse scheepsmakelaardij Supervision heeft het Nederlandse koelschip TEMPO van de cv. Scheepvaartonderneming Tempo in Groningen verkocht aan de Amerikaanse onderneming Trident Seafoods Corporation in Seattle.
1980-03-07: Classed LR until 7/3/80
2007-01-00: Final Fate:
Verkocht aan slopers in India en op 04.01.2007 te Alang met de sloop begonnen.


Afbeeldingen


Omschrijving: TEMPO Proefvaart
Collectie: Marhisdata - Rotterdam
Vervaardiger: Foto Dijkstra, Delfzijl
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving: TEMPO Proefvaart
Collectie: Marhisdata - Rotterdam
Vervaardiger: Foto Dijkstra, Delfzijl
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving: TEMPO klaar voor de proefvaart
Collectie: Marhisdata - Rotterdam
Vervaardiger: Foto Dijkstra, Delfzijl
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving: TEMPO
Collectie: Anderiesse, Jan H.
Vervaardiger: Onbekend *

Omschrijving: Tempo 1963 met Müller schoorsteen
Collectie: Schmaal, Gerrit J.
Vervaardiger: Unknown

Omschrijving: TEMPO
Collectie: -
Vervaardiger: Onbekend *
Onderwerp: Luchtfoto