Inloggen
Menu
Home
Over ons
Doelstelling
Organisatie
Bestuur
Medewerkers
RvA
ANBI rapportage
Beleidsplan
Jaarverslag 2022
Jaarverslag 2021
Jaarverslag 2020
Jaarverslag 2019
Jaarverslag 2018
Jaarverslag 2017
Jaarverslag 2016
Jaarverslag 2015
Privacy
Sponsoren
Zoeken
Schip
Database
Kronieken
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Gebeurtenissen
Scheepstypen/kenmerken
Rederij/scheeps(mede-)eigenaar
Database
Part Eigenaren (19e Eeuw)
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Scheepswerf
Werf informatie
Werf bouwlijsten
Machinebouwer
Gezagvoerder
Zeemanscollege
Kronieken
Monsterrollen
Scheepsnaam
Familienaam
Gebeurtenissen
Foto's
Historie
Bronnen
Maritiem Portal
Koopvaardijvloot
Research
Omvang en Mutaties
Lijsten Koning
Koopvaardijvloot 1826
Zuidelijke Nederlanden 1830
Collecties
Gezagvoerders 19e eeuw
Zeemanscolleges
Kaaphoornvaarders
Sonttol registers
Maritiem Digitaal
Publicaties
Scheepsregisters
Boeken/Naslagwerken
Zeebrieven Teun van der Zee
Diverse
Links
Contact
TALLO - ID 6388
Terug naar het overzicht
In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:
0000-00-00 / 0000-00-00
Identification Data
Bouwjaar:
1919
Classification Register:
Bureau Veritas (BV)
Categorie:
Cargo vessel
Voorstuwing:
Steamship
Type:
General Cargo schip
Type Dek:
Raised quarter deck
Material Hull:
Steel
Dekken:
1
Construction Data
Scheepsbouwer:
N.V. Scheepswerven v/h H.H. Bodewes
, Millingen, Gelderland, Netherlands
Werfnummer:
283
Launch Date:
1919-08-23
Delivery Date:
1919-11-06
Technical Data
Engine Manufacturer:
N.V. Verschure & Co's Scheepswerf & Machinefabriek
, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Motor Type:
Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders:
3
Power:
600
Power Unit:
IHP (IPK)
Eng. additional info:
15, 25 & 40-27.
Speed in knots:
9
Number of screws:
1
Gross Tonnage:
762.00 Gross tonnage
Net Tonnage:
347.00 Net tonnage
Deadweight:
1004.00 tons deadweight (1016 kg)
Grain:
42000 Cubic Feet
Bale:
40000 Cubic Feet
Length 1:
55.20 Meters Registered
Beam:
8.60 Meters Registered
Depth:
2.750 Meters Registered
Ship History Data
Date/Name Ship
1919-11-06
TALLO
Manager:
Firma Hudig & Veder (ca. 1951 N.V.)
, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar:
N.V. Maatschappij Zeevaart
, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag:
Rotterdam / Netherlands
Callsign:
PTJC
Date/Name Ship
1924-10-00
FORMICA
Manager:
Ferd. Drews
, Arendal, Norway
Eigenaar:
Ferd. Drews
, Arendal, Norway
Shareholder:
Homeport / Flag:
Arendal / Norway
Date/Name Ship
1927-00-00
FORMICA
Manager:
Sjur & Johs. Lothe
, Haugesund, Norway
Eigenaar:
Dampsk. A/S. Vinæs
, Haugesund, Norway
Shareholder:
Homeport / Flag:
Haugesund / Norway
Date/Name Ship
1933-00-00
HARDY
Manager:
O.L. Mørch & O. Holter
, Sarpsborg, Norway
Eigenaar:
Skibs A/S. Hardy
, Sarpsborg, Norway
Shareholder:
Homeport / Flag:
Sarpsborg / Norway
Ship Events Data
1919-08-23:
RN 270819
Millingen, bij Nijmegen, 23 augustus. Van de werf van de N.V. Scheepswerven v/h H.H. Bodewes alhier, is met goed gevolg te water gelaten het stoomschip TALLO, lang 180 voet, breed 28 en hoog 14½ voet, laadvermogen ruim 1.000 ton. De verdere inventarisering van het schip zal verzorgd worden door de N.V. Verschure & Co’s Machinefabriek te Amsterdam.
1919-09-27:
AH 300919
Het voor rekening van de Maatschappij Zeevaart te Rotterdam op de werf van de firma v/h H.H. Bodewes te Millingen nieuw gebouwde vrachtstoomschip TALLO is per sleepboot ATLAS via IJmuiden te Amsterdam aangekomen, teneinde aan de werf van de firma Verschure & Co. van ketels en machines te worden voorzien. (opm: op 27 september te Amsterdam aangekomen)
1919-11-06:
AH 061119
IJmuiden, 6 november. Heden vertrok van hier op proeftocht naar Rotterdam het stoomschip TALLO.
1919-11-06:
AH 111119
Het nieuw gebouwde stoomschip TALLO heeft op de reis van Amsterdam naar Rotterdam met goed gevolg proef gestoomd. Het is gebouwd door de N.V. Scheepswerven v/h H.H. Bodewes te Millingen voor rekening van de Maatschappij Zeevaart te Rotterdam. Het schip, dat een draagvermogen heeft van 1.043 ton, is voorzien van een triple-expansie machine van 600 ipk, welke vervaardigd werd door de N.V. Verschure & Co’s Machinefabriek & Scheepswerf te Amsterdam. De bouw geschiedde onder toezicht van het Scheepsbouwkundig Ingenieursbureau van de heer M.A. Cornelissen, Amsterdam. (opm: deze proeftocht en overdracht op reis Amsterdam-Rotterdam vond plaats op 6 november 1919)
1934-02-00:
Final Fate:
Op reis met een lading steenkolen van Gdynia naar Kilrush is de HARDY op of omstreeks 13 februari 1934 in de Oostzee, op ongeveer 2½ mijl van Heisternest, met alle 14 opvarenden vermist. Zij is waarschijnlijk in zwaar weer vergaan. Van de opvarenden spoelden 6 personen later aan (omgekomen). Zij had een lading steenkolen en cokes aan boord, bestemd voor Kilrush (Ierland).
Afbeeldingen
Omschrijving:
TALLO
Collectie:
Grootenboer, Ton
Vervaardiger:
Onbekend *
Omschrijving:
FORMICA
Collectie:
Zijlma, Ron
Vervaardiger:
Onbekend *
Omschrijving:
FORMICA
Collectie:
-
Vervaardiger:
Onbekend *
Onderwerp:
Kade
Terug naar het overzicht