Inloggen
SYLVIA DELTA - ID 6364

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1978
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
IMO nummer: 7702920
Nat. Official Number: 4883 Z GRON 1978
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo
Masten: Gearless
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Scheepswerf Bijlholt B.V., Foxhol, Groningen, Netherlands
Werfnummer: 603
Date Laid Down: 1977-06-02
Launch Date: 1978-01-06
Delivery Date: 1978-02-17
Technical Data

Engine Manufacturer: N.V. Appingedammer Bronsmotorenfabriek, Appingedam, Groningen, Netherlands
Motor Type: Motor, Oil, 2-stroke single-acting
Number of Cylinders: 12
Power: 2400
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Brons Nr. 12012 Type 12TD200 (220x380) 600 rpm
Speed in knots: 12
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 1599.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 1102.00 Net tonnage
Deadweight: 3214.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 1: 81.72 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 74.50 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 14.08 Meters Breadth, moulded
Depth: 6.61 Meters Depth, moulded
Draught: 5.50 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1978-02-06 SYLVIA DELTA
Manager: Sylvia Cargo B.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Sylvia Cargo B.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PHVM

Date/Name Ship 1985-05-23 REGGELAND
Manager: Rederij Linde Lloyd VII B.V., Ursem, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: Rederij Linde Lloyd VII B.V., Ursem, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Zaandam / Netherlands
Callsign: PGZE

Date/Name Ship 1987-05-22 CARIB SUN
Manager: Otto A. Muller G.m.b.H., Hamburg, German Federal Republic
Eigenaar: Carib Sun N.V., Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Shareholder:
Homeport / Flag: Willemstad (NA) / Netherlands Antilles
Callsign: PJES
Additional info: Brandmerk: 1987-C-1125

Date/Name Ship 1988-12-13 ORTRUD
Manager: Sandfirden B.V., Haren, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Kustvaartondeneming Silke B.V., Delfzijl, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Delfzijl / Netherlands
Callsign: PGPJ

Date/Name Ship 1990-01-04 LADY REA
Manager: F.T. Everard & Sons Ltd., Colchester, Great Britain
Eigenaar: Andrean Shipping Ltd., Limassol, Cyprus
Shareholder:
Homeport / Flag: Limassol / Cyprus
Callsign: P3NY3

Date/Name Ship 1992-09-00 LADY REA
Manager: Thomas Watson (Shipping) Ltd., Rochester, Great Britain
Eigenaar: Andrean Shipping Ltd., Limassol, Cyprus
Shareholder:
Homeport / Flag: Limassol / Cyprus
Callsign: P3NY3

Date/Name Ship 1999-10-25 LADY REA
Manager: Thomas Watson (Shipping) Ltd., Rochester, Great Britain
Eigenaar: Veneto Shipping Co. Ltd., Limassol, Cyprus
Shareholder:
Homeport / Flag: Limassol / Cyprus
Callsign: P3NY3

Date/Name Ship 2000-03-18 LADY MAGA
Manager: Dolphin Shipping & Services Co., Tartous, Syria
Eigenaar: Admiral Shipping Co., Phnom Penh, Cambodia
Shareholder:
Homeport / Flag: Phnom Penh / Cambodia
Callsign: XUQD3

Date/Name Ship 2003-07-04 LADY MAGA
Manager: Mamari Shipping Co., Tartous, Syria
Eigenaar: Admiral Shipping Co., Phnom Penh, Cambodia
Shareholder:
Homeport / Flag: Phnom Penh / Cambodia
Callsign: XUQD3

Date/Name Ship 2005-08-00 SKY HOPE
Manager: Unimarine Management Co., Tartous, Syria
Eigenaar: Crest Shipping & Trading S.A., Tartous, Syria
Shareholder:
Homeport / Flag: Batumi (Batum) / Georgia
Callsign: 4LJF

Date/Name Ship 2011-08-00 SKY HOPE
Manager: Unimarine Management Co., Tartous, Syria
Eigenaar: Crest Shipping & Trading S.A., Tartous, Syria
Shareholder:
Homeport / Flag: Giurgiulesti / Moldavia
Callsign: ERNM

Date/Name Ship 2015-04-00 SKY HOPE
Manager: Unimarine Management Co., Tartous, Syria
Eigenaar: Crest Shipping & Trading S.A., Batumi (Batum), Georgia
Shareholder:
Homeport / Flag: Freetown / Sierra Leone
Callsign: 9LU2135

Date/Name Ship 2018-09-00 SKY HOPE
Manager: Uni Marine Management Co., Tartous, Syria
Eigenaar: Crest Shipping & Trading S.A., Batumi (Batum), Georgia
Shareholder:
Homeport / Flag: Lome / Togo
Callsign: 5VHA5

Ship Events Data

1978-01-09: NvhN 09-01-1978: SYLVIA DELTA in Foxhol te water. (Van een onzer verslaggevers) Bij Scheepswerf Bijlholt in Foxhol is te water gelaten het ms Sylvia Delta. Het schip is één van een serie van zes die in opdracht van de rederij Sylvia Cargo BV te Hoogezand op Conoship-werven wordt gebouwd. De Sylvia Delta heeft een lengte van 81 meter en een breedte van 14 m. De tonnage is 3200 (d.w.) Het schip wordt evenals de overige vijf voorzien van een 2400 pk Brons Turbo dieselmotor. Binnenkort zal bij de bouwwerf de kiel worden gelegd van een 1560 tons gladdekschip, dat wordt gebouwd vooreen in Rotterdam gevestigde rederij.
1978-02-08: Op 08-02-1978 als SYLVIA DELTA, zijnde een motorschip, metende 4531.69 m3 bruto verplaatsing volgens zeemeetbrief afgegeven te 's Gravenhage d.d. 31-01-1978, no. 18498, liggende te Foxhol, door M. Alberts, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Groningen, van haar brandmerk voorzien door het inbeitelen van 4883 Z GRON 1978 op het achterschip aan S.B. zijde in het achterschot van het dekhuis op de kampanje, 4.50 m. uit hekplaat, 1.80 m. uit lengteas en 1.43 m. uit dek.
1978-02-28: NvhN 28-02-1978: Proefvaart SYLVIA DELTA. Op de Eems had de proefvaart plaats van het vrachtschip Sylvia Delta dat gebouwd werd op de scheepswerf Bijlholt BV te Foxhol. De Sylvia Delta is het vierde schip van een serie van zes, die gebouwd wordt door Conoship-werven. Opdrachtgeefster is Sylvia Cargo BV te Hoogezand. De afmetingen van het schip zijn: lengte over alles 81.70 m., breedte 14.00 m. en holte 6.60 m. In het 3200 ton d.w. metende schip werd een 2400 PK Industrie-Brons motor geïnstalleerd. Het schip werd gebouwd onder toezicht van Lloyds voor de klasse + 100 AI alsmede onder toezicht van de Nederlandse Scheepvaart Inspectie.
1985-03-02: NvhN 02-03-1985: Groningen - Mocht de Groninger rechtbank besluiten de faillissementsaanvraag voor de rederij Sylvia Cargo in Hoogezand (voorlopig nog) af te wijzen, dan is het niet uitgesloten dat hypotheekhouder Scheepvaartkrediet nv, een dochter van de ABN, "noodgedwongen tot executie van de zes schepen van het bedrijf moet overgaan" (Deze zes schepen zijn: De Sylvia Alpha, de Sylvia Beta, de Sylvia Delta, de Sylvia Epsilon, de Sylvia Gamma en de Sylvia Omega.) Dat zei gisteren de raadsman van de bank voor de Groninger rechtbank bij de behandeling van de faillissementsaanvraag. Uitvoering van dit dreigement zou evenals bij faillissement het ontslag van de 96 werknemers van Sylvia Cargo bv betekenen, maar dan zonder enige garantie op een baan bij de nieuwe eigenaar van de schepen. 'Kiezen of delen' lijkt dus de houding van de bank in deze kwestie. Zij heeft voor de zes kleine handelsvaartschepen van de rederij kopers gevonden die echter alleen in de markt zijn als het bedrijf failliet is verklaard. Volgens de bank heeft Sylvia Cargo geen toekomst: Er is een negatief eigen vermogen van twee miljoen gulden, terwijl dit voor een gezonde bedrijfsvoering zeven miljoen positief zou moeten zijn. En Scheepvaartkrediet nv is niet bereid om tot een herfinanciering van negen miljoen over te gaan, maar wil wel, bijna anderhalf miljoen en een eigen vordering van nog eens een half miljoen 'vergeten' -als de verkoop van de schepen na een faillissement kan worden rondgebreid. De Federatie van Werknemers in de Zeevaart (FWZ), een vakbond waarbij 75 van de personeelsleden van Sylvia Cargo zijn aangesloten, verzet zich tegen een faillissement. Volgens de advocaat van de FWZ is een dergelijke oplossing alleen in het belang van de bank. Niet van de overige schuldeisers "en al helemaal niet in het belang van de bemanningen," aldus de raadsman, die de rechtbank er met nadruk op wees dat er weliswaar aanwijzingen zijn dat de potentiële kopers van de schepen een deel van de bemanningen willen overnemen, maar dat er niets concreet zwart op wit staat. Bovendien verweet hij de bewindvoerder van het in staat van surséance van betaling verkerende bedrijf dat eèn "cijfermatige onderbouwing van de stelling dat het bedrijf geen levenskansen heeft tot nu toe ontbreekt. Ook advocaat mr. E. G. IJspeert, optredend namens het voltallige kantoorpersoneel en een aantal in het bedrijf gelovende aandeelhouders, nam stelling tegen een faillissement. Hij voerde aan dat bij een onderhandse verkoop van de schepen alleen de bank haar geld krijgt, maar de overige crediteuren het moeten doen met 50 procent van hun vorderingen. "En na een liquidatie wordt zo over hun hoofden heen de mogelijkheid om alsnog de rest van het geld te innen afgesneden." Bewindvoerder mr. F. Hamminga bracht hier tegen in dat de crediteuren blij mogen zyn als ze na een faillissement nog de helft vah hun geld krijgen. " De rechtbank neemt waarschijnlijk, maandag een beslissing over de faillissementsaanvraag. Dan ook moet de kantonrechter in Zuidbroek een beslissing nemen over ontbinding van de arbeidsovereenkomsten van de werknemers van de rederij.
1985-03-12: Op 12-03-1985 is Sylvia Cargo failliet verklaart. NvhN 22-03-1985: Faillissementen. Bij vonnis van de arrondissementsrechtbank in Groningen van 12 maart is het faillissement uitgesproken van: Sylvia Cargo BV, Hoofdstraat 63a, 9601 EB Hoogezand, corr.adres: postbus 90, 9600 AB Hoogezand, rechtercomm. mr. G. Bracht, cur. mr. F. Hamminga. (Voor meer informatie zie bij Sylvia Alpha)
1985-03-12: NvhN 12-03-1985: Faillissementsaanvraag voor rechtbank. Heeft rederij Sylvia Cargo nog kans op overleving? Groningen. Heeft de in staat van surséance van betaling verkerende rederij Sylvia Cargo bv in Hoogezand nog overlevingskansen of is de financiële positie van dit 96 werknemers dermate verrot dat een faillissement de enige oplossing is om althans nog iets te redden voor het personeel? Die vraag stond gisteren weer centraal bij de behandeling van de faillissementsaanvraag voor de Groninger rechtbank. En opnieuw bleken er op vele vragen even zovele verschillende antwoorden mogelijk ''. Na de laatste behandeling op 1 maart besloot de rechtbank alvorens tot een beslissing te komen eerst een cijfermatige onderbouwing te eisen van de stelling van hypotheekhouder en bewindvoerder dat de rederij niet te redden zou zijn. Die cijfers kwamen - maar bleken multi-interpretabel. Zo rekende advocaat mr. M.J. Vis namens de Federatie van Werknemers in de Zeevaart uit dat op grond van de overgelegde gegevens zou blijken dat de exploitatie tijdens de surséance, inclusief rente en aflossing aan de bank, een winst opleverde van ruim anderhalve ton. En toekomstperspectief. Bewindvoerder mr. F. Hamminga kwam op basis vandezelfde cijfers echter op een verlies van ruim 650.000 gulden en de stelling dat de rederij geen bestaansrecht meer heeft. Gekibbel over exploitatieresultaten waar de raadsman van hypotheekhouder Scheepvaartkrediet nv overigens geen boodschap aan had: hij meende dat zonneklaar mag worden geacht dat het bedrijf moet failleren omdat de vermogenspositie niet anders toelaat, ongeacht een eventueel te verwachten? Herstel. Inzet van al deze verwikkelingen blijft ondertussen de werkgelegenheid van 96 mensen. De bank wil de zes schepen van de rederij onderhands verkopen aan een aantal verschillende gegadigden, die echter alleen geïnteresseerd zijn na een faillissement. De potentiële kopers hebben laten weten een deel van de bemanningen te willen overnemen, maar garanties zijn er niet. Bovendien leveren de bemanningen als zij een contract tekenen bij de nieuwe eigenaars van de schepen een deel van de bij Sylvia Cargo opgebouwde 'meerjarentoeslag' in. Een inkomensderving die vooral bij de FWZ een belangrijk argument tegen de door de bewindvoerder en bank voorgestane procedure is.
1989-01-05: Op 05-01-1989 als ORTRUD , zijnde een stalen motorschip, metende 4531.69 m3 bruto verplaatsing volgens zeemeetbrief afgegeven te Willemstad, Curacao d.d. 23-04-1987, no. SINA 1089, liggende te Delfzijl, door J.G.D. Wigmans, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Rijswijk, van een nieuw brandmerk voorzien door het inbeitelen van 5657 Z GRON 1988 op het achterschip aan S.B. zijde in zijwand dekhuis, 4.40 m. uit hekplaat, 1.80 m. uit lengteas en 1.65 m. uit dek. (Opm.: De door de Bewaarder vermelde oude merken zijnde 4883 Z GRON 1978 en 1987 C 1125 zijn vernietigd.)
1998-00-00: In 1998 Class: GL.
2018-05-20: Disabled ship under repair at Datca anchorage.
The "Sky Hope" suffered a technical failure on May 20, 2018, and sheltered at Datca anchorage the same day at 8 p.m., where repairs commenced by the crew. The ship was en route from Iskenderun to the Black Sea, sailing in ballast. By May 22 it was still moored in pos. 36° 44.68' N027° 43.94' E. ( source: Vesseltracker.) 22-0-2018 left Datça/Muğla, Dodekanesos, Turkije for Kavkaz. 24-05-2018 anchored near Istanbul. 01-06-2018 at Gemlik, Turkye.

Afbeeldingen


Omschrijving: Sylvia Delta 1978
Gemaakt door: Smallegange, J.W.F.

Omschrijving: Sylvia Delta 1978
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: Sylvia Delta 1978 at Delfzijl the 4th December 1983.
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: Reggeland 1978 ex Sylvia Delta
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: Foto gemaakt op 03-03-1987 Nieuwe Waterweg
Gemaakt door: Zee, T. van der (Teun)

Omschrijving: Carib Sun 1978 ex Reggeland ex Sylvia Delta
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: Carib Sun loaded a cargo of salt on the Akzo jetty in June 1988.
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: Carib Sun loaded a cargo of salt on the Akzo jetty in June 1988.
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: Ortrud 1978 ex Carib Sun ex Reggeland ex Sylvia Delta.
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: Ortrud 1978 ex Carib Sun ex Reggeland ex Sylvia Delta.
Gemaakt door: Reinecke, H-J. (Hans-Joachim)

Omschrijving: Lady Rea 1978 ex Ortrud 1978 ex Carib Sun ex Reggeland ex Sylvia Delta.
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: Lady Rea 1978 ex Ortrud 1978 ex Carib Sun ex Reggeland ex Sylvia Delta.
Gemaakt door: Coster, R. (Ruud)