Inloggen
SUCCES - ID 6299


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:1915-00-00 / 1952-10-13 | Reden uitgevlagd: Binnenvaart

Identification Data

Bouwjaar: 1915
Classification Register: Scheepvaart Inspectie (SI)
Nat. Official Number: 11591 GRON 1926
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Sailing Vessel
Type: Aak
Masten: One mast
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Jac. Smit, Sappemeer, Groningen, Netherlands
Delivery Date: 1915-00-00
Technical Data

Gross Tonnage: 146.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 117.00 Net tonnage
Deadweight: 220.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 1: 33.75 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 30.34 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 6.31 Meters Breadth, moulded
Depth: 1.98 Meters Depth, moulded
Draught: 1.80 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1915-00-00 SUCCES
Manager: Egbert Pronk, Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Egbert Pronk, Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PTDS

Date/Name Ship 1928-01-07 REHOBOTH
Manager: Hans Boersma, Zwartsluis, Overijssel, Netherlands
Eigenaar: Hans Boersma, Zwartsluis, Overijssel, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Zwartsluis / Netherlands
Callsign: PRDG

Ship Events Data

1915-06-05: Eerste meting op 05-06-1915 te Hoogezand no. Hz1823N. Eigenaar Egbert Pronk, zeilaakschip, lengte 31.50 m, breedte 6.32 m. waterverplaatsing 244.973 ton.
1928-01-06: Op 06-01-1928 als SUCCES, zijnde een zeilaakship, liggende te Groningen, door D. Loorbach, beëdigd scheepsmeter te Groningen, ten verzoeke van Egbert Pronk, schipper te Groningen, voorzien van een nieuw brandmerk door het inbeitelen van 591 Z GRON 1928 op 't achterschip in de waterlijst lichtkap ingang roef. (Opm.: Brandmerk 11591 GRON 1926 is verwijderd.)
1932-09-28: Op 28-09-1932 als Rehoboth meting te Amsterdam no. A7967N.(Zeilaak, lengte 31.50 m, Breedte 6.34 m, waterverplaatsing 238.455 ton.)
1952-10-13: Op 13.10.1952 wordt de teboekstelling als zeeschip doorgehaald en wordt het als binnenschip teboekgesteld met brandmerk: 2750 B GRON 1952 voor dezelfde eigenaar, thuishaven Groningen. Ze wordt op 13-10-1952 als REHOBOTH, zijnde een motorschip, groot 227.991 m3 verplaatsing volgens binnenmeetbrief afgegeven te Groningen No. G7529 d.d. 09-06-1947 en liggende te Groningen door C.J.A. Matthijssen, ambtenaar van de Scheepsmetingsdienst te Groningen, van haar brandmerk 2750 B GRON 1952 voorzien door het inbeitelen op het achterschip aan B.B. zijde in zijwand roef, 3.95 m. uit hekplaat, 2.16 m. uit lengteas en 1.15 m. uit dek. (Opm.: De oude merken 591 Z GRON 1928 in de lichtkap op de roef zijn niet gevonden.) Het wordt omschreven als: motorschip met 1 dek, voor volkslogies, 1 laadruim, 1 roef met kajuit en machinekamer waarin een Klöckner Humbolt Deutzmotor F6M517 Nr. 922661/66 1600 omwentelingen. sterk 132 PK.
1963-01-22: Final Fate:
Op 22.01.1963 "Rehoboth" van Freerk Boersma te Groningen. Op 05.04.1978 "Rehoboth" van Hans Boersma te Rhenen. Op 19.02.1970 gekozen domicilie p/a Kalkzandsteenfabriek Vogelzang te Rheden. Het schip staat dan geregistreerd met een 6 cil. Gardner Type 6LX 119 PK 1400 omw. Nr. 168543 en later met een 8 cil. 4 tact Gardner dieselmotor van 200 Pk bij 1000 omwentelingen Type 8L3B Nr. 146735. Op 01.12.1987 "Elandsgracht" verkocht aan Rederij Cement Tankvaart B.V. te Amsterdam, domicilie Raamsdonkveer. Omschrijving: Motorschip met 1 dek, 1 mast, 1 laadruim voor bulkvervoer met 4 ingebouwde ladingtanks, 1 roef. Motor: DAF type DKT1160MK Nr. F 98264. Sterkte 174 kW (236 PK) Het schip staat in 11.2010 nog zo in het Kadaster.