Inloggen
STEADY - ID 6185

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1954
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
IMO nummer: 5339444
Nat. Official Number: 3264 Z GRON 1954
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo
Type Dek: Flush deck
Masten: Two masts
Rig: 2 derricks, 2 winches
Lift Capacity: 1,75 ton each
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Scheepswerf 'Delfzijl' v/h Gebr. Sander, Delfzijl, Groningen, Netherlands
Werfnummer: 198
Launch Date: 1954-08-14
Delivery Date: 1954-10-14
Technical Data

Engine Manufacturer: N.V. Appingedammer Bronsmotorenfabriek, Appingedam, Groningen, Netherlands
Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 4
Power: 220
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Brons Nr. 10173 Type 4 ED (290x450)
Speed in knots: 8.50
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 370.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 180.00 Net tonnage
Deadweight: 474.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 23250 Cubic Feet
Bale: 21750 Cubic Feet
 
Length 1: 48.07 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 43.17 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 7.70 Meters Breadth, moulded
Depth: 2.70 Meters Depth, moulded
Draught: 2.91 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1954-10-14 STEADY
Manager: Klaas Koster, Kampen, Overijssel, Netherlands
Eigenaar: Klaas Koster, Kampen, Overijssel, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Kampen / Netherlands
Callsign: PHSU

Date/Name Ship 1964-03-06 STEADY
Manager: E. Wagenborg's Scheepvaart- & Expeditiebedrijf N.V., Delfzijl, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Hendrik Koster, Kampen, Overijssel, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Kampen / Netherlands
Callsign: PHSU

Date/Name Ship 1972-09-20 STEADY
Manager: Erven Hendrik Koster, Kampen, Overijssel, Netherlands
Eigenaar: Erven Hendrik Koster, Kampen, Overijssel, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Kampen / Netherlands
Callsign: PHSU

Date/Name Ship 1973-01-05 STEADY
Manager: Kamp's Scheepvaart- en Handelmaatschappij N.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Kamp's Scheepvaart- en Handelmaatschappij N.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PHSU

Date/Name Ship 1973-10-02 STEADY
Manager: A. Mazaharally & Sons Ltd., Georgetown, Guyana (British Guiana)
Eigenaar: A. Mazaharally & Sons Ltd., Georgetown, Guyana (British Guiana)
Shareholder:
Homeport / Flag: Georgetown / Guyana (British Guiana)
Additional info: In 1976 homeport: Road Harbour, Virgin Islands.

Date/Name Ship 1976-00-00 STEADY
Manager: Y. Ally, A. de Jesus & G. Kumar, Tortola, Virgin Islands
Eigenaar: Y. Ally, A. de Jesus & G. Kumar, Tortola, Virgin Islands
Shareholder:
Homeport / Flag: Tortola / Virgin Islands

Date/Name Ship 1977-09-00 STEADY
Manager: R.H. & D. Hanoman, Tortola, Virgin Islands
Eigenaar: R.H. & D. Hanoman, Tortola, Virgin Islands
Shareholder:
Homeport / Flag: Tortola / Virgin Islands

Date/Name Ship 1996-00-00 STEADY
Manager: A. Mazaharally & Sons Ltd., Georgetown, Guyana (British Guiana)
Eigenaar: A. Mazaharally & Sons Ltd., Georgetown, Guyana (British Guiana)
Shareholder:
Homeport / Flag: Road Harbour / Virgin Islands

Ship Events Data

1954-08-11: Het schip in aanbouw wordt op 11-08-1954 als STEADY bij het Kadaster teboekgesteld voor N.V. Scheepsbouw en Reparatiebedrijf Gebr. Sander te Delfzijl. Voltooid 06-10-1954.
1954-08-13: Op 13-08-1954 als STEADY, zijnde een motorvrachtschip in aanbouw, nog niet gemeten, liggende te Delfzijl, door A. Pinkster, ambtenaar bij de Scheepsmetingdienst te Groningen, van haar brandmerk voorzien door het inbeitelen van 3264 Z GRON 1954 op het achterschip aan BB zijde in achterkant dekhuis op verhoogd achterdek, 5.74 m. uit hekplaat, 0.70 m. uit lengteas en 1.67 m. uit dek.
1954-10-23: Gereformeerd Gezinsblad 23-10-1954: (Van onze correspondent) Voor de Kamper reder, de heer K. Koster, werd op de werf van de fa. Sanders te Delfzijl een kustvaarder gebouwd. Een prachtige aanwinst voor de Kamper vloot. Het schip „Steady" genaamd is 48 meter lang, 7.65 meter breed en heeft een holte van 3.15 m. De bemanning bestaande uit acht koppen, heeft zes hutten ter beschikking. Voor de kapitein is op het dek een salon met slaapkamer gebouwd. Ter zijner beschikking zijn voorts een keuken, kombuis en mesroom. De verwarming is centraal.
1956-01-06: Leeuwarder Courant 06-01-1956: Franse hulp. Vierentwintig November voer de kustvaarder „STEADY" uit Kampen tegen één van de pijlers van de brug, die bij Spannenburg over het grootscheepsvaarwater ligt. Door deze botsing raakte de brug, zoals men naderhand constateerde, ruim twee en een halve centimeter blijvend ontzet. De mogelijkheid, dat de paalfundering onder water schade zou hebben opgelopen, was dus beslist niet denkbeeldig en daarom wenste de provinciale waterstaat zekerheid te hebben. Voor het vraagstuk hoe dit op de beste en meest verantwoorde manier te krijgen, werd een voor Friesland gloednieuwe oplossing gevonden. Men nam namelijk contact op met het laboratorium Derfeaux in Parijs, dat over onder-watertelevisie-apparaten beschikt. Gisteren is een team, bestaande uit de uitvinder ir. Grofella en z'n assistent Zannonni, dat na een reis van twee en een halve dag in Friesland arriveerde, bij Spannenburg aan het werk gegaan.
2008-01-00: 01.2008 Lloyd's laat de registratie vervallen omdat het nog bestaan van het schip twijfelachtig is.

Afbeeldingen


Omschrijving: STEADY on trials
Gemaakt door: Foto Dijkstra, Delfzijl
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving: STEADY
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: STEADY
Gemaakt door: Skyfotos Ltd.
Klik hier voor website fotograaf
Onderwerp: Luchtfoto

Omschrijving: STEADY
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: STEADY afgemeerd in de Oosterhaven te Groningen.
Gemaakt door: Unknown
Onderwerp: Havenopname

Omschrijving: STEADY bij Motorenfabriek Olthof te Capelle a/d IJssel in 1968.
Gemaakt door: Goudriaan, J. (Koos)