Inloggen
STAVKLINT - ID 6184


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1977
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
IMO nummer: 7637498
Nat. Official Number: 4846 Z GRON 1977
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo schip
Masten: One mast
Rig: 2 derricks
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Scheepswerf- en Reparatiebedrijf 'Harlingen', Harlingen, Friesland, Netherlands
Werfnummer: 50
Launch Date: 1977-09-16
Delivery Date: 1977-10-14
Technical Data

Engine Manufacturer: Alpha Diesel A/S, Frederikshavn, Denmark
Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 16
Power: 2320
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: B&W Alpha nr. 12669 Type 16V23LU (225x300)
Speed in knots: 12.70
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 1599.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 1128.00 Net tonnage
Deadweight: 3444.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 1: 82.17 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 75.01 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 12.12 Meters Breadth, moulded
Depth: 6.81 Meters Depth, moulded
Draught: 5.65 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1977-00-00 STAVKLINT
Manager: Scheepvaartkantoor Holwerda, Heerenveen, Friesland, Netherlands
Eigenaar: Jan van der Schoot, Scheepswerf en Reparatiebedrijf 'Harlingen', B.V. Frisian Shipping & Chartering, Rederij H. & P. Holwerda en Roelof Tinus Holwerda, Harlingen, Friesland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Harlingen / Netherlands
Callsign: PHSB

Date/Name Ship 1980-00-00 FRISIAN SKIPPER
Manager: Scheepvaartkantoor Holwerda, Heerenveen, Friesland, Netherlands
Eigenaar: Jan van der Schoot, Scheepswerf en Reparatiebedrijf 'Harlingen', B.V. Frisian Shipping & Chartering, Rederij H. & P. Holwerda en Roelof Tinus Holwerda, Harlingen, Friesland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Harlingen / Netherlands
Callsign: PEEO

Date/Name Ship 1984-10-29 FRISIAN SKIPPER
Manager: Holwerda Scheepvaart B.V., Heerenveen, Friesland, Netherlands
Eigenaar: Frisian Shipping & Chartering B.V., Heerenveen, Friesland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Heerenveen / Netherlands
Callsign: PEEO

Date/Name Ship 1987-02-26 FRISIAN SKIPPER
Manager: Holwerda Shipmanagement B.V., Heerenveen, Friesland, Netherlands
Eigenaar: Scheepvaartmaatschappij Daan B.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Heerenveen / Netherlands
Callsign: PEEO

Date/Name Ship 1988-06-07 CLARISSA
Manager: Park Lane Lines Ltd., Limassol, Cyprus
Eigenaar: Park Lane Lines Ltd., Limassol, Cyprus
Shareholder:
Homeport / Flag: Limassol / Cyprus
Callsign: P3XU2

Date/Name Ship 1989-00-00 KARTHO VISION
Manager: Norvag Shipping A/S, Drammen, Norway
Eigenaar: Kartho Vision Shipping A/S, Drammen, Norway
Shareholder:
Homeport / Flag: Drammen / Norway
Callsign: LAZK2

Date/Name Ship 1994-03-00 BEGONIA
Manager: Markollo Shipmanagement A/S, Oslo, Norway
Eigenaar: Begonia Shipping AS, Oslo, Norway
Shareholder:
Homeport / Flag: Oslo / Norway
Callsign: LAZK2

Date/Name Ship 1999-00-00 MELISSA
Manager: Dartmonth Shipping Ltd., Phnom Penh, Cambodia
Eigenaar: Dartmonth Shipping Ltd., Phnom Penh, Cambodia
Shareholder:
Homeport / Flag: Phnom Penh / Cambodia
Callsign: XUFA3

Date/Name Ship 2005-08-00 MELISSA
Manager: Unknown, Phnom Penh, Cambodia
Eigenaar: Unknown, Phnom Penh, Cambodia
Shareholder:
Homeport / Flag: Phnom Penh / Cambodia
Callsign: XUFA3

Date/Name Ship 2006-03-00 MELISSA
Manager: DSL Shipping Ltd., Limassol, Cyprus
Eigenaar: Gid Shipping Ltd., Panama, Panama R.P.
Shareholder:
Homeport / Flag: Panama / Panama R.P.
Callsign: 3EEP7

Ship Events Data

1977-08-25: Op 25-08-1977 bij het Kadaster teboekgesteld als STAVKLINT, eigendom van Jan van der Schoot, reder te Harlingen 30%, Scheepswerf en Reparatiebedrijf 'Harlingen', gevestigd te Harlingen 40%, B.V. Frisian Shipping & Chartering, gevestigd te Heerenveen 15%, Rederij H. & P. Holwerda, waarvan de enige leden zijn: Hendrik Holwerda, reder te Heerenveen en Piet Holwerda, reder te Heerenveen 10 % en Roelof Titus Holwerda, reder te Mildam 5%.
1977-09-00: Te water als "Cornelis van der Schoot". Leeuwarder Courant 17-09-1977: Grootste schip scheepswerf Harlingen te water gelaten. Harlingen - Bij de scheepswerf Harlingen te Harlingen is gistermorgen om elf uur het grootste schip te water gelaten dat daar ooit van stapel liep. Het is de CORNELIS VAN DER SCHOOT, die in opdracht van de rederij Frisian Shipping BV te Heerenveen werd gebouwd. De bouw van dit moderne vrachtschip dat een laadvermogen van 3500 ton heeft, heeft acht maanden geduurd. Daarbij kreeg de werf de steun van scheepswerf Bodewes te Franeker waar het dekhuis en de kop van het schip werden vervaardigd. Dat was nodig omdat het schip half oktober moest worden afgeleverd. De Cornelis van der Schoot zal in de noordelijke Noordzee in charter varen onder de naam STAVKLINT en ingezet worden op de route Zweden-Nederland. Hiertoe zijn overeenkomstig de bepalingen van de Finse IJsklasse ijsversterkende voorzieningen aangebracht. Het nieuwe vaartuig heeft een motorvermogen van 2500 pk. De lengte van het schip bedraagt 81,75 meter met een loodlijn van 74 meter. De holte is 6,90 meter en de breedte 11,90 meter terwijl de diepgang 5,60 meter bedraagt. Er zullen bij de scheepswerf Harlingen nog twee zusterschepen van de Cornelis van der Schoot worden gebouwd. Hoewel men graag grotere schepen zou willen bouwen, dient men zich te beperken tot 11,90 meter, omdat de Tjerk Hiddessluizen een maximumdoorgang hebben van twaalf meter.
1977-09-02: Op 02-09-1977 als STAVKLINT, zijnde bouwno. 50 van Scheepswerf Harlingen te Harlingen, nog niet gemeten, liggende te Harlingen, door K. den Besten, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Groningen, van haar brandmerk voorzien door het inbeitelen van 4846 Z GRON 1977 op het achterschip aan S.B zijde in dekhuis op bootsdek kampanje, 6,90 m. uit hekplaat, 1,20 m. uit lengteas en 1,43 m. uit dek.
1984-08-23: Op 23-08-1984 gaat het deel van Jan van der Schoot (30%) naar Cornelis van der Schoot, vennootschapsdirecteur te Harlingen en Sijbren van der Schoot, reder te Harlingen, elk 15 %.
2014-01-26: Final Fate:
In 26-01-2014 aangekomen te Zhangjiang, China om gesloopt te worden door Jingjiang Taihe Ship Breaking Yard, aankomst Jingjiang, Jiangsu, 26-01-2014. (28-01-2014 - 01.30 uur ETA Taicang liggend tussen Nantong en Changzhou (bron: AIS) Ontvangen laatste gegeven van het schip 28-01-2014 om 01.22 uur.)

Afbeeldingen


Omschrijving: CORNELIS V.D. SCHOOT tijdens de afbouw bij de werf.
Gemaakt door: Gernaat, B. Th. (Ben)

Omschrijving: STAVKLINT te Harlingen in 1977.
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: STAVKLINT te Harlingen in 1977.
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: STAVKLINT te Harlingen in 1977.
Gemaakt door: Goudriaan, J. (Koos)

Omschrijving: FRISIAN SKIPPER
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: FRISIAN SKIPPER
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: FRISIAN SKIPPER
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: De FRISIAN SKIPPER in de Zuiderhaven te Harlingen, foto sept. 1982
Gemaakt door: Johannes, L.M. (Leo)

Omschrijving: CLARISSA
Gemaakt door: Zee, Teun van der

Omschrijving: KARTHO VISION inkomend Delfzijl, 24 april 1990
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)

Omschrijving: KARTHO VISION inkomend Delfzijl, 24 april 1990
Gemaakt door: Olinga, F.J. (Frits)
Overige afbeeldingen


Omschrijving: Advertentie NvhN van 16-02-1987.
Gemaakt door: Unknown