Inloggen
SOLI DEO GLORIA - ID 6040


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:1904-03-08 / 1913-00-00 | Reden uitgevlagd: Binnenvaart

Identification Data

Bouwjaar: 1904
Nat. Official Number: 6197 GRON 1904
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Sailing Vessel
Type: Tjalk
Masten: One mast
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: G.J. van der Werff, Hoogezand, Groningen, Netherlands
Delivery Date: 1904-00-00
Technical Data

Gross Tonnage: 160.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 135.00 Net tonnage
Deadweight: 215.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 1: 30.65 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 28.56 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 6.04 Meters Breadth, moulded
Depth: 1.98 Meters Depth, moulded
Draught: 1.69 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1905-00-00 SOLI DEO GLORIA
Manager: Lijkle Feenstra, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: Lijkle Feenstra, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands

Ship Events Data

1904-00-00: Het schip heeft (waarschijnlijk) geen zeebrief en roepsein gehad.
1904-03-05: Dagregister deel 16 nummer 272, den negenden Maart 1900 en vier. Ik, ondergeteekende, Lijkle Feenstra, schipper, gedomicilieerd te Rotterdam, verklaar bij dezen te zijn de eenige eigenaar van het stalen tjalkschip genaamd “SOLI DEO GLORIA”, gebouwd te Hoogezand, hebbende een dek en een mast, zijnde groot ongeveer honderd zestig tonnen, thans liggende te Hoogezand en gevoerd wordende door mij schipper. Hoogezand, 5 Maart 1904. L. Feenstra. In de kantlijn staat geschreven 6197)
1904-03-08: Op 08-03-1904 eerste meting te Hoogezand. Meetnummer: Hz723N. Lengte: 24 m 98 cm, breedte: 5 m 00 cm, waterverplaatsing: 157,746 ton. Eigenaar: L. Feenstra, domicilie: Rotterdam.
1913-00-00: 1913 uit de Wad- en Sontvaart.
1927-01-20: Op 20-01-1927 als SOLI DEO GLORIA, zijnde tjalkschip, groot 130.376 ton, liggende te Groningen, door beëdigd scheepsmeter Jan Gerrits, van een nieuw brandmerk voorzien door het inbeitelen van 84 B GRON 1927 op het achterschip op de zijkant van de roef bakboordzijde. (Opm.: Het brandmerk 6197 GRON 1904 in verwijderd.) Het wordt dan omschreven als: Motortjalkschip met 1 dek, 1 mast, 1 laadruim en gloeikopmotor van 35-40 Pk.
1938-00-00: Later een 2 tact 50 PK Deutz dieselmotor en nog later een 6 cyl. 165 PK GM dieselmotor, nummer 44/53 5183281 C.F.D. aangebracht op het motorblok.
1939-07-03: Final Fate:
Op 03-07-1939 "SOLI DEO GLORIA" eigendom van Willem Johannes, Feenstra, schipper te Rotterdam. De teboekstelling bij het Kadaster wordt op 23-09-1971 doorgehaald.