Inloggen
SOLENT - ID 6039


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1965
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
IMO nummer: 6523054
Nat. Official Number: 4070 Z GRON 1965
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo schip
Type Dek: Flush deck
Masten: Two masts
Rig: 2 derricks, 2 winches
Lift Capacity: 2 ton each
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Scheepswerf- en Reparatiebedrijf 'Harlingen', Harlingen, Friesland, Netherlands
Werfnummer: 28
Launch Date: 1965-09-03
Delivery Date: 1965-10-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Maschinenbau Kiel A.G., Kiel, German Federal Republic
Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 6
Power: 750
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: MAK Nr. 24.185 Type 6MU451A (320x450) 325 rpm.
Speed in knots: 12
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 500.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 315.00 Net tonnage
Deadweight: 803.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 37000 Cubic Feet
Bale: 34000 Cubic Feet
 
Length 1: 55.75 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 53.41 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 9.04 Meters Breadth, moulded
Depth: 5.10 Meters Depth, moulded
Draught: 3.37 Meters Draught, maximum
Configuration Changes

Datum 00-00-1967
Type: Rebuilt
Omschrijving: Eind 1967/begin 1968 verlengd en verbouwd tot open schutdekker. GRT 499, NRT 320, TDW 956, L 60,30 (55,55). G 65000, B 61000.

Ship History Data

Date/Name Ship 1965-10-26 SOLENT
Manager: Amons & Co., Zaandam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: Rederij 'Solent', Sassenheim, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder: Gerrit Schoorl en Adrianus Marie Petrus Paulus Kock (Zaandam)
Homeport / Flag: Sassenheim / Netherlands
Callsign: PHPI
Additional info: Gerrit Schoorl 6/7 & Kock 1/7 deel.

Date/Name Ship 1975-11-19 BODENSEE
Manager: H.H. Wübbe Nachf., Hamburg, German Federal Republic
Eigenaar: Bodensee Shipping Co. Ltd., Limassol, Cyprus
Shareholder:
Homeport / Flag: Limassol / Cyprus
Callsign: C4LD

Date/Name Ship 1981-00-00 PARAGUAY SPEED
Manager: H.H. Wübbe Nachf., Hamburg, German Federal Republic
Eigenaar: Bodensee Shipping Co. Ltd., Limassol, Cyprus
Shareholder:
Homeport / Flag: Limassol / Cyprus
Callsign: C4LD

Date/Name Ship 1983-00-00 PARAGUAY SPEED
Manager: Paraguay Linie Schiffahrtsges. m.b.H.,, Hamburg, German Federal Republic
Eigenaar: Batida Shipping Co. Ltd., Limassol, Cyprus
Shareholder:
Homeport / Flag: Limassol / Cyprus
Callsign: C4LD

Date/Name Ship 1985-00-00 PEARL
Manager: County Shipping Ltd., Limassol, Cyprus
Eigenaar: County Shipping Ltd., Limassol, Cyprus
Shareholder:
Homeport / Flag: Limassol / Cyprus
Callsign: C4LD

Ship Events Data

1965-09-06: NvhN 06-09-1965: De SOLENT te water. Bij de scheepswerf Harlingen te Harlingen werd de 820 dw ton metende kustvaarder Solent te water gelaten. Het vaartuig is gebouwd voor rekening van rederij Schoorl e.a. te Sassenheim. De coaster zal worden uitgerust met een 750 pk Mak-motor. De kustvaarder werd gedoopt door mevrouw M. Kock-Wassen, moeder van een der reders.
1965-09-08: NvhN 08-09-1965: Kustvaarder SOLENT te water. Bij de scheepswerf Harlingen te Harlingen heeft de tewaterlating plaats gevonden van het nieuwe motorkustvaartuig Solent, dat wordt gebouwd voor rekening van de heer G. Schoorl e.a. te Sassenheim. De Solent is van het gladdektype en meet 820 ton d.w. De voortstuwing zal geschieden door een 750 pk. M.A.K. motor.
1965-10-27: Op 27-10-1965 als SOLENT, zijnde een motorschip, metende 1415.24 m3 bruto inhoud volgens zeemeetbrief afgegeven te 's Gravenhage no. 13725 d.d. 21-10-1965, liggende te Harlingen, door K. den Besten, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Groningen van haar brandmerk voorzien door het inbeitelen van 4070 Z GRON 1965 op het achterschip aan B.B. zijde in het achterschot van het dekhuis op verhoogd achterdek, 2.75 m. uit hekplaat, 0.60 m. uit lengteas en 1.40 m. uit dek.
1965-11-10: NvhN 10-11-1965: Proefvaart m.s. SOLENT. Van Harlingen uit heeft op de Waddenzee de proefvaart plaats gehad van het motorkustvaartuig Solent, dat bij de scheepswerf Harlingen te Harlingen werd gebouwd voor rekening van de heer G. Schoorl e.a. te Sassenheim. De Solent is van het gladdektype en meet 820 ton d.w. De voortstuwing geschiedt door een 750 pk MAK-motor, waarmee tijdens de proefvaart een snelheid werd behaald van plm. 12 knoop.
1987-01-03: Final Fate:
Te Husum (Duitsland) gearriveerd voor de sloop bij Richard Kraus. Sloop begon in mei.


Afbeeldingen


Omschrijving: Solent 1965 on her deliveryday.
Collectie: Bolhuis, R.J. van (Riemer)
Vervaardiger: Unknown

Omschrijving: Solent 1965
Collectie: Scholten, B.W. (Ben)
Vervaardiger: Skyfotos Ltd.
Onderwerp: Luchtfoto

Omschrijving: Solent 1965
Collectie: Scholten, B.W. (Ben)
Vervaardiger: Hocquard, D.P. (Dave)

Omschrijving: Solent 1965 after rebuilding.
Collectie: Slagter, J. A. (Jacob)
Vervaardiger: Unknown

Omschrijving: SOLENT (na verbouwing)
Collectie: Anderiesse, Jan H.
Vervaardiger: Onbekend *

Omschrijving: Paraguay Speed 1965 ex Bodensee ex Solent.
Collectie: Schmaal, Gerrit J.
Vervaardiger: Unknown

Omschrijving: Paraguay Speed 1965 ex Bodensee ex Solent.
Collectie: Schmaal, Gerrit J.
Vervaardiger: Unknown

Omschrijving: Pearl 1965 (ex Paraguay Speed ex Bodensee ex Solent)
Collectie: Tuil, J. (Jan)
Vervaardiger: Bosschaart, Louis