Inloggen
SINGKAWANG - ID 5906


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1912
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: General Cargo schip
Type Dek: Flush deck
Masten: Two masts
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Nederlandsche Scheepsbouw-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Werfnummer: 119
Date Laid Down: 1911-09-15
Launch Date: 1912-05-11
Delivery Date: 1912-06-20
Technical Data

Engine Manufacturer: N.V. Wilton's Machinefabriek & Scheepswerf, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Motor Type: Steam, Compound
Number of Cylinders: 2
Power: 375
Power Unit: IHP (IPK)
Power kw: 275
Eng. additional info: 1 x (14 1/2" & 29 1/4" - 23 1/2")
Speed in knots: 8.5
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 589.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 297.00 Net tonnage
Deadweight: 610.00 tons (oude meting)
Bale: 24910 Cubic Feet
 
Length 1: 185.00 Feet (British) Registered
Beam: 31.1 Feet (British) Registered
Depth: 10.9 Feet (British) Registered
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
0 5 0 282 0 287
Ship History Data

Date/Name Ship 1912-08-00 SINGKAWANG
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Eigenaar: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands
Callsign: THNV
Additional info: Call sign later: TGMV / PKRT

Ship Events Data

1934-12-01: Uit de vaart genomen, van de vloot afgevoerd en onttakeld.
1935-03-09: Final Fate:
Voor de sloop verkocht aan de Firma Sakano & Co. te Singapore.

Afbeeldingen


Omschrijving:
Gemaakt door: Onbekend **

Omschrijving:
Gemaakt door: Unknown
Algemene informatie

AH 080512
Scheepsbouw. Heden werd met goed gevolg te water gelaten van helling No. 5 van de Nederlandsche Scheepsbouw Maatschappij alhier, het stalen schroefstoomschip SINGKAWANG, in aanbouw voor de Koninklijke Paketvaart Mij. De hoofdafmetingen zijn: Lengte tussen de loodlijnen 185'-0", breedte op buitenkant spanten 31'-0", holte in de zijde 11'-6", aantal ipk 375, snelheid 81/2 knoop. De waterverplaatsing op een gemiddelde diepgang van 9'-0" is 1.050 ton van 1.016 kg. De stoomwerktuigen worden vervaardigd door de Nederlandsche Fabriek van Werktuigen & Spoorwegmaterieel te Amsterdam.
Het schip is voorzien van gedeeltelijk verzonken bak, middendekhuis met brugdek en kampanje, waarin zich respectievelijk de logiezen voor bemanning, hutten voor passagiers en hutten voor officieren en machinisten bevinden, evenals badkamer, enz.
Op het brugdek heeft men de kapiteins- tevens kaartenkamer. Ter bediening van de laadbomen aan fokke- en bezaansmast dienen 4 stuks 7" x 10" stoomlieren. Schip en machines zijn geclassificeerd bij Bureau Veritas.