Inloggen
SCHERPENDRECHT - ID 5761

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1950
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
IMO nummer: 5315280
Nat. Official Number: 7564 Z ROTT 1950
Categorie: Tanker
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: Tanker, Oil
Type Dek: Flush deck
Masten: Two masts
Lift Capacity: Derricks 4 x 5 tons SWL, 2 x 3 tons SWL
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Dok- en Werf Maatschappij Wilton-Feijenoord N.V., Schiedam, Zuid-Holland, Netherlands
Werfnummer: 724
Date Laid Down: 1949-09-26
Launch Date: 1950-06-10
Delivery Date: 1950-08-28
Technical Data

Engine Manufacturer: Dok- & Werf Maatschappij Wilton Fijenoord N.V., Schiedam, Zuid-Holland, Netherlands
Motor Type: Motor, Oil, 2-stroke single-acting
Number of Cylinders: 5
Power: 5500
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: 1 x Doxford dieselmotor, 670 x 2320, 112 omw/min
Speed in knots: 13
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 11602.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 6588.00 Net tonnage
Deadweight: 17230.00 tons deadweight (1016 kg)
 
Length 1: 166.91 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 158.81 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 20.68 Meters Registered
Depth: 11.54 Meters Registered
Draught: 9.10 Meters Draught, summer
Ship History Data

Date/Name Ship 1950-08-28 SCHERPENDRECHT
Manager: Phs. van Ommeren N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Maatschappij Zeeschip 'Scherpendrecht', Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PHJF

Date/Name Ship 1964-12-21 OCEANIC FREEDOM
Manager: Island Navigation Corp. for C.Y Tung Group, Tokyo, Japan
Eigenaar: Oceanic Tankers Inc., Monrovia, Liberia
Shareholder:
Homeport / Flag: Monrovia / Liberia
Callsign: 6ZEC

Ship Events Data

1948-02-00: Besteld bij de N.V. Dok & Werf Maatschappij "Wilton-Fijenoord".
1950-06-10: Gedoopt door mevrouw M.F. Gischler-Hamiton Ormsby (Van Ommeren hoofdkantoor) en te water gelaten.
1950-08-24: Technische proefvaart.
1950-08-28: Officiƫle proefvaart en oplevering.
1950-08-29: Vertrokken voor de eerste reis met bestemming Persische Golf. Later op de dag op de Noordzee bij boei GH8 vond een ontplffing plaats in de bakboord vuurgang van de stuurboord ketel. De 2de machinist en de stoker liepen hierbij brandwonden op. Teruggekeerd naar Rotterdam voor een reparatie die twee dagen duurde.
1954-06-08: In aanvaring met de Noorse tanker "BENOIL" waarbij schade wordt opgelopen.
1954-06-22: Te Curacao wordt de opgelopen schade in twee dagen hersteld.
1975-00-00: Aan het einde van het jaar wordt het schip verkocht aan Leung Yau Shipbreaking Co. te Hong Kong.
1975-12-25: Aankomst te Hong Kong op de laatste reis.
1976-01-00: Final Fate:
Aanvang van de sloop.

Afbeeldingen


Omschrijving:
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving:
Gemaakt door: Unknown