Inloggen
RISA PAULA - ID 5518


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1962
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
IMO nummer: 5296795
Nat. Official Number: 11313 Z ROTT 1962
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: Koelschip
Type Dek: Shelterdeck open
Rig: 6 derricks, 6 winches
Lift Capacity: 3 tons each
Material Hull: Steel
Dekken: 2
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Werf Gusto v/h firma A.F. Smulders, Schiedam, Zuid-Holland, Netherlands
Werfnummer: 221
Launch Date: 1962-06-25
Delivery Date: 1962-08-24
Technical Data

Engine Manufacturer: Klöckner-Humboldt-Deutz A.G., Cologne (Köln), Germany
Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 8
Power: 2000
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Deutz nr. 3070590/597 Type RBV8M358 (400x580)
Speed in knots: 14
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 1426.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 637.00 Net tonnage
Deadweight: 1722.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Bale: 96835 *** Onbekend ***
 
Length 1: 83.55 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 76.00 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 12.30 Meters Breadth, moulded
Depth: 7.85 Meters Depth, moulded
Draught: 4.81 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1962-08-09 RISA PAULA
Manager: Dammers & Van der Heide's Scheepvaart- & Handelsbedrijf N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: Transmarine Holland N.V., The Hague, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: The Hague / Netherlands
Callsign: PHBN

Date/Name Ship 1977-05-16 AZTEC
Manager: Dammers & Van der Heide (Antillen) N.V., Curaçao, Netherlands Antilles
Eigenaar: Compania Naviera Francina S.A., Monrovia, Liberia
Shareholder:
Homeport / Flag: Monrovia / Liberia
Callsign: 5LKS

Date/Name Ship 1979-00-00 RISA PAULA
Manager: Banana Supply Co. Inc., Georgetown, Cayman Islands
Eigenaar: Neptune Shipping Co. Ltd., Georgetown, Cayman Islands
Shareholder:
Homeport / Flag: Georgetown / Cayman Islands
Callsign: ZGDS

Date/Name Ship 1987-00-00 RISA PAULA
Manager: Banana Supply Co. Inc., Georgetown, Cayman Islands
Eigenaar: Reliant Shipping Co. Ltd.
Shareholder:
Homeport / Flag: Georgetown / Cayman Islands
Callsign: ZGDS

Date/Name Ship 1988-00-00 KINGBON I
Manager: L. & H. Lines S.A., Panama, Panama R.P.
Eigenaar: L. & H. Lines S.A., Panama, Panama R.P.
Shareholder:
Homeport / Flag: Panama / Panama R.P.
Callsign: HP5007

Date/Name Ship 1989-00-00 BLISSFUL REEFER
Manager: Brillant Reefer Line S.A., Panama, Panama R.P.
Eigenaar: Brillant Reefer Line S.A., Panama, Panama R.P.
Shareholder:
Homeport / Flag: Panama / Panama R.P.
Callsign: HP5007

Date/Name Ship 2005-01-00 BLISSFUL REEFER
Manager: Golden Arrow Marine S.A., Bangkok, Thailand
Eigenaar: Brilliant Reefer Line S.A., Panama, Panama R.P.
Shareholder:
Homeport / Flag: Panama / Panama R.P.
Callsign: HP5007

Date/Name Ship 2014-07-00 BLISSFUL REEFER
Manager: Golden Arrow Marine S.A., Bangkok, Thailand
Eigenaar: Brilliant Reefer Line S.A., Panama, Panama R.P.
Shareholder:
Homeport / Flag: San Lorenzo / Honduras
Callsign: HQXO8

Ship Events Data

1962-06-27: Het Vrije Volk 27-06-1962: Bij werf Gusto twee op een dag te water. Rotterdam (ANP) — Binnen een straal van vijftien kilometer en met een tijdsverschil van nauwelijks meer dan een uur zijn gistermiddag in het gebied van de Nieuwe Waterweg door de werf van Gusto twee zusterschepen — koelschepen — te water gelaten. Het is slechts zelden voorgekomen dat een werf op één dag twee zusterschepen te water liet. Het eerste, de Risa Paula, bestemd voor de handelsmaatschappij De Humber in Amsterdam, gleed kort voor het middaguur in Schiedam van de helling. Het andere, de Inca, enige tijd later in Slikkerveer. Dat schip is in aanbouw voor Dammers en Van der Heide´s Scheepvaart en Handelsbedrijf in Rotterdam. De doopplechtigheden werden verricht door respectievelijk mevrouw R. Mirkin, speciaal voor deze gebeurtenis overgekomen uit New York, en mevrouw W. G. Dammers-van Leeuwen. De koelschepen, met een draagvermogen van 1600 ton, zijn de laatsten van een serie van acht, waarvan er vier werden gebouwd bij Gusto en vier in Frankrijk. De eerste twee „Nederlandse" schepen varen nu onder Zwitserse vlag. Hun lengte is 76,00 meter, breedte-12,30 meter, holte tot het shelterdeck 7,85 meter — de schepen zijn van het open shelterdecktype —, diepgang 4,80 meter en dienstsnelheid 14 mijl per uur. De voortstuwing geschiedt door een Deutz-dieselmotor met een vermogen van 2000 pk. De laadruimen hebben een gezamenlijke inhoud van 90.000 kubieke voet. Zij zijn ingericht voor het vervoer van bananen en bevroren goederen. In de tropen kan de temperatuur terug worden gebracht tot 20 graden Celsius beneden het vriespunt. De laadruimen zijn van binnen geheel met aluminium betimmerd. De bemanning bestaat uit 25 koppen. De Risa Paula zou aanvankelijk eerder te water gaan. Maar een vrij felle brand op 23 mei in het isolatiemateriaal vertraagde de bouw met ruim een maand.
1962-08-10: Op 10-08-1962 als "RISA PAULA", zijnde een stalen motorschip, metende 4039.32 m3 bruto inhoud volgens zeemeetbrief afgegeven te 's Gravenhage no. 12609 d.d. 01-08-1962, liggende te Schiedam, door W. Tromp, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Rotterdam, van brandmerk 11313 Z ROTT 1962 voorzien door het inbeitelen op het achterschip aan B.B. zijde in de achterwand van het trappenhuis, 5.15 m. uit hekplaat, 0.90 m. uit de lengteas en 1.30 m. uit dek.
1968-12-27: Friese Koerier 27-12-1968 Nederlandse zeeman wegens diefstal in Portugal aangehouden. Lissabon (AP) — Een Nederlandse zeeman, de 20-jarige Hendrik Tjipke Steenaart uit Rotterdam van het Nederlandse schip Risa Paula, dat in de haven van Lissabon ligt, is door de Portugese politie gearresteerd. Steenaart zou 4000 escudo's (14 dollar) hebben gestolen uit een politiebureau en werd gearresteerd toen hij op het punt stond met het vliegtuig naar Nederland terug te keren.
1974-08-21: De Telegraaf 23-08-1974. San Juan: Het onder Nederlandse vlag varende koelschip RISA PAULA drijft reeds twee dagen, ten zuiden van het eiland Monserrat in de Caraibische Zee, rond. Het schip, dat woesdagochtend een felle brand te verwerken kreeg, is als gevolg daarvan stuurloos geraakt. De kustwacht van San Juan maakte melding van een felle brand in één van de machinekamers. Het vuur is inmiddels onder controle gebracht. Van de 19 opvarenden is niemand gewond geraakt. Het kuststation van San Juanis in voortdurend contact met het schip. Sleepboothulp is volgens de laatste berichten op komst. De 1426 ton metende RISA PAULA is eigendom van Transmarine Holland N.V. en werd in 1972 gebouwd.
2015-07-00: In 07-2015 aangehouden te Daru, Papoea Nieuw Guinea. De bemanning bestond uit slaven. (The Courier Mail of 04-08-2015: Officials are hunting a fleet of 33 “slave boats” in one of the biggest ever anti-human-trafficking operations in the Torres Strait off the tip of Australia. A massive air, sea and land search was launched after a foreign-owned fishing vessel and suspected slave-trading mother ship, The Blissful Reefer, was impounded and eight suspected victims were transferred to Daru Island. Nineteen more will be assessed today as Australia’s new Border Force assists Papua New Guinea authorities searching for dozens more slave vessels near our northernmost border.)
2021-09-04: Final Fate:
08-2021 verkocht voor de sloop te Bangladesh, 08-2021 vlag Kameroen, roepsein TJMC243. 07-08-2021 herdoopt als PK MARINE 3, 18-08-2021 vertrokken van Samut Sakhonm, Thailand. 29-08-2021 aankomst ankergebied Chittagong, 04-09-2021 gearriveerd op het sloopstrand van Chittagong.

Afbeeldingen


Omschrijving: Risa Paula 1962
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: Risa Paula 1962
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: Blissful Reefer 1962 ex Kingbon I ex Risa Paula ex Aztec ex Risa Paula
Gemaakt door: Anderiesse, Piet J.