Inloggen
RINDJANI - ID 5510


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1906
Categorie: Passenger-/cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: Vracht-/passagiersschip
Type Dek: Full scantling
Masten: Two masts
Material Hull: Steel
Dekken: 3
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Koninklijke Maatschappij 'De Schelde'. Scheepswerf en Machinefabriek, Flushing (Vlissingen), Zeeland, Netherlands
Werfnummer: 119
Launch Date: 1906-03-10
Delivery Date: 1906-06-17
Technical Data

Engine Manufacturer: N.V. Koninklijke Maatschappij 'De Schelde', Flushing (Vlissingen), Zeeland, Netherlands
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 3600
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 28 1/2, 48 & 82-60.
Speed in knots: 14
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 4762.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 2952.00 Net tonnage
Deadweight: 4645.00 tons deadweight (1016 kg)
Bale: 181000 Cubic Feet
 
Length 1: 394.3 Feet (British) Registered
Beam: 47.1 Feet (British) Registered
Depth: 27.2 Feet (British) Registered
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
68 41 24 30 0 163
Ship History Data

Date/Name Ship 1906-06-00 RINDJANI
Manager: Firma Wm Ruys & Zonen, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Rotterdamsche Lloyd, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PRJH

Date/Name Ship 1926-08-00 ANKARA
Manager: Türkiye Seyrisefain Idaresi, Istanbul, Turkey
Eigenaar: Türkiye Seyrisefain Idaresi, Istanbul, Turkey
Shareholder:
Homeport / Flag: Istanbul / Turkey

Date/Name Ship 1933-00-00 ANKARA
Manager: Denizyollari Isletmesi, Istanbul, Turkey
Eigenaar: Denizyollari Isletmesi, Istanbul, Turkey
Shareholder:
Homeport / Flag: Istanbul / Turkey

Date/Name Ship 1938-00-00 ANKARA
Manager: Denizbank, Istanbul, Turkey
Eigenaar: Denizbank, Istanbul, Turkey
Shareholder:
Homeport / Flag: Istanbul / Turkey

Date/Name Ship 1944-00-00 ANKARA
Manager: Devlet Denizyollari ve Limanlari Isletme umum Müdürlügü, Istanbul, Turkey
Eigenaar: Devlet Denizyollari ve Limanlari Isletme umum Müdürlügü, Istanbul, Turkey
Shareholder:
Homeport / Flag: Istanbul / Turkey

Date/Name Ship 1948-00-00 ÇORUM
Manager: Devlet Denizyollari ve Limanlari Isletme umum Müdürlügü, Istanbul, Turkey
Eigenaar: Devlet Denizyollari ve Limanlari Isletme umum Müdürlügü, Istanbul, Turkey
Shareholder:
Homeport / Flag: Istanbul / Turkey

Date/Name Ship 1952-00-00 ÇORUM
Manager: Denizcilik Bankasi T.A.O., Istanbul, Turkey
Eigenaar: Denizcilik Bankasi T.A.O., Istanbul, Turkey
Shareholder:
Homeport / Flag: Istanbul / Turkey

Ship Events Data

1926-08-00: Opm.: De naam ANGORA als in L.R., is foutieve spelling: Altijd ANKARA geweest.
1959-03-00: Final Fate:
De ÇORUM, sinds 10 oktober 1956 te Istanbul opgelegd, werd in maart 1959 voor sloop verkocht aan de Hurdacilik T.A.S., Istanbul, en aldaar gesloopt.

Gezagvoerders

Datum vanaf: 1910
Kapitein: Bakker, T.
Overige informatie: ook gezagvoerder in 1912

Datum vanaf: 1914
Kapitein: Leeuwen, A. van
Overige informatie: 0

Datum vanaf: 1917
Kapitein: Adam, W.
Overige informatie: 0

Afbeeldingen


Omschrijving: RINDJANI tewaterlating
Collectie: Zijlma, Ron
Vervaardiger: Onbekend *
Onderwerp: Tewaterlating

Omschrijving: RINDJANI
Collectie: Zijlma, Ron
Vervaardiger: Onbekend *
Onderwerp: Werf

Omschrijving: RINDJANI
Collectie: Lindenborn, Marien
Vervaardiger: Unknown
Onderwerp: Havenopname

Omschrijving: RINDJANI
Collectie: Lindenborn, Marien
Vervaardiger: Unknown
Onderwerp: Havenopname

Omschrijving: RINDJANI
Collectie: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd Museum
Vervaardiger: Onbekend
Onderwerp: Zeeopname
Algemene informatie

DS 100306
Hedenmiddag werd om 2 uur bij de werf de Schelde te Vlissingen met goed gevolg te water gelaten het stalen schroef stoomschip RINDJANI, gebouwd voor de Rotterdamsche Lloyd voor haar maildienst Rotterdam – Oost Indië. De laatste beletselen werden weggenomen door de jongejuffrouw G. van Hasselt. Het schip heeft de volgende afmetingen: lengte over alles 460’; lengte tusschen de loodlijnen 394’0”; breedte 47’0”; holte tot het opperdek 29’9”; holte tot het brugdek 37’9”; diepgang geladen 23’0”, laadvermogen ruim 4200 ton. De 1ste klasse passagiersaccommodatie heeft 34 éénpersoonshutten en 17 tweepersoonshutten en bevindt zich midscheeps. Voor de 2e klasse passagiers zijn in het achterschip 19 hutten voor 42 personen. De stoommachine is van het triple expansie type. De diameter van de cylinders is 28½” , 48” en 83”; de slaglengte is 60”. De machine heeft een vermogen van 4200 IPK voor een dienstsnelheid van 14 mijl. Het schip beschikt over vier stoomketels met een middellijn van 13 voet; twee ketels hebben een lengte van 19 voet en twee ketels een lengte van 10½ voet.

DS 170606
Het bij de werf de Schelde te Vlissingen gebouwde stoomschip RINDJANI heeft heden met succes proef gestoomd en is vertrokken naar Rotterdam na overdracht aan de Rotterdamsche Lloyd.

NRC 190606
Vlissingen, 18 juni. Het fraaie schip RINDJANI, het derde van het type OPHIR, en het twaalfde dat de Koninklijke Maatschappij De Schelde voor de Rotterdamsche Lloyd heeft gebouwd, heeft de 18e dezer proefgestoomd. De Rotterdamsche Lloyd heeft thans vijf nieuwe schepen in de vaart en één in aanbouw. De oudste directeur, de heer D.T. Ruys, wees op het succes van de Nederlandse scheepsbouw, waardoor men niet meer in het buitenland ter markt hoefde te gaan. Tijdens de proeftocht waren er vijf Nederlandse ministers aan boord.