Inloggen
REPETO - ID 5463

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1953
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
IMO nummer: 5293250
Nat. Official Number: 3049 Z GRON 1953
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo
Type Dek: Raised quarter deck
Masten: Two masts
Rig: 2 winches, 2 derricks
Lift Capacity: 2 ton each
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Scheepswerf J.G. Bijlholt, Foxhol, Groningen, Netherlands
Werfnummer: 548
Launch Date: 1953-09-24
Delivery Date: 1953-11-23
Technical Data

Engine Manufacturer: D. & Joh. Boot N.V., Motorenfabriek 'De Industrie', Alphen aan den Rijn, Zuid-Holland, Netherlands
Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 6
Power: 395
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Industrie Nr. 4065 Type 6D70 (305x460)
Speed in knots: 9.50
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 497.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 337.00 Net tonnage
Deadweight: 675.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 34800 Cubic Feet
Bale: 32300 Cubic Feet
 
Length 1: 52.50 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 48.42 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 8.46 Meters Breadth, moulded
Depth: 2.94 Meters Depth, moulded
Draught: 3.20 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1953-10-12 REPETO
Manager: Carebeka N.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Egbert Mooij, Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PHAB

Date/Name Ship 1956-12-20 REPETO
Manager: Carebeka N.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: N.V. Redersbedrijf 'Repeto' v/h E. Mooij, Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PHAB

Date/Name Ship 1973-08-15 AVA
Manager: Ava Shipping Co. Ltd., Athens, Greece
Eigenaar: Ava Shipping Co. Ltd., Athens, Greece
Shareholder:
Homeport / Flag: Athens / Greece
Callsign: SV3080

Date/Name Ship 1974-09-00 ANTIGONI
Manager: Corinthian Shipping Lines Ltd, Piraeus, Greece
Eigenaar: Corinthian Shipping Lines Ltd, Piraeus, Greece
Shareholder:
Homeport / Flag: Piraeus / Greece
Callsign: SV3080

Date/Name Ship 1975-00-00 IOANNIS THEMIS
Manager: Pyrga Shiiping Co. Ltd, Piraeus, Greece
Eigenaar: Pyrga Shiiping Co. Ltd, Piraeus, Greece
Shareholder:
Homeport / Flag: Piraeus / Greece
Callsign: SV3080

Date/Name Ship 1976-00-00 VASOULA
Manager: Septimaris Shipping Co. Ltd., Limassol, Cyprus
Eigenaar: Septimaris Shipping Co. Ltd., Limassol, Cyprus
Shareholder:
Homeport / Flag: Limassol / Cyprus
Callsign: C4LT

Ship Events Data

1953-00-00: Egbert Mooij liet na het verlies van de PETO (bouwjaar 1951) de REPETO bouwen. Het schip wordt op 30-09-1953 bij het Kadster teboekgesteld als REPETO, schip in aanbouw, van Jacobus Gerardus Bijlholt, scheepsbouwer te Foxhol. (Voltooid op 16-11-1953.) Op 12-10-1953 van Egbert Mooij, reder te Haren.
1953-10-06: Op 06-10-1953 als "REPETO", zijnde een motorschip in aanbouw, nog niet gemeten, liggende te Foxhol, door A. Jonkers, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Groningen, van brandmerk 3049 Z GRON 1953 voorzien door het inbeitelen op het achterschip aan B.B. zijde in het achterschot van het dekhuis op de kampanje, 2.40 m. uit hekplaat, 0.85 m. uit de lengteas en 1.53 m. uit dek.
1953-11-24: NvhN 24-11-1953: Proefvaart m.s. REPETO. Op de Eems heeft de goed geslaagde proefvaart plaats gevonden van het nieuwe motorkustvaartuig Repeto, dat bij de scheepswerf J. Bijlholt te Foxhol werd gebouwd voor rekening van de heer E. Mooy te Haren. De Repeto is van het raised-quarterdecktype, meet 680 ton d.w. en is uitgerust met een 400 P.K. motor, waarmede het schip tijdens de proefvaart een snelheid behaalde van 10 mijl. De bouw geschiedde onder klasse Bureau Veritas met certificaat Scheepvaart Inspectie voor de onbeperkte vaart.
1964-11-23: NvhN 24-08-1965: De Raad heeft de 58-jarige kapitein E. M. uit Haren gestraft door hem de bevoegdheid om als kapitein op zeeschepen te varen te ontnemen voor de tijd van 5 maanden, en de 26-jarige stuurman G. E. J. uit Leeuwarden gestraft met een berisping wegens hun schuld aan de stranding van de kustvaarder REPETO op 23 november 1964 in de Grote Belt. Het schip is bewesten van de boeienroute langs de kust zuidwaarts gaan varen. Bij bepaling van de straf voor de kapitein heeft de Raad „er rekening mee gehouden dat deze reeds eerder, zij het 13 jaar geleden, is gestraft."
1973-09-28: NvhN 28-09-1973: Zeven schepen verkocht. Door bemiddeling van Wagenborg Scheepvaart BV te Delfzijl zijn zeven schepen verkocht. De motorschepen Lijnbaansgracht, Esbeek en Pulpca gingen van Spliethoffs Bevrachtingskantoor te Amsterdam naar Panama. Deze schepen moeten elk ca. 1750 ton en werden in 1966 respectievelijk 1965 en 1968 gebouwd bij de NV Scheepswerven Gebr. van Diepen te Waterhuizen. Ze behoren tot het shelterdektype en zijn elk voorzien van 940 pk Werkspoor dieselmotoren. Het ms Repeto (675 ton bij 497 brt) gaat van de rederij Repeto te Groningen naar Griekenland. Het schip is van het quarterdecktype werd in 1953 gebouwd bij de scheepswerf Bijlholt te Foxhol en is voorzien van een 450 pk Industrie-dieselmotor. Mevrouw A. Teekman-Galenkamp te Zwolle verkocht het ms Rien Teekman. groot 725 ton bij 499 brt. en met Delfzijl als thuishaven naar de Maritima Otni S.A. te Panama. Het schip krijgt de nieuwe naam Esperanza-11. Zij behoorde tot het gladdektype, werd in 1954 gebouwd bij de Scheepswerf Amels te Makkum (Fr.) en is voorzien van een 375 pk Brons-dieselmotor. Het ms Alcor-W (ex Nautic), groot 650 ton bij 483 brt. van de rederij gebr. Wolterman te Sappenneer ging naar binnenlandse kopers en werd herdoopt in Gerda Maria. Dit schip is van het gladdektype, werd in 1951 gebouwd bij de scheepswerven Gebr. Van Diepen te Waterhuizen en is voorzien van een 375 pk Brons-dieselmotor. Het ms Lloyds (1080 ton bij 498 brt.) gebouwd in 1963 bij de Scheepswerf Gebr. Van Diepen te Waterhuizen en eigendom van de Kustvaart Rederij Lloyds te Delfzijl ging eveneens over in handen van binnenlandse kopers. Zij werd herdoopt in Dubhe. Dit schip is van het shelterdek-type en is voorzien van een 900 pk Brons-dieselmotor. Voorts bemiddelde Wagen borg Scheepvaart B.V. bij het plaatsen van twee nieuwbouwopdrachten voor Deense rekening bij de Scheepswerf Kramer & Booy BV te Kootstertille (Fr.) Deze schepen worden van het shelterdek-type en krijgen een draagvermogen van elk 3650 ton. Ze zullen elk worden voorzien van een 2400 pk Alpha-dieselmotor. De oplevering hiervan zal in resp. maart en juni van het komende jaar plaatsvinden.
1977-11-15: Gedurende stormen die woedden tussen 15 en 17 november van haar ankerplaats losgeslagen en gestrand bij Istanbul. Ze lag daar al enkele maanden onder arrest omdat wapens aan boord waren gevonden.
1983-00-00: Final Fate:
In 03-1983 verkocht voor de sloop aan Makina ve Kimya Endustrisi Kurumi te Aliaga. In 12-1983 met sloop gereed. De hoofdmotor werd in een Turkse coaster geplaatst.

Afbeeldingen


Omschrijving: Proefvaart
Gemaakt door: Foto Dijkstra, Delfzijl
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving: Repeto 1953.
Gemaakt door: Kleyn, R. (Ruud)

Omschrijving: Repeto 1953.
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: Repeto 1953.
Gemaakt door: Hill, Charlie A.

Omschrijving: Repeto 1953.
Gemaakt door: Unknown