Inloggen
REGULUS - ID 5439

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1950
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
IMO nummer: 5387336
Nat. Official Number: 2537 Z GRON 1950
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo
Type Dek: Flush deck
Masten: One mast
Rig: 2 derricks, 2 winches
Lift Capacity: 3 ton each
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Scheepsbouw Unie N.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Werfnummer: 248
Launch Date: 1950-06-08
Delivery Date: 1950-08-28
Technical Data

Engine Manufacturer: Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg A.G., Augsburg, German Federal Republic
Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 4
Power: 198
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: MAN Type (285x420)
Speed in knots: 8.50
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 312.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 148.00 Net tonnage
Deadweight: 380.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 19900 Cubic Feet
Bale: 18500 Cubic Feet
 
Length 1: 44.00 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 40.87 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 7.39 Meters Breadth, moulded
Depth: 2.56 Meters Depth, moulded
Draught: 2.67 Meters Draught, maximum
Configuration Changes

Datum 00-00-1971
Type: Propulsion/engine changed
Omschrijving: Gehermotoriseerd: 4tew 6 cil 365 Pk Caterpillar, 10 Kn

Ship History Data

Date/Name Ship 1950-08-28 REGULUS
Manager: N.V. Wijnne & Barends' Cargadoors- en Agentuurkantoren, Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: Willem Slobben en Jakob Hoving, Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PGZE

Date/Name Ship 1962-07-10 WEISSER GREIF
Manager: Max Köhler, Eckernförde, German Federal Republic
Eigenaar: Max Köhler, Eckernförde, German Federal Republic
Shareholder:
Homeport / Flag: Kiel / German Federal Republic
Callsign: DKRO
Additional info: 10-1962: Homeport Eckernförde.

Date/Name Ship 1969-08-02 WEISSER GREIF
Manager: N.H. Ammersbøll, Søby, Denmark
Eigenaar: N.H. Ammersbøll, Søby, Denmark
Shareholder:
Homeport / Flag: Søby / Denmark
Callsign: OUWS

Date/Name Ship 1972-00-00 TRALY
Manager: N.H. Ammersbøll, Søby, Denmark
Eigenaar: N.H. Ammersbøll, Søby, Denmark
Shareholder:
Homeport / Flag: Søby / Denmark
Callsign: OUWS

Date/Name Ship 1973-00-00 INGANESS BAY
Manager: Elwick Bay Shipping Co. Ltd., Kirkwall, Great Britain
Eigenaar: Elwick Bay Shipping Co. Ltd., Kirkwall, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: Kirkwall / Great Britain
Callsign: GSAE

Date/Name Ship 1979-00-00 INGANESS BAY
Manager: Peter Millward Herbert, Kirkwall, Great Britain
Eigenaar: Peter Millward Herbert, Kirkwall, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: Kirkwall / Great Britain
Callsign: GSAE

Date/Name Ship 1986-00-00 INGANESS BAY
Manager: Hugh Romel Mountgomary Bailey, St. John's (Antigua), Antigua
Eigenaar: Hugh Romel Mountgomary Bailey, St. John's (Antigua), Antigua
Shareholder:
Homeport / Flag: St. John's (Antigua) / Antigua & Barbuda

Ship Events Data

1950-05-10: Op 10-05-1950 als REGULUS (bouwnummer 248), zijnde een stalen motorschip in aanbouw, nog niet gemeten, liggende te Groningen, door J. Frik, scheepsmeter te Groningen, van haar brandmerk voorzien door het inbeitelen van 2537 Z GRON 1950 op het achterschip aan B.B. zijde in achterkant dekhuis op verhoogd achterdek, 3.57 m. uit hekplaat, 0.40 m. uit lengteas en 1.45 m. boven dek.
1950-08-29: NvhN 29-08-1950: Proefvaart m.s. REGULUS. Maandag vond op de Eems de goed geslaagde proefvaart plaats van het nieuwe motorkustvaartuig „Regulus", dat gebouwd werd door de Scheepsbouw Unie N.V. te Groningen voor rekening van de heren W. Slobben en J. Hoving te Groningen. De Regulus is van het gladdektype en meet 383 ton d.w. De uitrusting bestaat uit anker- en laadlieren, één mast met twee laadbomen met een hijsvermogen van drie ton, één Lister hulpmqtor van 16 pk., centrale verwarming, warm- en koud stromend water, electrisch licht enz. Het schip is gebouwd onder toezicht van Bureau Veritas en Scheepvaart Inspectie voor de Atlantische Vaart. Na de proefvaart, tijdens welke een snelheid werd behaald van ruim 9 mijl, werd het schip tot volle tevredenheid aan de eigenaren overgedragen.
1996-07-16: Final Fate:
Door de orkaan 'Bertha' aan de grond gezet bij Road Harbour, Tortola. In het najaar 1996 ter plaatse ontmanteld en in diep water tot zinken gebracht bij Cooper Island. (Maagden Eilanden)

Afbeeldingen


Omschrijving: De REGULUS op proefvaart
Gemaakt door: Foto Dijkstra, Delfzijl
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving: De REGULUS
Gemaakt door: Foto Dijkstra, Delfzijl
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving: De REGULUS
Gemaakt door: Foto Dijkstra, Delfzijl
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving: REGULUS
Gemaakt door: Hill, Charlie A.

Omschrijving: WEISSER GREIF
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: WEISSER GREIF op 01-06-1965
Gemaakt door: Skyfotos Ltd.
Klik hier voor website fotograaf
Onderwerp: Luchtfoto

Omschrijving: WEISSER GREIF
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: TRALY
Gemaakt door: Unknown
Onderwerp: Kade

Omschrijving: INGANESS BAY te Bideford in 1979.
Gemaakt door: Goudriaan, J. (Koos)