Inloggen
REGGESTROOM - ID 5432

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1923
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: General Cargo
Type Dek: Shelterdeck open
Masten: Two masts
Material Hull: Steel
Dekken: 2
Construction Data

Scheepsbouwer: Maatschappij voor Scheeps- en Werktuigbouw Fijenoord N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Werfnummer: 292
Launch Date: 1923-02-01
Delivery Date: 1923-05-05
Technical Data

Engine Manufacturer: Escher, Wyss & Co., Zürich, Switzerland
Motor Type: Steam, Turbine
Power: 1800
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Zoelly stoomturbine.
Speed in knots: 12
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 3854.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 2366.00 Net tonnage
Deadweight: 5870.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 1: 106.37 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 100.58 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 14.63 Meters Registered
Depth: 9.14 Meters Registered
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
12 0 0 0 0 12
Configuration Changes

Datum 1927-01-18
Type: Remeasurement
Omschrijving: Liggende te Amsterdam voorzien van een nieuw brandmerk: 171 AMST 1926

Datum 1932-00-00
Type: Remeasurement
Omschrijving: GRT 2836, NRT 1689, TDW 4732

Ship History Data

Date/Name Ship 1923-05-15 REGGESTROOM
Manager: N.V. Hollandsche Stoomboot Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Hollandsche Stoomboot Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Amsterdam / Netherlands
Callsign: PRBM
Additional info: 1934 callsign PGYT

Ship Events Data

1936-03-05: Algemeen Handelsblad 06-03-1936: „REGGESTROOM” botst bij IJmuiden. Schade had weinig te beteekenen. Het Nederlandsche stoomschip „Reggestroom", op weg van West-Afrika naar Amsterdam, is in het buiten-toeleidingskanaal te IJmuiden in botsing gekomen met den derden meerstoel van de middensluis af. Er is weinig schade aan het schip aangericht; het schip is doorgevaren. De meerstoel schijnt eenigszins beschadigd te zijn. Morgen zal een nader onderzoek worden ingesteld. De „Reggestroom", die op weg was naar de sluis en die diep geladen was met cacao» palmpitten en stukgoederen, liep uit het roer, waardoor het schip 'angs den meerstoel schuurde. Het schip is te IJmuiden vastgemaakt, om te wachten tot de " Johan van Oldenbarnevelt" van de Maatschappij "Nederland" was gepasseerd. De „Reggestroom" is in den loop van den nacht naar Amsterdam gegaan.
1942-07-09: Final Fate:
Op reis van Milford Haven naar Southampton in konvooi 'WP 183' in het Kanaal (ongeveer 20 mijl wzw van Portland Bill) getorpedeerd door de Duitse torpedoboot 'S 50' en gezonken in positie 50.19 NB, 03.00 WL.

Afbeeldingen


Omschrijving: Reggestroom 1923
Gemaakt door: Unknown

Omschrijving: Reggestroom 1923
Gemaakt door: Mulder, P. (Piet)