Inloggen
REEST - ID 5425

In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1957
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
IMO nummer: 5291654
Nat. Official Number: 3516 Z GRON 1957
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Motor Vessel
Type: General Cargo
Type Dek: Half shelterdeck
Masten: Two masts
Rig: 3 derricks, 3 winches
Lift Capacity: 2 ton each
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: C.V. G. J. van der Werff's Scheepsbouw, Westerbroek, Groningen, Netherlands
Werfnummer: 279
Launch Date: 1957-02-28
Delivery Date: 1957-05-01
Technical Data

Engine Manufacturer: D. & Joh. Boot N.V., Motorenfabriek 'De Industrie', Alphen aan den Rijn, Zuid-Holland, Netherlands
Motor Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 7
Power: 525
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Industrie nr. 4168 Type 7D7O (305x460)
Speed in knots: 10
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 499.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 330.00 Net tonnage
Deadweight: 980.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 48620 Cubic Feet
Bale: 44770 Cubic Feet
 
Length 1: 62.61 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 59.66 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 9.34 Meters Breadth, moulded
Depth: 3.19 Meters Depth, moulded
Draught: 3.70 Meters Draught, maximum
Ship History Data

Date/Name Ship 1957-05-01 REEST
Manager: Carebeka N.V., Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: N.V. Kustvaart 'Unie', Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder: Kornelis Tzn, Frederik en Teunis Eeftingh & Johannes Rikstinus Salomons
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PGYW
Additional info: fl. 838.000

Date/Name Ship 1959-00-00 REEST
Manager: N.V. Kustvaart 'Unie', Groningen, Groningen, Netherlands
Eigenaar: N.V. Kustvaart 'Unie', Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder: Kornelis Tzn, Frederik en Teunis Eeftingh & Johannes Rikstinus Salomons
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PGYW

Date/Name Ship 1963-00-00 REEST
Manager: Henneman-Holland N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Kustvaart 'Unie', Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder: Kornelis Tzn, Frederik en Teunis Eeftingh & Johannes Rikstinus Salomons
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PGYW

Date/Name Ship 1966-07-29 BUCCANEER
Manager: Henneman-Holland N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Kustvaart 'Unie', Groningen, Groningen, Netherlands
Shareholder: Kornelis Tzn, Frederik en Teunis Eeftingh & Johannes Rikstinus Salomons
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PDHF

Date/Name Ship 1968-08-00 REEST
Manager: Henneman-Holland N.V., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: Surinaamse Kustvaart 'Unie' N.V., Paramaribo, Surinam
Shareholder: Kornelis Tzn, Frederik en Teunis Eeftingh & Johannes Rikstinus Salomons
Homeport / Flag: Paramaribo / Surinam
Callsign: PZBA

Date/Name Ship 1970-03-17 ESTERINA
Manager: Francesco Visentini fu Mario, Chioggia, Italy
Eigenaar: Francesco Visentini fu Mario, Chioggia, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Chioggia / Italy
Callsign: ITSK

Date/Name Ship 1977-00-00 ESTERINA
Manager: Conzortio Caratisti M.N. Esterina, San Giorgio di Nogaro, Italy
Eigenaar: Conzortio Caratisti M.N. Esterina, San Giorgio di Nogaro, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: San Giorgio di Nogaro / Italy
Callsign: ITSK

Date/Name Ship 1979-00-00 ESTERINA
Manager: Guido Coccola, San Giorgio di Nogaro, Italy
Eigenaar: Guido Coccola, San Giorgio di Nogaro, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: San Giorgio di Nogaro / Italy
Callsign: ITSK

Date/Name Ship 1982-00-00 LUANIR
Manager: Trasporti Minerali Trieste S.p.A., Trieste, Italy
Eigenaar: Trasporti Minerali Trieste S.p.A., Trieste, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Trieste / Italy
Callsign: ITSK

Date/Name Ship 198?-00-00 LUANIR
Manager: Veneta Mineraria S.p.A., Trieste, Italy
Eigenaar: Veneta Mineraria S.p.A., Trieste, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Trieste / Italy
Callsign: ITSK

Date/Name Ship 1986-00-00 LUANIR
Manager: Ador Ter Mar. S.r.L., Palermo, Italy
Eigenaar: Ador Ter Mar. S.r.L., Palermo, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Palermo / Italy
Callsign: ITSK

Ship Events Data

1957-02-28: NvhN 28-02-1957: Tewaterlating m.s. Reest. Bij de N.V. G. J. van der Werffs Scheepsbouw te Westerbroek werd met goed gevolg te water gelaten het nieuwe motorkustvaartuig Reest. dat wordt gebouwd voor rekening van de N.V. Kustvaartunie te Groningen. De Reest (bouwnummer 279) is van het half-shelterdektype. meet 975 ton d.w. en heeft de vollende afmetingen: lengte over alles 62.65 m. lengte tussen de loodlijnen 57 m. breedte op de spanten 9.30 m en holte in de zijden 4.10 m. De beladen diepgang bedraagt 3.70 m. De voortstuwing zal geschieden door een 525/570 p.k. motor, terwijl voorts in de machinekamer twee hulpmotoren van 40 p.k.. twee compressors van 42 m 3 en twee pompen van 60 ton capaciteit zullen worden opgesteld. De ruiminhoud bedraagt 47.500 cft. grainspace en 43.500 cft. balespare. De ballastcapasiteit is 442 ton. bunkercapaciteit (olie) 80.46 ton en drinkwater 10% ton. De bouw geschiedt onder toezicht van Klasse Bureau Veritas en Scheepvaart Inspectie voor de onbeperkte vaart. Op de vrijgekomen helling zal de kiel worden gelegd voor een gladdekcoaster. groot 750 ton dw. voor rekening van de heren G. Wedema en L. Mulder, beiden te Delfzijl. Dit schip zal worden uitgerust met een 500 pk. motor.
1957-05-01: Op 01-05-1957 als "REEST", zijnde een motorschip, metende 14516.23 m3 bruto inhoud volgens zeemeetbrief afgegeven te 's Gravenhage no. 10581 d.d. 23-04-1957, liggende te Delfzijl, door A. Jonkers, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Groningen, van brandmerk 3516 Z GRON 1957 voorzien door het inbeitelen op het achterschip aan B.B. zijde in het zijschot van het dekhuis op de kampanje, 3.40 m. uit hekplaat, 1.60 m. uit de lengteas en 1.40 m. uit dek.
1957-05-02: NvhN 02.05.1957: Proefvaart m.s. REEST. Op de Eems heeft de geslaagde proefvaart plaats gevonden van het nieuwe motorkustvaartuig Reest, dat bij de N.V. G. J. van der Werff's Scheepsbouw te Westerbroek (Gr.) werd gebouwd voor rekening van de N.V. Kustvaartunie te Groningen. De Reest is van het half shelterdektype en meet 975 ton d.w. De voortstuwing geschiedt door een 525/570 pk motor, waarmede het schip tijdens de proefvaart een snelheid behaalde van 10.2 knoop. In de machinekamer zijn voorts twee hulpmotoren van 40 pk opgesteld. De ballastcapaciteit is 442 ton. De bouw geschiedde onder toezicht van Klasse Bureau Veritas en Scheepvaart Inspectie voor de onbeperkte vaart.
1995-12-00: Final Fate:
Volgens Lloyd's gesloopt. (Gesloopt in Italiƫ)


Afbeeldingen


Omschrijving: REEST vertrek voor de proefvaart
Gemaakt door: Foto Dijkstra, Delfzijl
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving: REEST op proefvaart
Gemaakt door: Foto Dijkstra, Delfzijl
Onderwerp: Proefvaart

Omschrijving: ESTERINA
Gemaakt door: Kleyn, R. (Ruud)