Familiegegevens en opleiding
Geen
De schepen van de kapitein
Bouma025 vermeldt G.D.Keay als gezagvoerder gedurende:
* 1895 van het schroefstoomschip “Glaucus”, gebouwd in 1871 te Newcastle, 2017 ton o.m., varend voor de Stoomvaart Mij. “Oceaan” te Amsterdam. Het schip werd in 1895 verkocht naar het buitenland;
* 1897 t/m 1898 van het ijzeren schroefstoomschip “Laertes”, gebouwd in 1879 te Greenock, 2089 ton n.m., varend voor de Stoomvaart Maatschappij “Oceaan” te Amsterdam;
* 1899 van het ijzeren schroefstoomschip “Polyphemus’, gebouwd in 1890 te Greenock, 2871 ton n.m., varend voor de Stoomvaart Maatschappij `Oceaan` te Amsterdam.
Overige bijzonderheden
Geen
Familiegegevens en opleiding
Geen
De schepen van de kapitein
Bouma025 vermeldt J.Robinson als gezagvoerder gedurende:
* 1895 t/m 1898 van het schroefstoomschip “Ajax”, gebouwd in 1866 te Greenock, 2314 ton o.m., varend voor de Stoomvaart Maatschappij “Oceaan” te Amsterdam. Het schip werd in 1898 verkocht naar China;
* 1897 t/m 1898 van het 3/mschip “Thomas Hillyard”, gebouwd in 1874 te St.John, 1451 ton o.m., varend voor Meyer & Co te Amsterdam. Het schip werd in 1898 verkocht te Rio de Janeiro;
beide voorgaande opgaven vertonen een overlap en bovendien is er verschil in type van schip. Toch 2 verschillende personen?
* 1900 en later van het ijzeren schroefstoomschip “Polyphemus’, gebouwd in 1890 te Greenock, 2871 ton n.m., varend voor de Stoomvaart Maatschappij `Oceaan` te Amsterdam.
Overige bijzonderheden
Geen