Inloggen
PELUSE - ID 5105


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:1904-00-00 / 1909-00-00 | Reden uitgevlagd: Sloop, afgekeurd

Identification Data

Bouwjaar: 1884
Categorie: Tanker
Voorstuwing: Steamship
Type: Tanker, ruwe olie
Type Dek: Flush deck
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Lobnitz & Co., Renfrew, Great Britain
Werfnummer: 240
Launch Date: 1884-00-00
Delivery Date: 1884-00-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Lobnitz & Co., Renfrew, Great Britain
Motor Type: Steam, Compound
Number of Cylinders: 4
Power: 300
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: Twee 2-cyl. Compound, 14 & 28-24
Speed in knots: 7
Number of screws: 2
 
Gross Tonnage: 344.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 170.00 Net tonnage
 
Length 1: 40.84 Meters Registered
Beam: 7.67 Meters Registered
Depth: 3.35 Meters Registered
Configuration Changes

Datum 00-00-1901
Type: Rebuilt
Omschrijving: Verbouwd van zandhopper tot tankschip.

Ship History Data

Date/Name Ship 1901-00-00 PELUSE
Manager: Shell Transport & Trading Company Ltd, London, Great Britain
Eigenaar: Shell Transport & Trading Company Ltd, London, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: London / Great Britain

Date/Name Ship 1903-00-00 PELUSE
Manager: Asiatic Petroleum Company Ltd., Hong Kong, Great Britain
Eigenaar: Asiatic Petroleum Company Ltd., Hong Kong, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: Hong Kong / Great Britain

Date/Name Ship 1904-00-00 PELUSE
Manager: Shell Transport & Trading Company Ltd, Singapore, Great Britain
Eigenaar: N.V. Nederlandsch-Indische Industrie- & Handel-Maatschappij, The Hague, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Koetei / Netherlands East Indies
Callsign: THBV
Additional info: 1906 Balikpapan

Ship Events Data

1884-00-00: In dienst als zandhopper PELUSE voor de Compagnie Universelle du Canal Maritime de Suez, Ismaïlia.
1909-00-00: Final Fate:
Uit de zeevaart genomen en als hulk voor opslag in gebruik in de Aroe-baai bij Pangkalan Soesoe (oostkust Sumatra).
In 1910 gesloopt in Batavia.

Kroniekberichten

Toon kroniekberichten