Inloggen
PEIZERDIEP - ID 5102


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1920
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: General Cargo schip
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Firma Gebr. Boot, Scheepsbouwwerf 'De Hoop', Leiderdorp, Zuid-Holland, Netherlands
Werfnummer: 1051?
Launch Date: 1920-06-11
Delivery Date: 1920-09-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Koninklijke Nederlandsche Grofsmederij N.V., Leiden, Zuid-Holland, Netherlands
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 450
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 12,5, 20,5 & 33,5-23,5.
Speed in knots: 8
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 539.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 209.00 Net tonnage
Deadweight: 700.00 tons deadweight (1016 kg)
 
Length 1: 163.9 Feet (British) Registered
Beam: 25.5 Feet (British) Registered
Depth: 12.8 Feet (British) Registered
Ship History Data

Date/Name Ship 1920-09-00 PEIZERDIEP
Manager: N.V. Hollandsche Vrachtvaart Maatschappij, H. van Krieken & Co., Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Vrachtvaart-Maatschappij Vreeswijk, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PNWB

Date/Name Ship 1922-01-19 YPORT
Manager: S.A. Des Pêcheries de Fécamp, Fécamp, France
Eigenaar: S.A. Des Pêcheries de Fécamp, Fécamp, France
Shareholder:
Homeport / Flag: Fécamp / France

Ship Events Data

1920-06-11: Algemeen Handelsblad 11-06-1920: Scheepsbouw. Van de werf de Hoop, van Gebr. Boot te Leiden, is te water gelaten het stalen schroefstoomschip PEIZERDIEP, in aanbouw voor de N.V. Vrachtvaart-Mij. Vreeswijk, te Rotterdam. Het schip, met afmetingen van 59 M., 7.80 M., 3.90 M., wordt gebouwd volgens hoogste klasse Bureau Veritas, en zal worden voorzien van een stoommachine-installatie van 450 I.P.K., te leveren door de Koninklijke Grof smederij te Leiden.
1922-01-00: (Opm: De bouwwerf was manager van de Vrachtvaart Maatschappij Vreeswijk, toen de PEIZERDIEP in januari 1922 verkocht werd).
1923-10-01: Final Fate:
Op reis in ballast naar North Sydney, C.B. (Canada) is de YPORT op 1 oktober 1923 aan de grond geraakt op Scatari Island, C.B. (Canada) en verloren gegaan.