Inloggen
Menu
Home
Over ons
Doelstelling
Organisatie
Bestuur
Medewerkers
RvA
ANBI rapportage
Beleidsplan
Jaarverslag 2022
Jaarverslag 2021
Jaarverslag 2020
Jaarverslag 2019
Jaarverslag 2018
Jaarverslag 2017
Jaarverslag 2016
Jaarverslag 2015
Privacy
Sponsoren
Zoeken
Schip
Database
Kronieken
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Gebeurtenissen
Scheepstypen/kenmerken
Rederij/scheeps(mede-)eigenaar
Database
Part Eigenaren (19e Eeuw)
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Scheepswerf
Werf informatie
Werf bouwlijsten
Machinebouwer
Gezagvoerder
Zeemanscollege
Kronieken
Monsterrollen
Scheepsnaam
Familienaam
Gebeurtenissen
Foto's
Historie
Bronnen
Maritiem Portal
Koopvaardijvloot
Research
Omvang en Mutaties
Lijsten Koning
Koopvaardijvloot 1826
Zuidelijke Nederlanden 1830
Collecties
Gezagvoerders 19e eeuw
Zeemanscolleges
Kaaphoornvaarders
Sonttol registers
Maritiem Digitaal
Publicaties
Scheepsregisters
Boeken/Naslagwerken
Zeebrieven Teun van der Zee
Diverse
Links
Contact
PANEH - ID 5043
Terug naar het overzicht
In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:
0000-00-00 / 0000-00-00
Identification Data
Bouwjaar:
1939
Classification Register:
Bureau Veritas (BV)
Categorie:
Tanker
Voorstuwing:
Motor Vessel
Type:
Tanker, eetbare oliën
Type Dek:
Flush deck
Masten:
One mast
Material Hull:
Steel
Dekken:
1
Construction Data
Scheepsbouwer:
N.V. Zeehaven en Kolenstation 'Sabang'
, Sabang, Indonesia
Delivery Date:
1939-03-00
Technical Data
Engine Manufacturer:
N.V. Appingedammer Bronsmotorenfabriek
, Appingedam, Groningen, Netherlands
Motor Type:
Motor, Oil, 2-stroke single-acting
Number of Cylinders:
3
Power:
150
Power Unit:
BHP (APK, RPK)
Eng. additional info:
Brons Nr. 5742 Type T (240x360)
Speed in knots:
8.50
Number of screws:
1
Gross Tonnage:
154.00 Gross tonnage
Net Tonnage:
81.00 Net tonnage
Deadweight:
200.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain:
13000 Cubic Feet
Length 1:
112.6 Feet (British) Registered
Beam:
23.10 Feet (British) Registered
Depth:
7.20 Feet (British) ***Unknown***
Configuration Changes
Datum
00-00-1950
Type:
Remeasurement
Omschrijving:
GRT 173
Ship History Data
Date/Name Ship
1939-03-00
PANEH
Manager:
N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij
, Batavia, Netherlands East Indies
Eigenaar:
N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij
, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag:
Batavia / Netherlands East Indies
Callsign:
PKTM
Date/Name Ship
1942-05-00
IKUTA MARU
Manager:
Gouvernement of Japan
, Tokyo, Japan
Eigenaar:
Gouvernement of Japan
, Tokyo, Japan
Shareholder:
Homeport / Flag:
Tokyo / Japan
Date/Name Ship
1945-08-00
PANEH
Manager:
N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij
, Batavia, Netherlands East Indies
Eigenaar:
N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij
, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag:
Batavia / Netherlands East Indies
Callsign:
PKTM
Date/Name Ship
1949-01-03
PANEH
Manager:
N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij
, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar:
N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij
, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag:
Amsterdam / Netherlands
Callsign:
PGQX
Date/Name Ship
1958-06-11
RIMBA
Manager:
Straits S.S. Co. Ltd.
, Singapore, Singapore
Eigenaar:
Straits S.S. Co. Ltd.
, Singapore, Singapore
Shareholder:
Homeport / Flag:
Singapore / Singapore
Callsign:
ZQKC
Ship Events Data
1938-12-23:
De Indische Courant 24-12-1938: Het motortankschip „PANEH." Tewaterlating te Sabang. Sabang, 23 Dec. (Aneta). Hedenmorgen werd van de helling vam de Sabang Mij. met goed gevolg te water gelaten het motortankschip „PANEH", dat in opdracht van de K.P.M, werd gebouwd voor het vervoer van palmolie ter Oostkust van Sumatra. Jonkvrouwe Gockinga-Meyer, de echtgenoote van den agent der K.P.M., verrichtte den doop. De plaatselijke autoriteiten en Europeesche schoolkinderen waren op de feestelijk versierde werf aanwezig. Na het vlotte van stapel loopen van het schip, kwam men op het kantoor bijeen om de Sabang Mij. en haar bouwmeester, ir. Selmeyer, geluk te wenschen. De hoofdadministrateur Baron Van der Feltz, dankte betoonde belangstelling.
1942-03-03:
Te Tjilatjap door de bemanning tot zinken gebracht. In mei 1942 door de Japanners gelicht en gerepareerd en weer in de vaart. Na de oorlog in augustus 1945 teruggevonden op Billiton. Na herstel weer in de vaart.
1949-01-03:
Op 03-01-1949 als PANEH, zijnde een motorvrachtschip, groot 436.92 m3, liggende te Tandjong Priok, door H. Geeuw, scheepsmeter te Tandjong Priok, voorzien van een nieuw brandmerk door het inbeitelen van 2278 Z AMST 1948 op bakboordzijde motorkamerkap. (Opm.: Geen andere merken van teboekstelling aanwezig bevonden.)
1958-05-30:
Leeuwarder Courant 30-05-1958. K.P.M. verkocht negen schepen. Van de in Singapore liggende en ten verkoop aangeboden achttien schepen van de K.P.M. met een gezamenlijke tonnage van 24.261 brt zijn de volgende negen schepen met een gezamenlijke tonnage van 14.439 brt verkocht: „Tasman" (5.172 brt), „Van der Lijn" (2464 brt), „Valentijn' (2071 brt), deze drie schepen zijn voor de sloop bestemd, „Janssens" (2071 brt), „Toba" (983 brt). „Rokan" (535 brt). „Atjeh" (518 brt), „Paloh" (452 brt), en „Paneh" (173 brt). De laatste zes zijn bestemd voor de vaart. De sloopschepen werden aan een maatschappij in Hongkong verkocht, de schepen voor de vaart aan Chinezen in Singapore. De opgebrachte prijzen waren conform de verwachtingen, aldus de directie van de K.P.M, in Amsterdam.
1963-11-00:
Final Fate:
Gesloopt te Singapore door Chin Young Ltd.
Afbeeldingen
Omschrijving:
PANEH
Collectie:
-
Vervaardiger:
Onbekend *
Onderwerp:
Werf
Terug naar het overzicht