Bataviaasch Nieuwsblad 04-06-1935
De VAN NOORT, welk schip, gelijk wij reeds meldden, naar Saigon is verkocht, is omgedoopt in G. G. PASQUIER, naar wijlen de ook hier in Nederlands-Indië zeer bekende Gouverneur-Generaal van Frans Indo-China, die zoals men weet, bij een vliegtuigramp om het leven is gekomen.Het schip, dat onder Franse vlag is gekomen, ligt nog steeds te Tandjong Priok. Het wachten is op de Franse gezagvoerder en de nieuwe officieren en bemanning.
Bataviaasch Nieuwsblad 22-04-1908
Medan, 21 April. Bij het ongeluk op het stoomschip PAHUD blijkt van de equipage slechts één man gedood te zijn. Vier worden echter nog vermist, terwijl zeven verwondingen bekwamen. Van de passagiers werden dertien personen gedood en 29 gewond. Vier passagiers worden nog vermist. Even vóór de ontploffing had de PAHUD160 pond stoom. Het schip zou om 2 uur 's middags vertrekken. De post was nog niet aan boord. Van de lading is betrekkelijk weinig verloren. Het schip zal waarschijnlijk gesloopt moeten worden.
Deli courant 27-04-1908
De PAHUD. Gisteren gingen wij te Belawan nog eens een kijkje nemen om te zien hoe ver men nu met het uitwissen van de sporen van het ongeluk gevorderd was. De puinhopen van de gouvernementsloods zijn opgeruimd en zijn daaronder geen lijken meer gevonden. Met de herstelling van de steiger en gouvernementsloods zal spoedig begonnen worden. Op de PAHUD is men thans bezig, het schip zoveel mogelijk in balans te brengen en wanneer de nodige materialen aangekomen zijn, zal direct begonnen worden met het uitgeslagen gedeelte van de romp te dichten en zal de PAHUDdan naar Singapore of Batavia worden gesleept, (hieromtrent wacht men nog op bericht uit Holland). De kosten van reparatie etc. worden geschat op f 300.000. Naar men ons thans verzekerde heeft het personeel van de PAHUD niet de minste schuld, doch zou die bij de ketelfabrikant gezocht moeten worden. Ongeveer 300 meter van de PAHUD zit een gedeelte van de romp van het schip in de modder en nog een honderd meter verder liggen enige pijpen van de Koninklijke, men kan zich dus voorstellen met wat een ontzettende kracht de ontploffing moet hebben plaats gehad, dat enige, tot een klomp geslagen ijzeren platen, naar schatting 1.000 kilo, zover weggeslingerd werden.
Soerabaijasch Handelsblad 06-05-1908
De beschadigde PAHUD. De 27e april zijn te Belawan aangekomen het hulp- en bergingsvaartuig van de Paketvaart DORDT en de Paketboot SPEELMAN, met de chef-werktuigkundige aan boord, die de PAHUD komt bezichtigen, om naar bevind van zaken te handelen. Met het s.s. VAN HOGENDORP zullen de nodige materialen worden aangebracht. Om het middenschip van de PAHUD zozeer te dichten, dat de boot kan worden weggesleept naar een dok.
Het Nieuws v.d. Dag voor Ned.Indië 29-05-1908
De haven te Belawan. Een der redenen waarom het zwaar beschadigde stoomschip PAHUD van de Paketvaart Maatschappij vermoedelijk zal worden afgekeurd en gesloopt, is... dat het schip niet uit de haven kan om naar Singapore te worden gebracht. De PAHUD ligt na de beschadiging op 16 voet diepgang en kan dus niet over de baar van de Belawan-rivier. Voorzieningen om het schip voldoende te lichten, dat het naar buiten kan worden gesleept, zouden zóó kostbaar zijn, dat de gezamenlijke kosten van lichten, slepen en reparatie te duur zouden uitkomen.
De Sumatra post 15-08-1908
Reparatie van de PAHUD. Naar wij vernemen, heeft de Kon. Paketvaart-Mij. besloten, het geteisterde s.s. PAHUD te doen repareren. Gisteren is hier een werktuigkundige dezer maatschappij aangekomen, onder wiens leiding de PAHUD van een houten noodverschansing wordt voorzien, waarna zij wordt vlot gemaakt en naar Singapore gesleept.
De Sumatra post 26-11-1908
De PAHUD aangekomen. De Paketvaart agenten alhier hebben telegrafisch bericht ontvangen dat het s.s. PAHUD gisteren welbehouden te Priok is aangekomen. Het heeft de reis dus in ongeveer 9 etmalen gedaan.
De Locomotief 11-12-1909
Het Batav. Nbld. meldt dat het gerepareerde stoomschip PAHUD is omgedoopt in VAN NOORT en proef gestoomd heeft op de rede van Batavia. Het personeel van de Kon. Paketvaart kreeg vrijaf om aan die tocht deel te nemen.