Inloggen
OOSTZEE - ID 4911


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:1892-07-01 / 1898-12-20 | Reden uitgevlagd: Verkocht naar het buitenland

Identification Data

Bouwjaar: 1892
Categorie: Tug
Voorstuwing: Steamship
Type: Zeesleepboot
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Firma L. Smit & Zoon, Kinderdijk, Zuid-Holland, Netherlands
Werfnummer: 559
Launch Date: 1892-00-00
Delivery Date: 1892-06-29
Technical Data

Engine Manufacturer: N.V. Koninklijke Maatschappij 'De Schelde', Flushing (Vlissingen), Zeeland, Netherlands
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 690
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 432, 711 & 1168-686.
Speed in knots: 10
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 233.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 57.04 Net tonnage
 
Length 1: 39.00 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 37.80 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 7.37 Meters ***Unknown***
Depth: 3.66 Meters ***Unknown***
Zeebrieven en Turksche passen

Record type Zeebrief
Zeebrief jaar: 1892
Datum agenda: 1892-07-23
Register nr: 0
Scheepsnaam: OOSTZEE
Type:
Lasten: 0
Zeebrief / Turksche pas verzocht door: Vriesendorp & Gaade
Plaats: Den Haag
Opmerkingen: ja
1892-07-23, uitreiking60-

Bekijk de overige zeebrieven / Turksche passen van dit schip
Ship History Data

Date/Name Ship 1892-07-01 OOSTZEE
Manager: L. Smit & Co.'s Sleepdienst, Alblasserdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: L. Smit & Co.'s Sleepdienst, Alblasserdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Alblasserdam / Netherlands
Callsign: PNGS

Date/Name Ship 1898-12-20 TAILLEBOURG
Manager: French Navy, Rochefort, France
Eigenaar: French Navy, Rochefort, France
Shareholder:
Homeport / Flag: Rochefort / France

Ship Events Data

1892-06-29: NRC 300692
Rotterdam, 29 juni. De nieuw gebouwde sleepboot OOSTZEE, van dezelfde afmetingen als de door ons onlangs uitvoerig beschreven sleepboot NOORDZEE, van de firma L. Smit & Co, directeur de heer Murk Lels, deed heden een proeftocht op de Noordzee. Vele genodigden hadden aan de uitnodiging tot bijwonen van de proeftocht gevolg gegeven. Door het onstuimige weer en nogal hooggaande zee kon men alleen bij benadering bepalen welke vaart het sterke vaartuig met krachtvolle machine maakte, en kon men die op ongeveer 12 mijl stellen.
1933-00-00: Final Fate:
Broken up at Genoa.

Afbeeldingen


Omschrijving: De eerste sleepboot OOSTZEE (1892)
Collectie: Ouwehand, N.J.
Vervaardiger: Onbekend
Onderwerp: Zeeopname
Kroniekberichten

Toon kroniekberichten