1953-02-07: |
Final Fate: Op 07-02-1953 als NOORDSTER, zijnde een tjalkschip, metende 113.600 m3 verplaatsing volgens binnenmeetbrief afgegeven te Groningen d.d. 18-09-1937 no. 4598, liggende te Amsterdam, door C. van Oossanen, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Amsterdam, van een nieuw brandmerk voorzien door het inbeitelen van 2834 B GRON 1953 op het achterschip aan S.B. zijde in het dek, 0.70 uit de hekplaat, 0.70 uit de lengteas en 0 m. uit dek. (Opm.: Het door de Bewaarder vermelde oude merk, zijnde 7992 GRON 1913 aan S.B. in de mastkoker zijn vernietigd.) Omschrijving: Tjalkschip hebbende 1 dek, 1 mast, 1 laadruim, een voor- en achteronder met woonroef, voortbewogen door 16. P.K. Fowler zijschroefmotor nummer 1120562 vermeld op de cylinder. Het schip in dan eigendom van Beno Baar, schipper gedom. te Delfzijl (K. Houtmanstraat 60) Op 24-05-1972 eigendom van Piter Baas, employé te Amstelveen. Op 16-07-1982 eigendom van Liduina Catharina Maria Schulte, schipper te Volendam. Ze wordt dan omschreven als een tjalkschip hebbende 1 dek, 1 mast, 1 laadruim, een voor- en achteronder met woonroef, voortbewogen door 40 P.K. Petter McLaren scheepsdieselmotor 4 cyl. type BM4 no. 2625 vermeld op een plaatje aan B.B. zijde. Verplaatsing 109.496 m3. Op 09-04-1986 eigendom van de venn.o.fa. Firma Noordster, gev. te Edam. De vennoten zijn: Hans Vlasbloem, Edam en Iris Catharina Anna Maria Brouwer, Enkhuizen, elk voor 1/2 deel. De motor is dan een 6 cyl 4 takt DAF dieselmotor van 74 kW (= 100 P.K.) motornr. B 14834 aangebracht op plaatje op het kleppendeksel. Op 26-05-1989 is Hans Vlasbloem de enige vennoot.) Op 12-08-1994 voor HFl. 272.500,-- verkocht aan Hendrik Smolders, schipper te Muiden. Vaart 2015 nog in de bruine vloot. |